Gå til innhold

hvordan få bloggen min google-bar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en blogg jeg bruker i jobbsammenheng o.l og gjerne vil at folk skal finne når de googler navnet mitt. Under innstillingene har jeg haket av på at google og andre søkemaskiner skal kunne plukke den opp, men jeg finner den ikke. Jeg har brukt mitt eget navn enkelte steder i bloggen, men må jeg bruke det i innlegg, eller på en eller annen måte merke av at det er navnet mitt jeg vil søkemotorene skal finne? Hvor og hvordan? Det er en blogspot-konto jeg har, forresten :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet
Jeg har en blogg jeg bruker i jobbsammenheng o.l og gjerne vil at folk skal finne når de googler navnet mitt. Under innstillingene har jeg haket av på at google og andre søkemaskiner skal kunne plukke den opp, men jeg finner den ikke. Jeg har brukt mitt eget navn enkelte steder i bloggen, men må jeg bruke det i innlegg, eller på en eller annen måte merke av at det er navnet mitt jeg vil søkemotorene skal finne? Hvor og hvordan? Det er en blogspot-konto jeg har, forresten :)

Hei :)

Så vidt jeg vet, når man tillater en søkemotor å indeksere en side, så vil man normalt søka på all tekst på siden, med mindre man begrenser selv. Så hvis du via div. innstillinger i blogspot ikke har merket av for kun søk på tillatte ord, så bør det vel fungere.

Ofte kan det ta en del timer før søkemotorene har fått tid til å indeksere sider på nettet, så jeg ville forsøkt igjen i morgen.

Skrevet

Takk for svar :) Men det er en stund siden jeg fikset dette med innstillingene. Kanskje det rett og slett er fordi det er mest bilder i innleggene, og ikke navnet mitt annet enn et par steder? Jeg får prøve å legge inn noen stikkord i innleggene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...