Gå til innhold

Bordkavaler


Maxine Grey

Anbefalte innlegg

Min datter gifter seg. Vi har stooor familie. Hennes tilkommende liten familie, ingen far, ingen bror, kun en mor og en kusine. Mannen min skal ha brudgommens mor tilbords, men hvem får jeg? Har noen en glup løsning på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen onkler av brudgommen heller??

Hva med brudens evt. brødre?? Onkel?? Fadder?? Fettere??

Noen i familien som står henne nær??

Bare forslag fra meg altså!

Lykke til 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var vrien.

Du får nesten høre om bruden eller brudgommen har noen løsninger.

Men hvorfor kan du ikke bruke en fra hennes slekt da, hvis hans slekt er "ubrukelig" ?

Har datteren din fex en onkel hun er glad i eller en fadder

eller noe annet lurt som kan brukes?

MÅ det være en mann?

Kanskje søsteren hennes eller broren eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruden har heller ingen brødre, hun har en mannlig fadder som er opptatt med en annen borddame, onklene er opptatt, en singel fetter må nesten plasseres med en singel kusine, og brudeparet er også tom for ideer. Det blir forøvrig flere single menn invitert, men disse er unge, og jeg unner ingen av dem å være "stuck with me" gjennom en hel middags-seanse. Hodet mitt er tomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at fadder og onkler er opptatt??

Går det ikke an å "omplassere" litt da.........slik at en av disse kan være din bordkavaler.............

"Stuck with you" :roll: MÅ da vel være kos å ha deg til bords :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dersom denne onkelen har kavaler så ville jeg plassert onkenel ved siden av deg, og latt ham ha med kavaleren sin ved sin side. Vet ikke - jeg er ikke så nøye på det kanskje. Tenker også at dersom dere har folk på begge sider av bordet så er der jo en mulighet med å plassere kavaleren hans på motsatt side av bordet dersom det passer slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for gode forslag. Saken er at problemene forskyver seg dersom jeg "stjeler" kavaleren fra andre damer, jeg må liksom ha noe bra å tilby i stedet, og brudeparet føler seg litt usikker på om gjestene liker å bli splittet som par, da det er mange som ikke kjenner hverandre på de forskjellige sidene. Men vi får se, kanskje det løser seg underveis.

Takker og bukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ man nødt til å sitte dame, mann, dame, mann hele tiden, da??? Vi kommer til å sette gjestene slik vi føler det passer, og om det betyr at to jenter eller to gutter kommer ved siden av hverandre, så synes ikke vi det er så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en "regel" at man ikke skal splitte forlovede par - mens ektepar kan splittes???

..... slik skikk/bruk/etikette-regel ?

Tror jeg har lest dette bl.a. i Randi Bratteli sin bok om skikk og bruk! Tror jeg da :roll:

Ønsker fortsatt lykke til jeg... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god ide.

Kanskje tanter og onkler som har vært gift i hundre år ville sette pris på litt nytt blod...

Hva med å plassere unge sammen med gamle utfra interesser...?

Loddtrekning høres gøy ut, kanskje jeg skal foreslå det her hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...