Gjest Teo Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Endelig er frisk sak for feministene å kjempe for og som kan spre litt glede i verden. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=186525 Spesielt vil jeg fremheve kvinner under 25 års rett til å løslate sine assets fra en altfor innestengt tilværelse. Nå må også norske feminister kunne mobilisere til solidaritetsaksjoner for sine undertrykte svenske søstre.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Jeg synes norske kvinner under 25 bør gå foran med et godt eksempel. Det er kanskje litt kaldt nå, men om noen måneder så "slipp brøstorna fri, det er vår".
Jalp Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Tja.?? Dette er vel et tveegget sverd? Jeg har ikke noe imot at kvinner kan velge fritt om de vil ha på seg overdel eller ikke. Nå er det jo lett å mistro en mann som har liberalistiske holdninger til dette, men prinsippielt er jeg for at kvinner kan få velge dette fritt. Det blir ihvertfall fei at man nektes å gjøre dette i f.eks. off. bad eller å stranda. Men så kan jo dette også utvikle seg til et slags press om å gå uten topp. Det er vel heller ikke ønskelig. Og hvorfor mener jeg at kvinner kan gå uten topp?? Øh...jo det er fordi jeg synes kvinner i bar overkropp er flotte...
Kodax Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 (endret) Så flott La dem få gjøre hva de vil Er ikke farlig for meg for og si det sånn... Jeg liker folk med boobs og bar overkropp jeg Endret 25. november 2007 av Kodax
Gjest Olga1902 Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Endelig er frisk sak for feministene å kjempe for og som kan spre litt glede i verden. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=186525 Spesielt vil jeg fremheve kvinner under 25 års rett til å løslate sine assets fra en altfor innestengt tilværelse. Nå må også norske feminister kunne mobilisere til solidaritetsaksjoner for sine undertrykte svenske søstre. Ja, dette skal jeg også kjempe for! Bra initiativ. Dette har jeg drømt om i over 100 år.
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 Ja, dette skal jeg også kjempe for! Bra initiativ. Dette har jeg drømt om i over 100 år. Pass på så du ikke snubler...
Mann 42 Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Jeg hørte på radio i dag at Kvinnegruppa Ottar har startet en slags sympatiaksjon og støtter sine svenske søstre i kampen for frie pupper. Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene, jeg. Min første reaksjon var et juvenilt O`boy :banantroll: , men sånn i ettertid tror jeg heller at det blir litt beklemmende med nakne bryst overalt, om det noen gang skulle bli realisert. Må alt henge ute hele tiden? Det er egentlig ganske råttent gjort av kvinnefronterne å først rase over at menn glor og har lumre seksuelle tanker, og så dytte puppene i trynet på oss som en prinsippsak. Det må da kunne finnes en mellomting mellom full tildekking og helnakent?
Gjest Ottar og vennene hans Skrevet 27. november 2007 #9 Skrevet 27. november 2007 Jeg hørte på radio i dag at Kvinnegruppa Ottar har startet en slags sympatiaksjon og støtter sine svenske søstre i kampen for frie pupper. Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene, jeg. Min første reaksjon var et juvenilt O`boy :banantroll: , men sånn i ettertid tror jeg heller at det blir litt beklemmende med nakne bryst overalt, om det noen gang skulle bli realisert. Må alt henge ute hele tiden? Det er egentlig ganske råttent gjort av kvinnefronterne å først rase over at menn glor og har lumre seksuelle tanker, og så dytte puppene i trynet på oss som en prinsippsak. Det må da kunne finnes en mellomting mellom full tildekking og helnakent? Hva med bare ett blottet bryst?
Gjest Konspiratum Skrevet 27. november 2007 #10 Skrevet 27. november 2007 Jeg tror dette bare er de svenske feministenes første steg. Neste steg blir å kreve svømmehallen åpen kun for kvinner (enkelte dager), fordi de føler seg beklemt med alle de mennene som ser på deres bare bryst.. De vil nok ta på seg offerrollen og få det som de vil.
Mann 42 Skrevet 27. november 2007 #11 Skrevet 27. november 2007 Jeg tror dette bare er de svenske feministenes første steg. Neste steg blir å kreve svømmehallen åpen kun for kvinner (enkelte dager), fordi de føler seg beklemt med alle de mennene som ser på deres bare bryst.. De vil nok ta på seg offerrollen og få det som de vil. Ja, hva blir det neste?! Toppløsservering på utesteder, men bare adgang for traktorlesber med Ottarbevis?
Rosalie Skrevet 27. november 2007 #12 Skrevet 27. november 2007 Ja, hva blir det neste?! Toppløsservering på utesteder, men bare adgang for traktorlesber med Ottarbevis? Ja, det er litt fascinerende at blodfeministene demonstrerer mot toppløsbar, fordi kvinnekroppen ikke skal være en salgsvare, men mener ellers at de skal få gå toppløs alle steder menn går toppløs. Men nåde den mannen som ser på de dissende puppene som sexobjekter!
FrizzleSizzle Skrevet 27. november 2007 #13 Skrevet 27. november 2007 ...og i en annen tråd var det om tenåringsjenter som brukte t-skjorte i svømmehallen... Hva er så galt med badedrakt?
Gjest =tentacle= Skrevet 27. november 2007 #14 Skrevet 27. november 2007 Endelig er frisk sak for feministene å kjempe for og som kan spre litt glede i verden. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=186525 Spesielt vil jeg fremheve kvinner under 25 års rett til å løslate sine assets fra en altfor innestengt tilværelse. Nå må også norske feminister kunne mobilisere til solidaritetsaksjoner for sine undertrykte svenske søstre. Så du vil aldersdiskriminere oss eldre frøkner?
Mann 42 Skrevet 27. november 2007 #15 Skrevet 27. november 2007 Så du vil aldersdiskriminere oss eldre frøkner? Noe sier meg at dere ville komme til å aldersdiskriminere dere selv. Jeg tror ikke vi ville få se så veldig mange vrengte baklommer på landets offentlige bad.
Gjest =tentacle= Skrevet 27. november 2007 #16 Skrevet 27. november 2007 Noe sier meg at dere ville komme til å aldersdiskriminere dere selv. Jeg tror ikke vi ville få se så veldig mange vrengte baklommer på landets offentlige bad. Joda. Menn sprader rundt med 9-månedersmager og hårete b-cuper, en dag kutter kvinner ned på bekymringer for sine imperfeksjoner også. Det ser man allerede på fjortismotene som fremviser drøye mager mellom topp og bukser.
Mann 42 Skrevet 27. november 2007 #17 Skrevet 27. november 2007 Joda. Menn sprader rundt med 9-månedersmager og hårete b-cuper, en dag kutter kvinner ned på bekymringer for sine imperfeksjoner også. Det ser man allerede på fjortismotene som fremviser drøye mager mellom topp og bukser. Men det handler ikke om likestilling i det hele tatt. Menn flest mener seg langt mer attraktive enn de egentlig er. En mann som ser seg i speilet, trekker magen inn og skyver brystkassa ut, og tar på seg sin beste Brando-look eller Dean-mine, Elvisleppe eller hva han nå liker, og sier til seg selv. "Slett ikke verst! Særlig ikke for en på 40, 50, 60. Oh, Yeah! Gimme some sugar, baby!" Og det spiller ingen rolle om vi har ølmage eller fuglebryst. Damer, derimot, finner stadig noe å være bekymret eller misfornøyd med når det gjelder utseendet. Dere går på rynkejakt, vi SER dem ikke engang. Kjernen i god gammaldags virilitet er at man føler seg som konge på haugen.
Gjest =tentacle= Skrevet 27. november 2007 #18 Skrevet 27. november 2007 Men det handler ikke om likestilling i det hele tatt. Menn flest mener seg langt mer attraktive enn de egentlig er. En mann som ser seg i speilet, trekker magen inn og skyver brystkassa ut, og tar på seg sin beste Brando-look eller Dean-mine, Elvisleppe eller hva han nå liker, og sier til seg selv. "Slett ikke verst! Særlig ikke for en på 40, 50, 60. Oh, Yeah! Gimme some sugar, baby!" Og det spiller ingen rolle om vi har ølmage eller fuglebryst. Damer, derimot, finner stadig noe å være bekymret eller misfornøyd med når det gjelder utseendet. Dere går på rynkejakt, vi SER dem ikke engang. Kjernen i god gammaldags virilitet er at man føler seg som konge på haugen. Og jeg har en dame på rundt 60 i nabolaget som går toppløs når hun arbeider i hagen
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2007 #19 Skrevet 27. november 2007 Joda. Menn sprader rundt med 9-månedersmager og hårete b-cuper, Så sant, så sant!
Cidric Skrevet 27. november 2007 #20 Skrevet 27. november 2007 Jeg synes vel også det blir litt for dumt, dette her. Argumentene til Bara Bröst er i og for seg logiske, men...det virker allikevel meningsløst å bruke tid og krefter på å få gjennomslag for akkurat dette prinsippet. Gjort før er det også. For lenge siden. I Ontario ble det i 1996 slått fast av høyesterett at kvinner har rett til å gå med bar overkropp alle steder menn har det. Stor furore og mange moralsk forurettede mennesker på den ene siden, og vill jubel over en viktig seier på den andre. Og resultatet i praksis? Tja, kvinner går toppløse på strender der borte nå. Ellers ingenting. Av en eller annen grunn er det ikke så viktig for kanadiske kvinner å gå toppløs på gata i sommervarmen. Herover har jo det vært praktisert i mange år på strendene, så hva er det da igjen? Blir litt dumt å kjempe for retten til å gjøre noe du allikevel ikke kommer til å gjøre, all den stund det er nok av andre ting å ta tak i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå