Pludre Skrevet 4. april 2002 #1 Del Skrevet 4. april 2002 Hei Jeg kom hjem til mitt livs verste overraskelse. Gikk gjennom posten og så til min store glede at skatteoppgjøret var kommet ! Men gleden ble fort snudd til skuffelse, for da jeg åpnet konvolutten og så at jeg hadde fått 7500 kr i restskatt, fikk jeg rett og slett sjokk Det jeg lurer på er om skatten er beregnet riktig, vi fikk en sønn i juli 2001 og har ikke dette noe å si for skatten ?? Noen som vet hva jeg har rett på, og kanskje noen som har barn kan svare meg på det Har helt hetta, for betalingsfristen for å unngå en rente på 5 % er 30.04.02 !! Håper på mange svar !! Pludre, som er riktig lei seg nå 1212[ Dette Innlegg er endret av: Pludre den 2002-04-04 20:23 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 4. april 2002 #2 Del Skrevet 4. april 2002 Hei Pludre!! Håper du har kommet deg over sjokket, vi har ennå ikke fått våre skatteoppgjør, men vi har selv regnet ut at vi ikke får restskatt *biter negler* I år ble foreldrefradraget tatt bort, dette ble gjordt fordi at vi heller skulle få barnetrygd til barna ble atten(gi dem en kalkulator, vi går faktisk i minus med mange tusen). Derfor har nok ikke barn noen særlig innvirkning på skatten. Eneste er vist du er alene med barnet, da kommer du i skatteklasse to. Jeg er ikke helt 100% prosent på dette, men det er iallefall slik min lille hjerne har forstått de heller kompliserte skattereglene. Men ikke gi opp håpet,det kan jo være noe som er galt, ikke ta det for god fisk, sjekk at talla er rette, og få gjerne noen som har peiling til å se at du har fått med alle fradraga. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 5. april 2002 #3 Del Skrevet 5. april 2002 ... og hvis du ikke er alene, og dere har gjeld, kan det hende mannen din har fått hele rentefradraget på sin selvangivelse. Banken rapporterer alle renter til ett navn. Dette kan jo være ganske mange penger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
froskeprinsesse Skrevet 5. april 2002 #4 Del Skrevet 5. april 2002 Så grusomt..!! Håper inderlig at jeg får tilbake penger, isteden for å måtte betale!!! Er ikke betalingsfristen i august dah? Og 30.4.02, det er vel fristen for å levere selve selvangivelsen?!!?! Så, om det ikke hjelper så mye, så er det kanskje en bitteliten trøst!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. april 2002 #5 Del Skrevet 5. april 2002 Du slipper renter hvis du betaler restskatten i april. en du kan også vente til august... da får du litt ekstra å betale. Ellers venter jeg spent på mitt oppgjør. Har regnet ut at jeg skal få tilbake en god del pga påløpne renter!!! Men hvem vet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #6 Del Skrevet 10. april 2002 Jeg fikk samme problem for noen år siden,men jeg hadde sønnen min på 15 år boende hjemme ut juni,+litt av juli.MEN ikke noe fradrag for ham det året.Derimot fikk barnefaren det. Har du kikket på innlegget mitt om min "trenger hjelp til advokat mot kemneren" så ser du hva en kan slite med.NORGE er for spesielt inntreserte........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 10. april 2002 #7 Del Skrevet 10. april 2002 Som en skrev ovenfor: foreldrefradrag er fjernet fra og med 2001. Barn født i 2001 vil derfor ikke ha noen innvirkning på skatten så lenge man ikke er enslig forsørger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tettra Skrevet 10. april 2002 #8 Del Skrevet 10. april 2002 Kjøpte bladet: Dine penger. Står alt om selvangivelsen og hva du kan trekke fra i det, og hva ligningskontoret ikke opplyser om........kostet 54 kroner da...... *klem fra ei som fikk igjen 10000 kr... **Hurra* *Trøster litt de som må betale restskatt og klemmer lett*12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #9 Del Skrevet 10. april 2002 Du er ikke alene med restskatt, jeg fikk en restskatt på kr. 11500,- og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Heldigvis fikk mannen min igjen 5000 så da er jeg nesten halvveis...... Må vel bare betale, det er vel fordi jeg har hatt for liten skatteprosent da....forstår ikke helt egentlig, har hatt 50% arbeid og skattet 28%. Men men sånn kan det gå!! Lykke til folkens!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå