Gjest Gjest_Kikki_* Skrevet 23. november 2007 #1 Skrevet 23. november 2007 Jeg er såå lei av rot og møkk. Og nå er jeg egentlig ganske sur. Saken er: Min samboer har lenge snakket om å pusse opp badet. Han eier leiligheten vi bor i, og han skal selge og vi kjøpe sammen ila 2008. Så oppussingen er for å øke verdien på leiligheten. En kamerat av ham har et firma, og de ble enige om å starte m dette for 6 uker siden. Jeg var veldig skeptisk fordi jeg da akkurat hadde begynt i ny krevende jobb. (første faste jobb, mye ansvar. Hadde jobbet der en uke da oppussingen startet). Men de lovte at de skulle ta 4-5 dager, så da var det ok. Presiserte at om de trodde det kom til å vare lenger var det bedre å ta det etter jul, når jeg hadde kommet litt inn i jobben. Nå har vi vært uten dusj og do i 6 uker, og det blir sånn minst en uke til.... Jeg er helt utslitt etter lange krevende dager på jobb, og leiligheten (som er liten) er full av materialer, og støv. Dette går utover nattesøvn, humør, og jeg gjør en dårligere jobb. Er det urimelig av meg å bli sur? Har hintet om at det nå hadde vært deilig m en helg på hotell, og syns faktisk han kunne spandert på oss det. Det er jo han som får hele verdiøkingen av at badet pusses opp. Og han tjener godt, så han har absolutt råd. Er jeg urimelig eller?
Gjest jeje Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Skjønner at det er frustrerende å leve sånn. Kan ikke selv tenke meg å leve uten bad så lenge. Men vil ikke dette gagne dere begge i lengden? Selv om han får verdiøkningen, vil ikke dette komme begge tilgode ved kjøp av ny leilighet? Tror ikke han gjør dette kun for seg selv, men for at man skal få mest mulig ut av ting. Hvorfor kan dere ikke gå sammen om å spandere på dere en helg på hotell?
Gjest Gjest_Kikki_* Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Skjønner at det er frustrerende å leve sånn. Kan ikke selv tenke meg å leve uten bad så lenge. Men vil ikke dette gagne dere begge i lengden? Selv om han får verdiøkningen, vil ikke dette komme begge tilgode ved kjøp av ny leilighet? Tror ikke han gjør dette kun for seg selv, men for at man skal få mest mulig ut av ting. Hvorfor kan dere ikke gå sammen om å spandere på dere en helg på hotell? Jeg har vært student lenge og akkurat begynt å jobbe, så har ikke veldig god økonomi akkurat nå. Men regner med det blir til at vi spleiser på hotell i helgen. Han tjener nesten 3 ganger så mye som meg, så selv om vi normalt deler 50/50 på alt (selvsagt), hadde det vært deilig om han kunne tatt litt mer hotellutgifter enn meg. Joda, det er klart han får mer igjen for leiligheten og det er jo fint. Men når vi kjøper sammen kommer jo jeg uansett bare til å få en liten eierandel i ny leilighet. Han har mye mer egenkapital en meg, og dette skal selvsagt kontraktsfestes når vi kjøper sammen. Men kan godt være jeg er urimelig. Blir bare så veldig sliten av å være i ny jobb, nye kolleger, nye oppgaver hver dag. Og ha bodd i kaos og uten bad 6 av 7 uker i den nye jobben. Iallfall når jeg ba pent om vi ikke kunne tatt det etter jul om de trodde det kom til å vare lenge. (det hadde ikke vært noe problem for dem å ta det på nyåret en gang)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå