Gå til innhold

15 årig jente hivd i fengsel med bare menn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 årig jente i fengsel med bare menn

Uff, får helt grøsninger når man leser sånt. Tenk den stakkars jente har hatt det vondt...

Det står at hun vil gjennkjenne politifolkene som gjorde dette. Men hva med ledelsen for fengselet. Har ikke de også et ansvar. Det må da finnes noen kontrollrutiner som forhindrer overgrep av denne typen ? Mulig politifolkene bør dømmes og fengsel-/politisjefen og justisministeren bør gå når det er mulig å gjøre slike overgrep.

Skrevet

Fælt.

Men det samme skjer antageligvis med tusenvis av tenåringsgutter hvert år i verdens fengsler. Men slike historier går jo ikke jorden rundt.

Da er det jo bare menn som lider, må vite.

Skrevet

Ja, når sånt har skjedd flere ganger så er det jo helt hårreisende... At sånt kan skje flere ganger og uten dom er virkelig noe som burde gå lenger enn kun til de skyldige...

Gjest: Klart det er mange historier om menn også. Det er like ille det... Men klart det klinger verre i ørene våre at ei jente hives inn blant bare menn enn at det samme skjer med en gutt. Ikke fordi ikke det samme kan skje med han, men det er jo en grunn til at menn og kvinner vanligvis skilles...

Uansett er sånne soningsforhold forferdelige og viser virkelig hvor manglende menneskerettigheter det er i enkelte land.

Skrevet

Stakkars jente :tristbla: får helt vondt av henne jeg, at det går an å gjøre sånt :kjefte:

Skrevet

Fy Flate! Nå ble jeg kvalm! Jeg er så innmari glad jeg er født i Norge. Stakkars, stakkars jente!

Skrevet

Jeg synes det er en fascinerende avveksling at det for en gangs skyld er ei jente som blir voldtatt i fengsel. Tusener av gutter/menn opplever det samme hver dag, året rundt, også i Norge.

Skrevet

Ja, menn blir voldtatt i fengsel, men kan det være en mulighet for at kvinner blir voldtatt i kvinnefengsel og tror en at det er den samme personen som blir voldtatt og utsatt for angrep gjentatte ganger på samme måte som beskrevet i artikkelen.

Skrevet
Jeg synes det er en fascinerende avveksling at det for en gangs skyld er ei jente som blir voldtatt i fengsel. Tusener av gutter/menn opplever det samme hver dag, året rundt, også i Norge.

Grunnen til at jeg skrev at jeg er glad jeg bor i Norge er fordi her skjer det ikke at ei jente blir hivd i fengsel med bare menn. Å det er vel strengt tatt det denne tråden handler om. Selvfølgelig er det utrolig tragisk at mange gutter/menn blir voldtatt i fengsel, men det blir en annen tråd..

Skrevet

Det er forferdelig uansett om det er kvinne eller mann som blir voldtatt. Jeg ser virkelig ikke hva du synes er "fascinerende" med dette.

Skrevet

Poenget her er vel egentlig at det er helt utrolig at de klarer å sette ei ung jente i fengsel med en masse mannfolk.

Voldtekt er selvfølgelig forferdelig uansett hvem det gjelder.

Men når noen gjør noe sånt mot ei ung jente så virker det omtrent som om de ber om det på forhånd...

Skrevet

Jeg er enig med Gjest. Det er ganske påfallende hvordan dette er blitt en sak. Med tanke på hvor mange unge gutter og veike menn som lider samme skjebne i hardbarkede fengsler utenfor Norges grenser. Også lurer de på hvorfor mange menn er skeptisk til feminisme og såkalt likestilling?

Skrevet
Det må da finnes noen kontrollrutiner som forhindrer overgrep av denne typen ?

Dette er fremmedord i mange land.

Skrevet
Jeg tviler på at denne historien er sann. Husk at den har sin opprinnelse i journalistmiljøene...

Det er vel sjelden at en avisand oppviser så mange referanser til navngitte personer som har uttalt seg om den.

Jeg tror historien er sann. Det er alt for mye detaljer til at det skulle være oppspinn.

Skrevet
15 årig jente i fengsel med bare menn

Uff, får helt grøsninger når man leser sånt. Tenk den stakkars jente har hatt det vondt...

Huffa meg... det må ha gjort vondt... :sukk:

Liksom og bli voldtatt igjen, og Igjen...Blir kvalm av og tenke på det.. :trist:

Skrevet
Jeg er enig med Gjest. Det er ganske påfallende hvordan dette er blitt en sak. Med tanke på hvor mange unge gutter og veike menn som lider samme skjebne i hardbarkede fengsler utenfor Norges grenser. Også lurer de på hvorfor mange menn er skeptisk til feminisme og såkalt likestilling?

Hvorfor skal dette være en konkurranse i lidelse? Alle kan tenke seg til at det er ille også for menn som blir voldtatt i fengel, men vi trenger da vel ikke sette lidelsene opp mot hverandre?

Verden hadde vært et mye bedre sted om folk hadde samarbeidet istedet for å lage konkurranser ut av alt mulig. Vi lever i samme verden, og om vi hadde trukket lasset sammen istedet for å lage barnslige konflikter, så hadde mange flere hatt en sjanse til å få et lykkelig liv.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Det er mange jenter som voldtas i fengsel, av kvinnelige medfanger, men ikke minst av mannlige voktere og i avhørssituasjoner. En voldtekt er like ille uansett hvem som rammes.

Men har virkelig voldtektsproblematikk i fengsler i Norge et omfang som er noe i nærheten av det du påstår?

Tusener hver dag? Tusener på et år er ganske så ekstremt. Skal innrømme at jeg ikke engang vet hvor mange som er innenfor murene i løpet av et år, men jeg blir veldig overrasket om tusen av dem opplever voldtekt der inne.

Skrevet
Fælt.

Men det samme skjer antageligvis med tusenvis av tenåringsgutter hvert år i verdens fengsler. Men slike historier går jo ikke jorden rundt.

Da er det jo bare menn som lider, må vite.

det du sier i dette innlegget er at det er helt greit at dette hender med en 15 år gammel jente, fordi det samme skjer med gutter verden over. Er det virkelig mulig å være så empatiløs? Og ja, jeg kaller deg empatisløs. For når man kan si at det er fælt, men i samme duren legge til at det samme hender med gutter verden over men de historien går ikke verden over.

Vil det si at du er mer opptatt av hva som kommer frem i avisen, enn du er av handlingen som har ført til at det har kommet i avisen? Er det ikke like greit at det nå blir satt fokus på slike saker? Eller mener du at det er helt greit at en 15 år gammel jente blir plassert i et fengsel med bare menn, bare fordi at gutter også blir voldtatt?

En forferdelig sak, og jeg håper virkelig at det blir noen som blir straffet for dette.

Skrevet

Du kan ikke ha det bra med deg selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...