Gjest Mayamor Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Ps2 spill er jo billigere, men er Ps3 spillene verd den ekstra kostnaden? Eksempel; nå kommer Guitar Hero ut på flere konsoll, bla. Ps2 og Ps3. Er de spillene like? Hva er forskjellen? Hvorfor ville du valgt det ene eller andre?
Tabris Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Det er vel hovedsaklig grafikken som er forskjellen mellom de to. Men jeg vil tro at PS3-spill også kan inkludere flere funksjoner - og kanskje også være lengre - siden konsollen har mye større kapasitet.
Gjest Mayamor Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Jeg tror jo det vil være en forskjell, men vil liksom vite litt mer før de hundrelappene blir lagt inn i Ps3 spillene likevell...
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Som Tabris sier er det grafikk, og så er det bedre online del på 3en. Her kan man laste ned nye sanger, det skal man også kunne til 2en, men sangene til 3eren vil være bedre og flere. Det er en annen og "kulere" gitar til 3eren også. Men dette er jo egentlg bare bagateller. Dersom dere ikke spiller så mye og skal ha det til et partyspill tror jeg 2eren holder lenge. Det kommer ann på hvilke sanger dere ønsker tror jeg. (Bare vær sikkre på at dere har den tidlige utgaven playstation 3 som også kan spille 2er spill, de senere produserte maskinene kan ikke dette)
Gjest Mayamor Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Vi har kjøpt 60Gb til barna til jul. Dette kun fordi vi ville ha mulighet til å spille alle de gamle spillene og det kunne vi ikke på 40 Gb. Vi har 2 gitarer og Guitar Hero 1 + 2 + 80 tallet. I tillegg har vi en gitar til Xbox 360. Men her foretrekker de Ps2 og vi spiller mye (alle sammen... ) Men er det forskjell på nedlastningsmulighetene på Ps2 spillene og Ps3 spillene? Nå har eksen kjøpt Fifa Street til Ps2, kanskje vi skal kjøpe den til Ps3 - bare for å se om der en noen forskjell (men hadde egentlig ikke tenkt det da gutten tar spill fram og tilbake som han selv vil)... *tenke* Giutar Hero var bare et eksempel på spill: gjelder jo alle spill. Har jo flere Singstar til Ps2 og er spent på forskjellen til Ps3 spillene... Fifa Street, Buzz, Rathet & Clank, Sly, eye toy spill etc... Takk for var begge to.
Tussemøy Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 (endret) Her går det i Ps3 spill til ps3`en. Synes muligheten til å laste ned f.eks ekstra sanger er veldig bra! Det kommer jo ut en del "add ons" i PS3 shop`en til flere spill. Også må jeg bare si at Ratchet and Clank til PS3 var genialt!! Jeg greide ikke legge fra meg kontolleren. Gikk gjennom hele greia på tre dager Endret 23. november 2007 av Tussemøy
Gjest Mayamor Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 Vi skal også gi Rathet & Clank til barna til jul. Så lurte vi på et strategispill som jeg ikke husker hva het, men en spiller det med eyetoy kamera, legger kort ut på en matte - et strategispill... Super Mario Galaxy er et annet spill vi har tenkt å kjøpe. Med 5 barn, blir det flere spill under treet enn hos andre... Utover gleder vi oss til Singstar og Guitar Hero som jeg har hørt en kan spille gitar, bassgitar, trommer og synge til...
Tussemøy Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 (endret) Vi skal også gi Rathet & Clank til barna til jul. Så lurte vi på et strategispill som jeg ikke husker hva het, men en spiller det med eyetoy kamera, legger kort ut på en matte - et strategispill... Super Mario Galaxy er et annet spill vi har tenkt å kjøpe. Med 5 barn, blir det flere spill under treet enn hos andre... Utover gleder vi oss til Singstar og Guitar Hero som jeg har hørt en kan spille gitar, bassgitar, trommer og synge til... Man får kjøpt eye camera i en "pakke" med det spillet du nevnte. tror det koster rett under tusenlappen. Og det er ikke Guitar hero3 (som kom ut i dag) man kan spille bass og tommer med, det er Rock Band spillet... som forøvrig ikke har kommet ut ennå Endret 23. november 2007 av Tussemøy
Gjest Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 Så lurte vi på et strategispill som jeg ikke husker hva het, men en spiller det med eyetoy kamera, legger kort ut på en matte - et strategispill... Hvis du noen sinne har hørt om magic eller duelmasters så er det i samme kategorien. Er wizards som har lagd alle tre. Men det er veldig ensformig etterhvert. Dessuten er boosterne (pakker med flere kort) utrolig dyre og kortene som følger med er kun for en person. For min del var det morsomt de 3-4 første gangene, etter det merket man at det ble mye av det samme og jeg betaler ikke 60 kr for en pakke med flere kort. Derimot tror jeg at jeg skal vurdere det hvis de noen sinne finner ut en måte å bruke vanlige kort som f.eks magic i det spillet. Noe som neppe skjer.
Gjest Mayamor Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 Ja; Rock Band var det det het... Mener jeg har lest at det kommer ut i mai 2008 - men skal ikke si det 100% sikkert. Takk for tips når det gjelder det stratgispillet; tror vi venter litt med det da. Barna her elsker Duell Masters, men jeg synes spillet var litt dyrt i utangspunktet; og dersom en må kjøpe ekstra kort etc - venter vi til ja...
Gjest Mayamor Skrevet 24. november 2007 #11 Skrevet 24. november 2007 Er det ingen som har prøvd samme spill på Ps2 og Ps3?
Gjest Skrevet 24. november 2007 #12 Skrevet 24. november 2007 Samme spill vil nok se dårligere ut når det er ps2 versjonen. Kontrollen kan ikke brukes på samme måte, og evt ekstrating som man kan laste ned vil da ikke ha noen forskjell og si for ps2 versjonen, mens ting kan bli bedre på ps3 versjonen. Spill som f.eks singstar/guitar hero vil miste mange funksjoner ettersom man har muligheten til å laste ned flere sanger.
Gjest Mayamor Skrevet 25. november 2007 #13 Skrevet 25. november 2007 Har du forsøkt noen spill av Ps2 kvalitet og sammenlignet det samme spillet med Ps3 kvalitet? Ikke for å være vanskelig, men klart at programutviklerne vil vi heller skal kjøpe et dyrere Ps3 spill - men jeg lurer på hva forskjellen innebærer? Etterhvert vil jo kanskje det komme spill hvor en kan benytte flere usb innganger og dermed er spillet uaktuelt på Ps2 av den grunn. Men nå som det finnes så få Ps3 spill på markedet og prisen er stivere på Ps3 enn Ps2 spill - hadde det vært kjekt å vite forskjellen. Men som skrevet over; gutten min har jo Fifa 2008 på Ps2 hos faren, og vi "kan" jo alltid finne dette ut selv uten å kjøpe dobbelt (men vi gjør jo det på en måte likevell da gutten selv tar med spill fram og tilbake...)
Gjest Skrevet 25. november 2007 #14 Skrevet 25. november 2007 Har du forsøkt noen spill av Ps2 kvalitet og sammenlignet det samme spillet med Ps3 kvalitet? Ikke for å være vanskelig, men klart at programutviklerne vil vi heller skal kjøpe et dyrere Ps3 spill - men jeg lurer på hva forskjellen innebærer? Forskjellen vil bli stor grafikk messig, og kontroll messig. Man kan jo ikke bruke bevgelses kontrollen på ps2 spillene. Og grafikk blir en del dårligere. Men derimot har han fifa 08 på ps2 så er det liten vits i å kjøpe ps3 versjonen. Derimot er det et spill som finnes på begge så anbefaller jeg å kjøpe ps3 versjonen. Det er som oftest en del ting på det som ikke vil funke på ps2 versjonen av spillet. F.eks kjørespill har muligheten på ps3 til å bruke kontrollen som ratt, men om man bruker ps2 spllet så må man spille normalt.
Varsia Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 Hva er egentlig hensikten din; skal du bruke ps2 spillet på en ps2 eller på ps3? Husk at ikke ALLE ps2 spill fungerer på ps3, slik jeg har skjønt det fungerer ikke singstar på ps3, og kanskje ikke guitarhero heller? Dobbeltsjekk i det minste dette før du kjøper spillet. Uansett, hva er poenget med ps3 hvis man fortsetter med å kjøpe ps2 spill...? Jeg synes de ekstra hundrelappene er glatt verd den ekstra flotte grafikken! Jeg hadde hvertfall vært litt skuffet om jeg fikk en ps3, og foreldrene mine likevel fortsatte å kjøpe ps2 spill til det... Men alle er vel neppe så nøye på det da...
Gjest Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 Er riktig det at buzz/singstar/guitar hero funker delvis eller ikke i heletatt.. Men det kommer jo fortsatt en god del spill på ps2 som ikke kommer på ps3. Og barnespill f.eks er det minimalt av på ps3, og de få som er er utrolig dårlige..
Gjest Mayamor Skrevet 26. november 2007 #18 Skrevet 26. november 2007 Passer ikke alle Ps2 spill på 60Gb Ps3? Gjelder det nye eller gamle spill? Eller er det likt? Er dette opplyst om; kan ikke huske at dette er allmenn informasjon som er tilgjengelig...? Vi kommer jo fortsatt til å ha Ps2 maskinen, så det er ingen krise - enn så lenge den virker... Hos oss er det barna som står for spillønskene. Det er grunnen til at vi vil bruke Ps2 spill fortsatt. Og siden en del av spillene kommer på både Ps2 og Ps3, ville jeg spørre om det er noen som har erfaring med begge spill på Ps3 maskinen... Når Ps3 kommer med flere barnspill vil nok den overgangen gå av seg selv.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #19 Skrevet 26. november 2007 (endret) Passer ikke alle Ps2 spill på 60Gb Ps3? Ikke alle nei, men som du kan se her så er lista ganske stor fordet.. Ser ut som om alle buzz spillene funker fint, bortsett fra music quiz hvor det kan være noen problemer.. Lista er grei å ha så du også kan se hvilken spill som kan passe om f.eks barne ønsker seg i julegave og vil bruke på ps3.. Edit: Kan vel informere deg i samme slengen om at maskinen må en liten tur på nettet for å få oppdateringer, men jeg anbefaller å ha den på nettet hele tiden ettersom man kan laste ned demoer på nye spill før de kommer slik at man får prøvd de, veldig nyttig.. Endret 26. november 2007 av Gjest
Gjest Mayamor Skrevet 26. november 2007 #20 Skrevet 26. november 2007 Tusen takk for supre tips og idèer, AnnChristin86. Utrolig kjekt å få tips fra deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå