Gå til innhold

Sunne ikke-friske grønnsaker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Grønn_*
Skrevet

Jeg synes det er slitsomt å kjøpe friske grønnsaker flere ganger i uken.

Er det like mye vitaminer i frosne grønnsaker som i friske? Hva med tørkede grønnsaker? Eller boksegrønnsaker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sunt å spise grønnsaker som har vært frosset også, og boksegrønnsaker er sikkert ok. Men smaken blir etter min mening endel kjedeligere. Vil anbefale deg å kjøpe grønnsaker med lang holdbarhet, som gulrøtter, kålrot, kål, knollselleri og løk.

Skrevet

Frossene grønnsaker har mista mye av næringen sin, så de er absolutt ikke like bra som ferske... Ferske grønnsaker er heller ikke så veldig bra om de ikke er økologiske.

Grønnsaker burde helst bare varmes opp istedenfor å kokes, for det skjer etleraant teit som gjør at de mister mye næring da også.

Skrevet
Frossene grønnsaker har mista mye av næringen sin, så de er absolutt ikke like bra som ferske... Ferske grønnsaker er heller ikke så veldig bra om de ikke er økologiske.

Grønnsaker burde helst bare varmes opp istedenfor å kokes, for det skjer etleraant teit som gjør at de mister mye næring da også.

Nehehei! Det er de ikke det så! Frosne grønnsaker er like bra.

Men det er sikkert mye som er bedre, ikke gjør ditt - ikke gjør datt. Poenget er, spis grønnsaker - kokte, rå, bakte - what ever. Spiller ingen rolle etter min mening, så lenge en får i seg grønnsaker. :)

Skrevet

Etter din mening, ja :fnise: Men det er faktisk sånn at noe vitaminer og aant næringsinnhold ikke tåler å bli fryst, mens noe ikke tåler å bli kokt. Da er det jo ikke mye næring i grønnsaker som er blitt både fryst og kokt, eller?

Gjest Catwoman
Skrevet

Hvorfor kan du ikke kjøpe for hele uka om gangen da? De aller aller fleste grønnsaker holder seg fint en uke, de fleste enda lenger. :)

Skrevet

Må gå flere ganger da - er begrensa hva en klarer å bære med seg! Denne har jeg forståelse for... I fjor gikk jeg en gang til butikken med 90-literssekken, det er ikke noe man ønsker å gjøre så ofte, nei. Dessuten er det noen av oss som rett og slett ikke har lagringsplass til å kjøpe inn stort. Men det tror jeg ikke var TS sitt problem, altså.

Skrevet
Her kan du lese mer om næringsinnholdet i det meste av frukt og grønnsaker på markedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...