Gå til innhold

Malawi

Gjest vela_utlogget

Anbefalte innlegg

Gjest vela_utlogget
Skrevet

Hei!

Jeg skal til Malawi 5 uker i januar. Skal arbeide som lærer der nede. Vi sover på ett hotell med mulighet til å betale for klesvask.

Vi skal også på safari.

Jeg har kun vært borte 1 uke av gangen før, og er rådvill.

Hva må/bør jeg ha med? Hva ville dere pakket? Hvor mye skal jeg ta med?

(Det er påbudt med klær som dekker skuldrene og skjørt til under kneet på skolen.) Ellers er det det samme.

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hm, jeg tror jeg stort sett ville ha satset på dekkede skuldre og skjørt til under knærne andre steder enn på skolen også. Kjenner flere som har vært i land i Afrika som ikke har så mye turisme, og på disse stedene kan du fort få uønsket oppmerksomhet hvis du er lite tildekket (nå er det selvfølgelig forskjellig fra land til land, men som en hovedregel...).

Ellers er det jo begrenset hva man trenger å ha med seg, og som du sier så har du jo muligheter til å vaske klærne. Jeg tenker at det sikkert også kan bli fristende å kjøpe billige klær, uten at jeg vet hvor i Malawi du skal så jeg vet ikke "shoppingmulighetene". Men i såfall kan det jo være praktisk å ikke ha en fullstappet koffert når man reiser nedover.

Ellers er det vel regntid der nede nå!? Det betyr jo forsåvidt ikke at det er kaldt, men regntøy hadde vel kanskje vært en ide?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...