Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da jeg gikk på barneskolen spillte vi blokkfløyte. Gøy nok det, men blokkfløyta stinka jo gammelt spytt jo! Kunne vaske den alt jeg ville, det var like ille etter hver runde uansett.

Nå fikser jeg ikke lukta av spytt, f.eks. når jeg kliner med typen, og han begynner å tulle og kysser meg på overleppa under nesen, så lukter det blokkfløyte når jeg puster inn.

Bare jeg som kjenner blokkfløytelukt?

Endret av Ginen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet akkurat hvilken lukt du snakker om! Men jeg har aldri spilt blokkfløyte da, så den lukten er ikke å negativt ladet for meg. Men ingen utpreget god lukt uansett. Har aldri kjent den når jeg kliner.. det høres suspekt ut.. :klø:

Skrevet

Haha, det er jo ikke pga av selve klininga, men f.eks som jeg nevnte når han kysser meg i nærheten av nesen og ikke lar meg tørke det bort... Klining er/lukter bare godt det!

Skrevet
Jeg vet akkurat hvilken lukt du snakker om! Men jeg har aldri spilt blokkfløyte da, så den lukten er ikke å negativt ladet for meg. Men ingen utpreget god lukt uansett. Har aldri kjent den når jeg kliner.. det høres suspekt ut.. :klø:

:overrasket: HVA!!!!! Har du aldri spilt blokkfløyte? :klø:

Det er jo et obligatorisk instrument alle lærer (må gjennom) på skolen fra ca. 3-4 klasse!

Det er jo alle foreldres mareritt når unga begynner med blokkfløyteøvingen :ler:

Trådstarter: Nix føler ikke det du snakker om faktisk :fnise:

Skrevet

hehe.. har ingen traumer fra blokkfløytespillinga nei :ler:

kan heller ikke huske at den luktet noe spesielt jeg da..

:fnise: hehe husker at jeg var dødsgod på blokkføyte på barneskolen! synes jeg selv i hvertfall :sjenert:

Skrevet

liker både spytt, klinings og blokkfløyte jeg

så nei, aldri følt det der :)

Skrevet

Hm...tredelt problemstilling...minst.

Blokkfløyte lukter ikke spesielt godt, nei, hadde glemt den lukta. Men jeg spilte saksofon også, og det lukter verre. Gammelt spytt blandet med sånn metall-lukt, æsj....

Har aldri assosiert det med klining, heldigvis!!

Blokkfløyte synes jeg er greit. Vi diskuterte det nylig i et musikk-foreldre-miljø jeg frekventerer (høhø) og det er et meget egnet instrument for å lære seg håndtering av andre instrumenter og noteforståelse. Nei, det låter ikke spesielt bra, men blokkfløyta er middelet, ikke selve målet.

Gjest Silmarill
Skrevet
Det er jo alle foreldres mareritt når unga begynner med blokkfløyteøvingen :ler:

Åååå ja, det er det :fnise: Foreldrene mine hadde 3 jenter som lærte blokkfløyte samtidig :overrasket:...tenk det da :ler:

Selvfølgelig trodde vi at vi var "kjempeflinke" :legrine:

Sønnen min tok ikke like av som meg når han "lærte" blokkfløyte, men den fløyta har jeg enda og jeg tar den fram når samboer og sønnen min spiller gitar :ler:

Den ene katten min Trulte (se bilde av henne i linksignaturen min) elsker at jeg fløyter på den...da stanger hun mot blokkfløyta, maler og mjauer høyt :katt:

Til trådstarters spørsmål så er ikke det noe jeg husker :)

Skrevet
Den ene katten min Trulte (se bilde av henne i linksignaturen min) elsker at jeg fløyter på den...da stanger hun mot blokkfløyta, maler og mjauer høyt :katt:

Katter som elsker blokkfløyter må være av en like sjelden rase som blokkfløyteelskende foreldre.

Gjest Blondie65
Skrevet

Nå trodde jeg dette var en tråd om hvor dårlig blokkfløyter luktet og derfor hadde jeg tenkt å skrive at det er ikke lukten ved blokkfløyte som slår meg som verst - det er selvsagt lyden.

Og la meg si med en gang: En EKTE blokkfløyte, i T-R-E (the way God intended it to be), låter ikke bare helt greit, det er faktisk vakkert. Blokkfløyter i plast derimot. Jeg aner ikke hvilken smart jævel det var som fant på det men snakk meg om å sile ut enhver musikkglede fra barn allerede i barneskolen. Plastblokkfløyter låter LANGT verre enn de lukter ...

... ja ... så fikk jeg jo sagt det likevel ... da. :)

Skrevet

Jeg spilte på en i plast, var ikke fin lyd, og stinket som tidligere understreket. Men jeg var ganske flink om jeg må få si det selv :)

Men har hørt flere musikkvenner som har spilt klassiske verk på blokkfløyte i tre, og det låter kjempefint! Kan anbefale Vivaldi - Sicilienne i C-moll - konsert for blokkfløyte -om jeg ikke husker helt feil - nydelig!

By the way, nå følte jeg meg ganske merkelig siden jeg ikke fikser den lukta. Snufs. Men så liker jeg heller ikke å bli våt utenfor leppene, det har kanskje noe med det å gjøre kanskje.

Skrevet

så utrolig bra :ler: kan se det for meg!

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Katter som elsker blokkfløyter må være av en like sjelden rase som blokkfløyteelskende foreldre.

:fnise: Ja, du sier noe! Det er helt merkelig. Hun ruller seg rundt og småbiter meg i kinnet!

Når hun er på "katteferie" (altså når vi skal reise bort) så gjemmer hun seg for reisekassen! Da bare spiller jeg en tone på fløyta, så kommer hun løpende...jo lysere jo gladere blir hun!

Sender med en blokkfløyte til hun som har kattene våre så hun slipper å lete så mye den dagen Trultejenta skal hjem igjen :)

De to andre kattene løper vekk, hun løper mot lyden å "synger" med.....:ler2:

så utrolig bra :ler: kan se det for meg!

:ler: Katter er noen søte og rare skapninger ja.

Har lyst til å legge ut på youtube e.l. å linke dette slik at dere på KG får se, men da blir jeg ikke så anonym lenger :sjenert:

---

Enig med Blondie65 :Nikke: det må være treblokkfløyte!

Masse vakker blokkfløytespill når du først kan det!

Øyvind Stavland i Vamp spiller også på blokkfløyte i noen av låtene! (han spiller jo alle mulige slags instrumenter da)

Steinar Ofsdal er en kløpper på fløyte

Søkte på YouTube på blokkfløyte:

Han her er flink:

Det er noe annet enn sånn jeg spiller for å si det pent :fnise:

PS!Jeg er flink jeg også altså, men proff er jeg ikke!

Endret av Silmarill
Skrevet

Er det BARE jeg som ikke har vert utsatt for blokkfløyteundervisning?! :lete:

Kanskje foreldrene mine fikk fritatt meg for å bevare sinsroen, jeg tror jeg bråkte nok fra før.. :vetikke:

Skrevet

Blokkfløyteperioden var grusom. Av en eller annen merkelig grunn så glemte jeg den hjemme til hver eneste time.. Grunnen til det var fordi jeg fikset ikke å spille på den :fnise: Klarte ikke ei eneste note!! Pluss det låt så forferdelig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...