Gjest Turi Skrevet 13. april 2003 #1 Skrevet 13. april 2003 Noen som har vært/vet noe om? Vi har lyst til å reise på cruise i september i Caribien. Har forsøkt å orientere oss, men det er så vanskelig å finne ut hvordan/hvor/når/selskap/båt etc. man skal velge. Informasjonsmengden er enorm. Er det noen som kan fortelle meg: - Bør vi reise til øst-, vest, nord, eller sørCaribien i september? - Er det hurrycane season i september? - Noen steder vi bør dra/IKKE bør dra? - Bør vi kjøpe flybilletter selv, eller kjøpe fly&cruise? Sikkert flere spørsmål - men avventer litt. Er det noen som har peil? Pliiiis?
Gjest Missuganda Skrevet 16. april 2003 #2 Skrevet 16. april 2003 Det er også min drøm. Venter på svar sammen med deg.
Arnie Skrevet 16. april 2003 #3 Skrevet 16. april 2003 Ha'kke noe greie på selve cruisene, men mener å huske at september er "orkantid", ja. "Riktig" periode for karibien er fra november/desember fram til april/mai. Og så... tror jeg for egen del jeg skal vente med cruise til jeg blir "gammel" nok (når evt. helsa gjør meg mindre mobil). Det å være "innestengt" på en båt og bare få korte "land-permisjoner" er ikke min type ferie. Ennå. Det virker for... "dødt".
valmue Skrevet 17. april 2003 #4 Skrevet 17. april 2003 Jeg har vært endel i herlige Karibien, men aldri på cruise. September ville jeg aldri i livet ha satset på. Det er midt i den mest hektiske hurricanesesongen og har du opplevd en hurricane så glemmer du det aldri! Du vet det kanskje allerede, men Karibien er dyrt dyrt dyrt! Nesten alt må importeres og det gjenspeiles på prisnivået.
Gjest gjest 0 Skrevet 29. april 2003 #5 Skrevet 29. april 2003 Arnie: Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om... man er iallfall ikke innesperret på den måten du snakker om. Reiser man på cruise vil man nesten ikke engang merke at man er på en båt! Jeg var på cruise i caribien da jeg var 14 år. Riktignok mange år siden men det er desidert den beste ferien i mitt liv!! (og jeg har reist mye i mitt 22år korte liv) Det er perfekt for de som liker å slappe av og bli behandlet som en konge! Vi reiste med Majesty of the Seas (Royal Karibean Cruise Line) som da var en av de største båtene som gikk i caribien. Vi kjørte rundt cuba med start og stopp i Miami. Man er to hele dager på sjøen og ellers er man i land på diverse karibiske øyer der man kan gjøre alt mulig. En slik ferie trenger ikke være spesielt mye dyrere enn å reise til asia eller syden i 2 uker med tanke på alle pengene man bruker på mat og drikke. Du får helt greie og fine lugarer hvis man betaler fra ca 10 000kr for 10 dager. Dette inkluderer fly og som regel en overnatting på hotell. I tillegg får man tre fantastiske måltider på båten hver dag. Alkohol og det man spiser og drikker utenom de fastsatte måltidene må man betale i tillegg. Å bo på en cruisebåt er som å bo i en liten by! det er et egest shoppingsenter store dekk med utallige muligheter som golf, bassenger, basketballbane, joggerunder, boblebad, barer osv. Jeg kan iallefall anbefale på det varmeste en slik tur!! Jeg vet iallfall at jeg skal tilbake! Bare å spørre hvis det er mer dere lurer på!
Gjest natasha i.i Skrevet 30. april 2003 #6 Skrevet 30. april 2003 Dersom dere MÅ reise i september ville jeg satset på ABC-øyene (Aruba etc) - de er de eneste øyene som er "orkan-frie". (Har selv opplevd starten på en orkan i Karibien - ikke så veldig hyggelig!).
Gjest x Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Mye fint å se på i Caribien. vi har vært på tur i fjor med freedom of the sea litt rått... Vi bestilte fly selv og overnattet på Miami beach en natt før vi dro til båten dagen etter. det er det billigste. Kjempe greit og bestille alt på nettet på flg. link: http://www.royalcaribbean.dk/ da får du eget brukernavn og passord og kan gå inn å se på din lugar samt mange flotte steder på båten. Du kan sjekke inn online slik at du slipper å stå i lang kø ved innsjekking. Her kan du også bestille utflukter til de forskjellige steder hvor båten ligger til. et tips i Jamaica er rafting på Martha bree. Det er ikke slik rafting vi kjenner til men slippe og rolig og veldig koselig tur. Vi dro til vest men kom desverre ikke i land på Haiti dette skulle ha vært en stor opplevelse. Vi dro i påsken og da var der ikke noe storm. Det blåse veldig opp en kveld med kjempe høye bølger, men vi merket det veldig lite. Jeg er ikke veldig sjøsterk så dette hva topp. til og med solstole hva bundet fast oppe på dekk men som sagt merket ingenting. Pass på hvis du tar noen behandlinger i spa avdelingen, de prøver å selge deg masse produkter og det KOSTER DYRT og du må krangle veldig for å retunere det. Jeg kjøpte noen cremer og noe til å ha i badevann og det kostet 660 DOLLOR men fikk levert det tilbake dagen etter, men blide hva de ikke. Vi var 2 voksne + 2 barn på 11 og 13 år og det holdt i massevis med en lugar til 4 med egen balkon HELT KONGE. de kommer og slår ut sengen for barna mens dere spiser middag og om morgen er de der igjen og rydder alt sammen sammen. Vi kjøpte brus merker til barna første dag vi kom veldig lurt og det lønte seg veldig. Vann på flaske koster dyrt men vanlig vann er gratis. Ellers oppdaget vi etter noen dage at alt mat og frukt, Pizza i restauranten er bare å gå å forsyne seg hele tiden. koser INGENTING. kaffe på cafe koster og is i isbaren men ikke dyrt. Stemmningen når man går ombord er noe man lever på veldig lenge, typisk amerikansk med masse av musikk, de tar bilde av deg og er kjempe blide alle sammen de danser og bare morsomt. Vi bestilte reise med TIPS til de ansatte, det er lurt så slipper man å tenke på det hver gang man spiser. Vi la i litt ekstra til vår stuepike ( mann) samt vår hovmester men dette kan man bestemme selv. God tur og lykke til med alt sammen.
KristineT Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Noen som har vært/vet noe om? Vi har lyst til å reise på cruise i september i Caribien. Har forsøkt å orientere oss, men det er så vanskelig å finne ut hvordan/hvor/når/selskap/båt etc. man skal velge. Informasjonsmengden er enorm. Er det noen som kan fortelle meg: - Bør vi reise til øst-, vest, nord, eller sørCaribien i september? - Er det hurrycane season i september? - Noen steder vi bør dra/IKKE bør dra? - Bør vi kjøpe flybilletter selv, eller kjøpe fly&cruise? Sikkert flere spørsmål - men avventer litt. Er det noen som har peil? Pliiiis? Hei. Jeg har vert på cruise i karibien 5 ganger (skal snart for 6 gang) Jeg har vert med tre forskjellige rederier. Rccl, Ncl(Norwegian cruiseline) og princess cruises. Jeg hadde holdt meg unna rccl om jeg hadde vert deg. Flotte båter for all del, men jeg liker ikke dette med faste bordsettinger og at man må bestemme seg før man reiser for når man skal spise middag På nccl og princess har dei noe som heter Freestyle cruise. Dvs at man har 11 resturanger(CA) å velge mellom og man kan spise hvor man vil når man vil Noen av dei betaler man en liten sum (ca 10-15 dollar) og da spiser man så mye man bare vil. Og da er det mega luksus mat med mange retter. Ellers så har jeg reist både fra Miami, Fort lauderdale og Los Angeles. Jeg har vert i østlige, vestlige og på den Mexikanseke riviera. Jeg synest dei fleste plassene er flotte paradis. Men liker spesielt Bahamas og Belize. Reiselyst Denne linken er til et norsk firma som selger reiser med nccl (norwegian cruiseline). Princes er nok kanskje ennå finere, men lirr dyrere. Om du har noen spørsmål så er det bare å spørre meg :
girrl Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 (endret) Jeg vil anbefale NCL overfor rccl (royal carribean). Jeg har reist før med NCL, og eg kjempe fornøyd. NCL har såkallt freestyle cruising som betyr at du kan spise når du vil og velge blandr 11 resturanter, i forholdt til andre cruise der alle må spise samtidig og gjerne på samme sted. Mat å drikke er også inkl. i prisen, så du kan gå å spise hvor ofte du vil og hvor mye du orker! de har alt i fra meksikanse resturanter, Italienske, franske, bufee-resturanter og litt mer "fancy" resturanter, så det er mye utvalg. Alt er også veldig bra tilrettelagt på disse båtene. Skal på nytt cruise med NCL i caribien nå i november, gleder meg som en unge, det blir kjempe gøy! www.ncl.eu eller kontakt reiseselskapet reiselyst, di kan hjelpe deg videre. Endret 15. februar 2008 av girrl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå