Ancalime Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Lurer rett og slett på hvor ofte vasker dere vannskålen og matskålen til hunden/katten deres. Ble stående å tenke på dette i går da venninna mi ikke skjønnte hvorfor vi vasket vannskålen...
Gjest Opa Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Vasker nok vannskåla annenhver dag omtrent, vasker den oftere enn matskåla faktisk. Matskåla har jeg ikke peiling på, når den ikke ser ren ut lenger (får bare tørrfor i matskåla).
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Vasker den alltid med varmt vann når jeg skifter vannet.Dette gjør jeg vær dag. Når dyret drikker kommer det alltid litt matrester oppi vannet.Vannskåla får da et belegg på seg som må vaskes vekk sånn at vannet er friskt og rent.
Gjest Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Vasker hver gang jeg fyller vann og når det er helt tomt for mat. Tar veldig lang tid før matskåla blir møkkete.
Arkana Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Jeg vasker vannskålen hver dag når jeg skifter vann. Ikke med såpe da, men jeg gnir rundt den med fingrene under varmt vann. Vasker den med såpe når matskålen vaskes, og den vaskes omtrent en gang i uken.
~Mocca~ Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg kjører de i oppvaskemaskinen ett par ganger i uken.. Ellers så tørker jeg utav vannskålen med litt papir på den kanten som kommer med litt belegg.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Vannskålen hver dag når jeg skifter vann, + at den blir slengt i oppvaskmaskinen sikert et par ganger i uka sammen med matskålen.
Gjest Helen Parr Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Vannskålen skyller jeg innimellom, men ser at det er unødvendig. Hundene foretrekker ikke det friske vannet, men regnvann som gjerne har stått ute en hel vinter i oppsamlingsskåler for pottene mine i hagen. Det vannet smaker nok bedre.
Leo Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Vannskålen må vaskes ofte, gjerne flere ganger om dagen, siden min hund nekter å drikke vann hvor det befinner seg den minste antydning til hår, matrester etc. Da "skramler" han med skålene sine til noen kommer og rengjør skålen og fyller i nytt vann Ute derimot er det ikke så farlig har jeg sett. Der spiller vannkvaliteten absolutt ingen rolle
NovaFlare Skrevet 22. november 2007 #11 Skrevet 22. november 2007 Vannskålen vasker jeg med såpe og vann hver dag, siden jeg har 3 katter som deler en stor skål- Bytter vannet 2 ganger daglig. Tørrforskålene vasker jeg en gang i uken, mens skålene jeg har våtfor i vasker jeg etter hver gang.
Gjest Helen Parr Skrevet 23. november 2007 #12 Skrevet 23. november 2007 Vannskålen må vaskes ofte, gjerne flere ganger om dagen, siden min hund nekter å drikke vann hvor det befinner seg den minste antydning til hår, matrester etc. Da "skramler" han med skålene sine til noen kommer og rengjør skålen og fyller i nytt vann Ute derimot er det ikke så farlig har jeg sett. Der spiller vannkvaliteten absolutt ingen rolle Det er tydelig det er forskjell på dyrene! Jeg to hunder og dermed to vannskåler. Jeg ser imidlertid at de foretrekker det vannet med mest smak. Hvis det for eksempel har kommet blader og gress i den ene skålen er dette vannet som forsvinner først. Også når de har tilbud om vann fra gullende ren vannskål.
Gjest Silmarill Skrevet 23. november 2007 #13 Skrevet 23. november 2007 Vannskålen må vaskes ofte, gjerne flere ganger om dagen, siden min hund nekter å drikke vann hvor det befinner seg den minste antydning til hår, matrester etc. Da "skramler" han med skålene sine til noen kommer og rengjør skålen og fyller i nytt vann Ute derimot er det ikke så farlig har jeg sett. Der spiller vannkvaliteten absolutt ingen rolle så typisk (kattene mine foretrekker også regnvann) Jeg vasker vannskålen i varmt vann hver dag med hendene før jeg tar i nytt vann. Får vel en omgang med såpe 1-2 gng. i uka tenker jeg
Gjest smotti Skrevet 23. november 2007 #14 Skrevet 23. november 2007 Jeg vasker vannskåla hver gang jeg fyller på vann, ca hver dag med andre ord...
Eve Luna Skrevet 23. november 2007 #15 Skrevet 23. november 2007 Vannskålen vasker jeg ikke så ofte. Kanskje en gang i løpet av 2 uker. Hun får bare tørrfor i matskålen,og den vasker jeg når jeg ser at den trenger det. Det blir også ca en gang i løpet av 2 uker. For hunden min er flink til å slikke matskålen helt rent
Gjest nimbus Skrevet 23. november 2007 #16 Skrevet 23. november 2007 Vannskålen må vaskes ofte, gjerne flere ganger om dagen, siden min hund nekter å drikke vann hvor det befinner seg den minste antydning til hår, matrester etc. Da "skramler" han med skålene sine til noen kommer og rengjør skålen og fyller i nytt vann Ute derimot er det ikke så farlig har jeg sett. Der spiller vannkvaliteten absolutt ingen rolle Haha, akkurat som min! Vasker for hånd hver gang jeg bytter vann (ca 20 ganger om dagen, føles det som), og i oppvask maskin ca annenhver dag med både vann og matskål. Når moren min er på besøk psyker hun forresten på at jeg har hundeting i oppvaskmaskin sammen med det mennesker skal spise av Alt man skal gå rundt å tenke på.
Antagonist Skrevet 23. november 2007 #17 Skrevet 23. november 2007 Har katt - skylder vannskålen ca hver dag, men vasker den gjerne et par ganger i uken. Katten får tørrfor, så skålen blir ikke så fort skitten, men vasker vel den ca 1 gang pr uke. Synes det er viktigst med vannskålen. Det kommer matrester oppi, og den blir gjerne litt sleip hvis den ikke skyldes ofte. Vil jo at pus skal ha friskt og godt vann. 1
Gjest Opa Skrevet 23. november 2007 #18 Skrevet 23. november 2007 Når moren min er på besøk psyker hun forresten på at jeg har hundeting i oppvaskmaskin sammen med det mennesker skal spise av Her i huset er vannskålene til hunden de samme skålene som vi bruker ellers, så her hadde hun vel ikke orket å være...
Gjest Tulipa Skrevet 23. november 2007 #19 Skrevet 23. november 2007 Vannskålen hans vasker jeg med fingrene hver gang jeg fyller på vann .. hunden min er kjempekresen og drikker ikke vann dersom det ligger mat eller annet oppi. En gang i blant vasker jeg vannskålen skikkelig med Zalo og oppvaskkost. Matskålen hans vasker jeg i oppvaskmaskinen hver dag ..
Gjest nimbus Skrevet 23. november 2007 #20 Skrevet 23. november 2007 Her i huset er vannskålene til hunden de samme skålene som vi bruker ellers, så her hadde hun vel ikke orket å være... Hi hi, her også av og til, men det holder vi hemmelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå