punkyB Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Hva er dere forsikret for - og hvor stor leil/hus er det snakk om , og hvor mange familiemedlemmer ? Jeg har egentlig ikke peiling på hvor mye innboet mitt er verdt. Bor i en 3-roms leilighet. Akkurat nå har jeg 1 750 000 men det synes en fors.dame jeg snakket med hørtes høyt ut. Mulig det er fordi jeg har billig forsikring via fagforening at det ikke er så stor prisforskjell.
Indine Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 (endret) Hva er dere forsikret for - og hvor stor leil/hus er det snakk om , og hvor mange familiemedlemmer ? Jeg har egentlig ikke peiling på hvor mye innboet mitt er verdt. Bor i en 3-roms leilighet. Akkurat nå har jeg 1 750 000 men det synes en fors.dame jeg snakket med hørtes høyt ut. Mulig det er fordi jeg har billig forsikring via fagforening at det ikke er så stor prisforskjell. Fagforeningsforsikringene er som regel billigere enn om du kjøper en individuell forsikring. Er forsikringen tvungen, dvs at du ikke kan reservere deg når du ingår medlemskapet i fagforbundet, er den som regel rimeligst. Dette fordi forsikringsselskapet er sikret et stort antall solgte forsikringer. Endret 22. november 2007 av Indine
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Jeg har en to-roms på 60 kvadrat, forholdsvis "gjennomsnittelig" innbo vil jeg tro. En bra TV, noen dyre og noen billige møbler, mye klær, PC-ustyr etc. Er dog bare forsikret for 500 000. Men ble nesten bekymret for at det var litt lite nå...
punkyB Skrevet 23. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2007 Jeg har en to-roms på 60 kvadrat, forholdsvis "gjennomsnittelig" innbo vil jeg tro. En bra TV, noen dyre og noen billige møbler, mye klær, PC-ustyr etc. Er dog bare forsikret for 500 000. Men ble nesten bekymret for at det var litt lite nå... Jeg tror vel det er mer jeg som er 'overforsikret'. Men får satse på at vi får noen flere svar her
liv Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Vi har igjennom fagforeningen min og vi har ingen tak
Titta Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Vi er to personer, leilighet på 77m2 og har innboforsikring som dekker 1,5 mill. Det er nok mer enn vi trenger, men godt tilbud gjennom boligbyggerlaget gjør at det er det beste alternativet for oss. Det er jo ikke noe problem å være dekket for mer enn man trenger, så lenge en ikke betaler mer enn hva en hadde gjort for ett lavere beløp da. Vi hadde 500.000,- tidligere og etter en liten gjennomgang av verdiene våre fant vi ut at det var alt for lite. Bare gjenkjøpsverdien av cd-samlingen vår er over 100.000,- Regner en med alle bøker, dvd'er, klær, møbler, kjøkkenutstyr, bilder, lamper....ja, da blir det fort store summer. Ved innbrudd er jeg ikke redd for at det skal forsvinne så voldsomme verdier, men ved brann, hvor alt ned til det siste sokkeparet skal erstattes, tror jeg de fleste blir overrasket over hvilke verdier en sitter på.
jente 79 Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 Du har mer verdier enn du tror... Mannen hadde et lite uhell i høst, da brant alt utstyret han hadde med seg opp. Ble 6800 bare for det han hadde i sekken... Selv om verdien i seg selv ikke er så stor må du tenke over at alt skal kjøpes nytt igjen. Det blir fort store summer. Alt verktøy som du har... DVD'er, CD'er, alt kjøkkenutstyr, alle disse småtingene du ikke tenker over, men Vi har vel også 1,5 millioner på innboforsikringen. Tror vi fort kan komme opp i sånne summer...
*Pepperkake* Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Vi har bare 500 000 (45 kvm leilighet, 2 pers) Vi burde sikkert ha det dobbelte
punkyB Skrevet 23. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2007 Fant en kalkulator for beregning av forsikringssum http://www.trygvesta.no/privat/forsikringe...kalkulator.html Det er nok sant at man har mer enn man tror. Det som vel er lurt er å lage en oversikt slik at man husker hva man har hvis det skulle bli brann feks. Jeg vil slite MYE med å lage en oversikt over alt jeg har.
*Pepperkake* Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 I følge den linken lå vi ikke så dårlig ann likevel 560 000 anbefalte den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå