Lola83 Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Kan de legges f.eks oppå kjøleskaspet eller klesskapet, eller MÅ de henge i taket for å virke?
Lola83 Skrevet 22. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 22. november 2007 Er det ingen mannfolk her som vet? Hehe..
Gjest HB Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Ikke er jeg mannfolk og ikke er jeg helt sikker, men jeg svarer for det. Røyk stiger jo så det er viktig at den treffer røykvarsleren så raskt som mulig (har sett bilde av en stue som er overtent på 3 minutter!). Men når det er fult av røyk oppe ved taket vil jo røykteppe gradvis spre seg nedover. Så dersom det ikke er langt fra toppen av skapet og opp til taket vil jo røyken treffe varsleren relativt fort. Men jeg vil jo anbefale deg å montere den så høyt som mulig! Sekundene kan telle! Hilsen Lille meg
Lola83 Skrevet 22. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 22. november 2007 Tusen takk for svar! Høres veldig riktig ut det du sier..og JA, det blir fort overtent Hytten til pappa brant ned på søndag, og vi holdt på å brenne inne, så derfor jeg har kjøpt inn et lager med varslere og div.
Gjest Indo Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Tusen takk for svar! Høres veldig riktig ut det du sier..og JA, det blir fort overtent Hytten til pappa brant ned på søndag, og vi holdt på å brenne inne, så derfor jeg har kjøpt inn et lager med varslere og div. Æsj da! Kjenner følelsen. Våkna selv av at det brant, så dette er ikke noe stas! I vår lille leilighet er det flust med røykvarslere og skjekker alltid at plater ol er av. Tror jeg ville hengt varslerne opp, men er ikke sikker på om dette er relevant for fort varsling. Men høyt oppe i rommet er viktig ja!
Gjest ¤bella¤ Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 jeg ville absolutt hatt de i taket, da røyk og varme stiger til taket.
Gjest HB Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Tusen takk for svar! Høres veldig riktig ut det du sier..og JA, det blir fort overtent Hytten til pappa brant ned på søndag, og vi holdt på å brenne inne, så derfor jeg har kjøpt inn et lager med varslere og div. Så fint at dere kom dere ut, men det er absolutt ikke hyggelig å oppleve brann! Hilsen Lille meg
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 De bør henge i taket ikke for nærme veggen. Røyken går oppover og vil unngå alle slags hjørner og vegg/tak-overganger. Røyken vill "lette" fra kjøleskaptopper. Den kan til nød henge på veggen, men da må den igjen ha god klaring til taket.
Lola83 Skrevet 22. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2007 Så fint at dere kom dere ut, men det er absolutt ikke hyggelig å oppleve brann! Hilsen Lille meg Nei, det var forferdelig, ubeskrivelig jævelig, hehe..rett og slett
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 Er det ingen mannfolk her som vet? Hehe.. Det var jo tydelig at din pappa som er mann ikke visste det.Hvorfor tror du at bare menn vet sånne ting? :klø: Røyken stiger til taket, derfor skal den henge i taket. Dette er også grunnen til at du skal krype langs gulvet om du opplever brann/røyk. Hilsen JENTE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå