Quirky Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Gjelder den generelle 14 dagers angreretten på tjenester som abbonement på online lekstikon? Jeg har bestilt et abbonement, og kom over et bedre tilbud, så jeg angrer.
Mistyen Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Angreretten gjelder på varer og tjenester som er solt utenfor ordinært salgssted, eks på internett, telefonsalg, på gaten o.l. Hvis du har handlet på et sånt sted, kan du angre på kjøpet/abonnementet innen 14 dager.
Gjest elianne Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Hva med det som er kjøpt av telefonselger? Jeg ble rundsnakket av en, og endte opp med noe skjit. Det følgte ikke med retur/angrefristskjema da pakken kom. Hvor lang frist har jeg da?
Gjest Blondie65 Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Hva med det som er kjøpt av telefonselger? Jeg ble rundsnakket av en, og endte opp med noe skjit. Det følgte ikke med retur/angrefristskjema da pakken kom. Hvor lang frist har jeg da? Du har fremdeles 14 dager og jeg ville klaget til firmaet på mangelen. Jeg har vært utsatt for 3 telefonselgere i løpet av to dager. Jeg er drit lei av det. To av dem har jeg et kundeforhold til så de har lov til å ringe. Den tredje fra Telenor ba jeg på en pen måte om å dra til et visst varmt sted. Det blir en kald dag i helvete før jeg blir Telenorkunde igjen.
Gjest elianne Skrevet 23. november 2007 #6 Skrevet 23. november 2007 Du har fremdeles 14 dager og jeg ville klaget til firmaet på mangelen. Jeg har vært utsatt for 3 telefonselgere i løpet av to dager. Jeg er drit lei av det. To av dem har jeg et kundeforhold til så de har lov til å ringe. Den tredje fra Telenor ba jeg på en pen måte om å dra til et visst varmt sted. Det blir en kald dag i helvete før jeg blir Telenorkunde igjen. ...nå har jeg desverre allerede betalt fakturaen, trodde ikke jeg kunne komme meg ut av det.. Når jeg ringte for å avbestille videre sendinger (dette var selvfølgelig et abb.) forklarte damen på kundeservice at en ny pakke allerede var på vei, så den kunne ikke stoppes. Må jeg betale for den også? (i tillegg prøvde hun hardnakket og selge meg flere produkter).... Nå har jeg lært å avbestille abb. via e-post!
Gjest Blondie65 Skrevet 23. november 2007 #7 Skrevet 23. november 2007 ...nå har jeg desverre allerede betalt fakturaen, trodde ikke jeg kunne komme meg ut av det.. Når jeg ringte for å avbestille videre sendinger (dette var selvfølgelig et abb.) forklarte damen på kundeservice at en ny pakke allerede var på vei, så den kunne ikke stoppes. Må jeg betale for den også? (i tillegg prøvde hun hardnakket og selge meg flere produkter).... Nå har jeg lært å avbestille abb. via e-post! Hvorfor lar du en telefonselger og et postordrefirma få sånn makt over deg? Har du betalt kan du vel si adjø til de pengene - ikke fordi de hadde krav på dem men fordi de sikkert er like umulige å ha med å gjøre når det gjelder denne typen rettigheter. Registrer deg i Brønnøysund registeret for nei til telefonsalg. Det hjelper i alle fall litt. www.brreg.no
Frey Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Hvis det ikke følger med skjema med angrerettsloven så har man utvidet angrerett vel? Tre måneder hvis jeg ikke husker feil.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 (endret) ... never mind ... leste feil. Endret 23. november 2007 av Blondie65
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 Du har lengre frist om du ikke fikk med skjemaet. Jeg ville prøvd å komme meg ut av det. Les forbrukerkjøpsloven og ta evt kontakt med forbrukerrådet for råd og hjelp om hvordan du skal gå frem. Det er også lurt å ta kommunikasjonen over mail så du har alt skriftlig. ta også vare på pakkene du får tilsendt, helst uåpnet til saken er oppklart.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 Hva med det som er kjøpt av telefonselger? Jeg ble rundsnakket av en, og endte opp med noe skjit. Det følgte ikke med retur/angrefristskjema da pakken kom. Hvor lang frist har jeg da? Har de ikke opplyst om angreretten, skal du automatisk få 3 måneder, mener jeg. Men titt litt på lovdata.no, den ligger der.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 #12 Skrevet 30. november 2007 Det kan også være verdt å ta en titt i angrerettloven - særlig kapittel 4 (om angrerett ved kjøp av varer). I § 11 (1) står det blant annet "Ved fjernsalg løper fristen uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå