Gjest tullfrid Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Jeg er nok dessverre utstyrt med en altfor god luktesans. Jeg syns bestandig det stinker råttent av kjøleskapet. Også det forrige. Jeg vasker ned hele kjøleskapet med jevne mellomrom, og da hjelper det en stund. Men så er det pån igjen. Hva er det som lukter? Lukter deres kjøleskap også? Noen tips til hva som fjerner lukten? (ikke svar vasking ) Hvor ofte vasker dere andre inni kjøleskapene?
Gjest Ballerina Skrevet 23. november 2007 #2 Skrevet 23. november 2007 Det skal være et slags uttak bak kjøleskapet hvor overskuddsvann eller noe sånn kommer ut... det kan gjøre at det lukter råttent... det fikk iallfall vi forklart da vårt luktet - men de byttet det ut fordi lukten gikk ikke bort! Det kan også være noen gasser, men det er helst på gamle kjøleskap! Lykke til med å få vekk lukten!!
Gjest tullfrid Skrevet 23. november 2007 #3 Skrevet 23. november 2007 Det er inni kjøleskapet det lukter. Merker det først og fremst etter at det har vært åpnet, når døra smekker igjen. Da kommer det en sånn råtten "dunst" som plutselig legger seg over kjøkkenet. Nå har jeg som sagt litt vel sensitiv nese... men mannen min uten luktesans kan også kjenne det når det er på det verste. Det hjelper jo som sagt en kort stund å vaske det ned. Kan det være matvarer som avgir lukt, og at nesen min tolker det som råtten lukt? Ingen som har noen tips til hva man kan sette i kjøleskapet som fjerner lukt?
Gjest Indo Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Ja, det kan godt være mat som avgir lukt. Slik hadde vi det for en stund siden. Var flere syndere faktisk. Kylling (ikke gammel), chili og kalkun-pålegg. Hev ut alle disse og vaska ned kjøleskapet. Da gikk lukta bort=)
Gjest Hobbymann Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Ingen som har noen tips til hva man kan sette i kjøleskapet som fjerner lukt? Ta av lokket på en boks bakepulver og plasser den i kjøleskapet. Skift boks hver tredje måned, kanskje oftere i starten. Bakepulveret er basisk og trekker til seg sur lukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå