Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest syk innvendig
Skrevet

De siste årene har livet mitt bare vært fullt av dritt. Når jeg endelig klarer å karre meg opp og se et ørlite lyspunkt så skjer det noe nytt dritt. Jeg vet ikke om jeg orker mer. Orker ikke se livet mitt være helt jævlig dag ut og dag inn. Kjæresten min vingler som en annen sprettball og jeg aner ikke hvor han er og hva han gjør og hva han vil innimellom. Fikk et nytt slag i trynet i går og nå kan det ikke bli verre. Jeg er så langt nede, orker ikke mer. Hva er vitsen med livet om alt som skjer i det bare er dritt. Klarer ikke å glede meg over noe som helst lenger :gråte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vennligst, ikke dø.

Livet virker meningsløs og tom nå, men det er bare midlertidig.

Med ny dag kommer nye muligheter.

Jeg håper du kan finne en vennine eller noen i familien som du kan prate med. Sorgen og tristheten blir så mye mindre når man deler den med andre.

Ting klarer å ordne seg på de mest utrolige måter. Og prøv å se litt positivt på det. Hvis det er så ille som du beskriver det, så er den eneste veien det kan gå videre er oppover.

Håper det ordner seg for deg.

:klemmer:

Skrevet

Nå vet jeg ingenting om dine problemer men du kan hvertfall begyne med å kvitte deg med kjæresten din. Flytt fra han eller kast han ut.

Å ta livet sitt løser ingen problemer.

Skrevet

Har du ikke en god venninne å betro deg til? :klem:

Selv om det ikke føles slik nå, så må du huske at det kommer bedre dager enn dette :)

Skrevet
De siste årene har livet mitt bare vært fullt av dritt. Når jeg endelig klarer å karre meg opp og se et ørlite lyspunkt så skjer det noe nytt dritt. Jeg vet ikke om jeg orker mer. Orker ikke se livet mitt være helt jævlig dag ut og dag inn. Kjæresten min vingler som en annen sprettball og jeg aner ikke hvor han er og hva han gjør og hva han vil innimellom. Fikk et nytt slag i trynet i går og nå kan det ikke bli verre. Jeg er så langt nede, orker ikke mer. Hva er vitsen med livet om alt som skjer i det bare er dritt. Klarer ikke å glede meg over noe som helst lenger :gråte:

Livet går opp og ned i bølgedaler!

Om kjæresten din ikke er alright mot deg og det ikke nytter å prate med han så kom deg vekk fra det mennesket som gjør at du blir så lei deg!

Det er mange som er glad i deg så du må prate med noen om dette! Livet er ikke lett bestandig der har vi alle vært og der kommer vi til å havne flere ganger!

Se på deg selv med et smil og når noen sårer deg så skal du ikke finne deg i det!

Å dø? Nei sånn må du ikke tenke! Tenk hva dine rundt deg vil føle av smerte resten av livet da?

:klemmer:

Skrevet

Kontakt legen din eller noen andre å snakke med... Det kan hjelpe.

Livet føles sånn for de fleste en eller annen gang, og det går over.

Finn ting du er glad for (det må finnes noe?) og fokuser på disse. Prøv å ikke fokusere på det negative. Skriv gjerne opp 4-5 ting du er glad for hver dag. Og kjenn på de..

Prøv å gi litt faen i all dritten..

Håper det ordner seg kjapt! For ordne seg vil det. Husk at ingen problemer er for store til å løses! :klemmer:

Skrevet

Uff, dette er vanskelig, men for all del ikke mist håpet enda.

Disse rådene virker kanskje håpløse når man er i stuasjonen, men prøv...

Alle, når de er deprimerte, føler at alt er håpløst og det er så utrolig vanskelig å se lys og løsninger i en slik livssituasjon.

Nå prøver jeg ikke å bagatellisere hvordan du har det, så det må du ikke tenke.

Du har kanskje hatt mer uflaks en mange andre og når man da i tillegg er deprimert blir det vanskelig å se noen ende.

Vær klar over at når tankene er så svarte, at du trenger hjelp til å "se", og sørg for å kontakt en lege som kan henvise deg videre til den hjelpen du trenger.

Har du en venn, en i familien du tror du kan snakke med?

Selv om man føler seg alene er det så mange fler rundt en, enn det man tror selv.

Ikke vær redd for å fortelle om hvor vanskelig du har det!!!!!

Tenk at du skal prøve virkelig ALT som står i den makt til å få det bedre, et lite skritt om gangen.

Begynn med å dra til legen din, det kommer til å være en lettelse når du har fått det overstått, hvis du ikke allerede har iordnet det.

Selv om det ikke føles som om det er noe lys i enden og du ikke kan se det, betyr det ikke at det ikke er der.

Vær så snill, vær god med deg selv, og ikke gi opp!!!

Bare rable ned ord og følelser her, istedet for å føle deg alene og fortapt. :klemmer:

Skrevet

Vær sterk, ta kontroll!!

Rydd opp i dritten. Si at dette ikke skal få knekke deg!

Kvitt deg med typen din. Få livet ditt til å snu seg, det er mulig.

:O) Lykke til. Håper du finner ut av ting.

Skrevet

jeg er enig med alle her.

Den eneste som kan gjøre noe med hvordan du har det er deg selv. Desverre. Uansett hvor mye man kan ønske at man kunne knipse med fingrene så ble alt bra, eller at noen hjalp deg og fikse livet, så går det ikke.

Ja det er psykologer og terapauter som kan gi deg god rådgivning. Jobben må man desverre gjøre selv. man må være villig til å jobbe med seg selv.

Livet er et jævla svart hull. Jeg er på samme sted som deg så tro meg jeg vet akkurat hvordan man har det. Hva er vitsen med å leve en dag til? Uansett får jeg et nytt slag i trynet i morra?

Føler man dette, er man ikke frisk. Alle sier det lys i enden av tunnellen. En dag vil alt blli bedre. Mulig det er sant. Jeg tror det er sant. men føle at det er sant? Nei det gjør jeg ikke.

Trøsten må være at ved å jobbe med deg selv, kan alt bare bli bedre. Kan blir verre av å prøve å ta knekken på all dritten før det tar knekken på deg? Nei. Ved å gå til en terapaut, og jobbe for din egen helse. Ja du går mot en ukjent verden, men ingenting er verre enn der du er nå.

Ikke sitt og tenk slike tanker. Det er ingen positiv vei ut av slike tanker i din egen ensomhet.

Hvis du ikke vil jobbe med det, så dra til fastlegen din og få en akuttime hos en psykolog eller et akkutt psyk team. De er i alle byer. Hvis det blir for ille, kan du få en akkutt innleggelse, slik at du får klarnet hodet.

Synd du ikke har skrevet på profil. Skulle gjerne sendt deg en pm.

Skrevet

Kjære trådstarter, denne tråden stenges nå.

Det anbefales å ta kontakt med for eksempel Mental Helse, hvor det sitter mennesker som kan gi støtte, råd og veiledning på en god og trygg måte.

vimse-admin.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...