Gå til innhold

Kjøkkenbenk under vinduet

Anbefalte innlegg

noen som har noen tips til innredning av kjøkken?har lyst til å ha en benk under vinduet,men det er bare 80 cm opp til karmen.har sett sittebenk under vindu,men det blir ikke aktuelt her.blir det rart når benken er lav under vinduet,og litt høyere på sidene?eller noen andre gode råd til hvordan jeg kan utnytte plassen under vinduet til noe annet enn sitteplass :forvirra:

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/304089-kj%C3%B8kkenbenk-under-vinduet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

Hei

det kommer litt an på hvordan viduet og rommet er, men jeg har sett flere bilde av kjøkken der vinduet rett og slett er bygd inn på en måte. benkeskapene er i samme høyde over hele kjøkkenet. men vinduet går ned bak skapene. sett litt planter å stash nedi der så skan det bli veldig flott. det er jo ikke så mye om å gjøre.

bildene jeg har sett er ofte fra gamle bygårder med litt tykk vindusbåst slik at det er plass til planter å slik nedi der.

tror nokk jeg hadde gått for den løsningen om det hadde vert et tema her hjemme.

et annet alternativ er jo å bare ha benk over vinduet. kan ha skuffer på hjul under eller stoler.

Hos oss er benken bygd høyere enn vinduet, og det ser ikke så verst ut. Men det samler seg sinnsykt mye rart nede i vinduskarmen, av ting som detter ned fra benken, støv osv. Det er også litt kronglete å komme til for å vaske, så jeg ville så langt det er mulig prøvd å få til en annen løsning.

(vi bor forresten i tømmerhus fra 1880-årene, så jeg tror det er litt typisk gamle hus... rommet har alltid vært brukt som kjøkken, og alle vinduer er i samme dumme høyde)

Gjest Gjest_gjest_*

hva med å ha skapen foran vinduet som jg beskrev over. i stede for å ha hull ned til vinduet kan du jo feste noen lister i vinduskarmen og legge en bit av benkeplaten oppå. slik at det ser ut som benkeplaten går helt ut til vinduet og du kan løfe opp å vaske under om det blir dritt nedi der. men som sagt litt avhengig av type vindu.

det er et vindu som enten åpnes ved å vippe det ut øverst,sånn at det går inn i rommet øverst,eller det kan åpnes på siden så vinduet åpnes innover i rommet...skjønner?virker litt upraktisk å ha benk som går over vinduet..håper på flere gode forslag :)

Annonse

Hei

det kommer litt an på hvordan viduet og rommet er, men jeg har sett flere bilde av kjøkken der vinduet rett og slett er bygd inn på en måte. benkeskapene er i samme høyde over hele kjøkkenet. men vinduet går ned bak skapene. sett litt planter å stash nedi der så skan det bli veldig flott. det er jo ikke så mye om å gjøre.

bildene jeg har sett er ofte fra gamle bygårder med litt tykk vindusbåst slik at det er plass til planter å slik nedi der.

tror nokk jeg hadde gått for den løsningen om det hadde vert et tema her hjemme.

et annet alternativ er jo å bare ha benk over vinduet. kan ha skuffer på hjul under eller stoler.

Vi har nedsenket benk under vinduet, og er kjempefornøyd med både utseendet og det praktiske. Det ble løst ved å bruke slike skap som er beregnet på å plasseres over kjøleskap og fryseskap. Disse er like dype som underskapene våre, men litt lavere, slik at de passet perfekt under vinduet hos oss og benkeplata flukter med vinduskarmen. I tillegg til at vi får maks med skapplass er det faktisk ganske praktisk med en lavere kjøkkenbenk til enkelte typer arbeid, som f.eks. visping og elting. Spør kjøkkenleverandøren om hjelp, de pleier være flinke til å se løsninger.

Vi har nedsenket benk under vinduet, og er kjempefornøyd med både utseendet og det praktiske. Det ble løst ved å bruke slike skap som er beregnet på å plasseres over kjøleskap og fryseskap. Disse er like dype som underskapene våre, men litt lavere, slik at de passet perfekt under vinduet hos oss og benkeplata flukter med vinduskarmen. I tillegg til at vi får maks med skapplass er det faktisk ganske praktisk med en lavere kjøkkenbenk til enkelte typer arbeid, som f.eks. visping og elting. Spør kjøkkenleverandøren om hjelp, de pleier være flinke til å se løsninger.

fortsetter benken på sidene av vinduet da?i normal høyde?eller er det bare en benk for seg selv under vinduet?har vurdert denne løsningen,men var usikker på om det ville se rart ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...