Gå til innhold

Stakkars lille Monsegutt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår kjære lille (store) Monsegutten vår har blitt kastrert i kveld. Jeg bestemte meg plutselig at i dag skulle det skje, dyrlegen har kveldsåpent på torsdager så da måtte jeg passe på.

Mons er ganske nøyaktig 6mnd så det var på tide :)

Så nå i kveld har Mons stort sett ligget i fanget mitt å sovet. Han våknet ca en time etter inngrepet og da prøvde han å komme seg ut fra badet på egenhånd, noe som gikk veldig dårlig. Stakkars, han dro seg fremover på frembeina mens baken bare hang der med bakbeina rett ut. Da jeg løftet han opp og satte meg i sofaen med han så sovnet han igjen. Det er så ekkelt å se katter når de er i narkose for de har øynene vidåpne.

Jeg la han fra meg i sofaen for å hjelpe minstemann her litt, men da hoppet Mons ned fra sofaen, han prøvde å gå men han bare datt.

Så jeg la han i fanget mitt igjen der han igjen sovnet, da jeg prøvde å legge han ved siden av meg ble han veldig urolig så jeg måtte sitte med han i fanget. Slik har jeg sittet stort sett i hele kveld.

Virker som han bare føler seg trygg når han ligger på fanget eller i armkroken.

Tisset på meg gjorde han også, stakkars lille vennen.

Når han prøver å gå så sjangler han skikkelig, skulle tro han var drita full :fnise:

Jeg synes Mons er blitt så tjukk, dette tok jeg opp med dyrlegen og hun var helt enig. Han er bare 6 mnd og veier 3,6 kg. Jeg har også en katt som er 1 år, hun veier bare 3,2 kg.

Så vi skal begynne meg spesialfor bare de får spist opp den maten vi har. Er jo litt typisk da at jeg var på dyrebutikken å kjøpte en 5 kg`s sekk i går.

De skal begge to bruke det samme foret selv om den andre katta er slank, det er håpløst å skille maten deres så da blir det slik. Jentepusen vår får mat for kastrerte tjukke hannkatter :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en kattunge som begynner å bli rund i kantene, selv om han kun får kittenfor :fnise:

RC har kommet med et nytt for som er for kastrerte kattunger "med tendens til overvekt". Det er RC nr 34, vanlig kitten er vel 38, tror jeg.

Men du har jo allerede nevnt det for vetten, så da er det jo i orden. :popcorn:

Skrevet

åå husker jeg kastrerte katten min. hadde så utrolig dårlig samvittighet :tristbla: han var som din pus, tissa på seg og prøvde å bevege seg rundt! også husker jeg at han prøvde å vaske seg, synes sikkert at han luktet tiss stakkars -men han var jo så utrolig sliten at han ikke orket!

men heldigvis kommer de fort i form etter et sånt inngrep

Skrevet

Han er i fin form igjen i dag. Vi skulle egentlig holde han inne til i morgen men da mannen var ute etter ved smatt han ut. Han var ikke ute så lenge, da jeg skulle se etter han lå han i en stol på veradaen så han var ikke så langt unna.

Han har fotfulgt meg i hele dag, gnidd seg inntil beina mine mens han maler. Han koser seg skikkelig når jeg tar han opp, har blitt en skikkelig "mammagutt" :rødme: Det kommer sikkert av at jeg satt med han i armene og på fange i mange timer i går kveld og natt.

Jeg hadde litt dårlig samvittighet når jeg så han sjanglet og datt i går kveld, så jeg er så glad for at han er frisk og fin igjen nå :)

:katt:

Skrevet

Jeg synes de er søte da, når de kommer gående sidelengs bortover med helt blanke øyne.. Som om de har vært på en real fest.. :fnise: Men det er litt ekkelt når de bare ligger og ser helt livløs ut.. Kastrerte smågutter, er uansett søte da.. Det er noe litt uskyldig over de synes jeg, på en merkelig måte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...