Chans Skrevet 23. november 2007 #1 Del Skrevet 23. november 2007 Hei! Vi må velge strømleverandør og -abonnement snarest mulig, og siden ingen av oss har peiling på sånt tenkte jeg å prøve lykken i dette forumet – her er det jo alltids noen som kan noe om alt. Vi er studenter, og selv om vi ønsker et stabilt abonnement og en leverandør vi ikke trenger å stresse med, ønsker vi selvsagt å få det så billig som mulig. Er det noen som har greie på dette og forslag til abonnementstype? Eventuelt tar jeg imot tips om leverandører dere er fornøyd med eller har hatt dårlige erfaringer med. Til informasjon (hvis dette er relevant, da... Jeg aner som sagt ikke): Vi er fire studenter fordelt på en 90 kvm. treroms leilighet midt i Oslo, og er sparsommelige med strømbruken. På vinteren har vi varmekabler på badet, og på ett av de tre soverommene krever beboeren å konstant ha på varmeovn. Ellers sparer vi så mye vi kan, vi slår av lyset i rom vi ikke er i og skrur av TV'er og annet elektronisk utstyr helt når det ikke brukes. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 23. november 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 23. november 2007 Forresten (jeg vet ikke om dette er relevant heller, men slenger på all informasjon jeg kan): Jeg tror bygården har nettleie fra Hafslund uansett men at man kan velge strømleverandør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 23. november 2007 #3 Del Skrevet 23. november 2007 Nettleverandør kan du ikke velge selv. Vi har Hafslund som nettleverandør selv om vi får strøm fra Gundbrandsdal energi. Jeg er veldig fornøyd med den strømleverandøren vi har. Vi hadde før Hafslund med byttet til Gudbrandsdal siden de var biligere. Og vi valgte også spotpris som ble enda billigere enn variabelt pris. En annen grunn til at jeg foretrakk gudbrandsdal framfor Hafslund var at hos Gudbrandsdal så betaler du strøm etter hvor mye du har forbrukt i perioden. Mens hos Hafslund beregniner de hvor mye de tror du vil forbruke i løpet av et år og du betaler da for 4 like forbruk i løpet av et år basert på denne beregningen. Så på slutten av året er det mening at mer eller mindreforbruk skal avregnes. Dette likte jeg ikke for jeg forventet å betale lite når jeg forbrukte lite, som om sommeren. Og det er enklere å følge med hvor mye du faktusk forbruker og betale etter det enn å bare anta at strømleverandøren har beregnet riktig forbruk for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Apple- i.i Skrevet 23. november 2007 #4 Del Skrevet 23. november 2007 ... En annen grunn til at jeg foretrakk gudbrandsdal framfor Hafslund var at hos Gudbrandsdal så betaler du strøm etter hvor mye du har forbrukt i perioden. Mens hos Hafslund beregniner de hvor mye de tror du vil forbruke i løpet av et år og du betaler da for 4 like forbruk i løpet av et år basert på denne beregningen. Så på slutten av året er det mening at mer eller mindreforbruk skal avregnes. ... Vi har Hafslund og leser av strømmen hver andre måned selv, og betaler altså for faktisk forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 24. november 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 24. november 2007 Takk for tips. Jeg kjenner mange som er misfornøyde med Hafslund, blant annet fordi selskapet ser ut til å ha en litt sånn "vi er den største strømleverandøren her til lands, så vi kan gjøre hva vi vi og dere får bare føye dere"-holdning. I tillegg ryktes det at de ligger litt over de fleste mindre leverandører i pris. Jeg er enig med deg, May Helen, i at det er greiest å betale i forhold til forbruk og ikke et estimert årsbruk av energi. Apple- i.i:Er det ikke stress å måtte drive og sjekke strømmåleren selv med jevne mellomrom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 26. november 2007 #6 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg får beskjed via sms å lese av strømmen ca en gang annen hver måned. Det har hendt at jeg ikke har gjort det. Da bare estimerer de forbruk i den perioden og du får regning på estimert forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 26. november 2007 #7 Del Skrevet 26. november 2007 Siden jeg er LO-medlem har jeg Topp5 garanti gjennom Norges Energi. Dette er et tilbud til kun LO-medlemmer. Til andre tilbyr de Topp10. Dvs. at prisen alltid skal være blant de 5 henholdsvis 10 rimeligste. Strømmen blir lest av og avlesningen levert til den lokale netteier (BKK) og de leverer videre tall til Norges Energi. Strømavlesning er hver annen måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå