Gjest Gjest Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Jeg har nettopp fått meg kjæreste, og sitter å vurderer hva jeg skal gi ham til jul (+ til burstagen, siden han har burstag i romjulen). Har tenkt på en flybillett til en eller annen storby, og hotell. Det blir jo litt dyrt, men synes det hadde vært veldig koselig. Likevel føler jeg at man ikke skal gi så veldig dyre gaver i begynnelsen av et forhold, men at slikt kommer senere. Hva mener dere?? Vet ikke helt jeg.....
Gjest Gjest_charlie_* Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Har du pengene så kjør på! enig men det setter jo standarden ganske høyt.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Hmmm..... Joda, jeg har råd, ellers hadde jeg jo aldri vurdert det. Men skal gå litt tenkeboksen.
Gjest vimselot Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Hadde jeg aldri gjort. Dvs gitt en dyr gave i starten av et forhold... Ville heller satset på en kveld for dere to, og gitt han håndkle og beskjed om å bli med meg i dusjen, jeg da...
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg ville blitt veldig stresset hadde jeg fått en så dyr gave... Og lurt litt på om han prøvde å "kjøpe" meg.. Jeg fikk skikkelig angst da typen min etter to uker ga meg noe til 800 kr, så en flybillett og hotell hadde jeg antagelig tatt min død av
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Som gjest over, så fikk jeg en gave til nesten 900 hundre etter tre uker i forholdet. Og nå er jeg skikkelig stressa fordi jeg ikke vet hva han skal få.
Grønt blad Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Jeg er enig med Gjest_charlie at du da setter standarden ganske høyt. Er dette noe du tror han vil være komfortabel med? Jeg ville følt det var veldig hyggelig, men samtidig litt ubehagelig bla. fordi det er dyrt. Du kan vel gi det ved en senere anledning, og heller gå for noe litt mindre dyrt denne gangen (siden dere akkurat har blitt sammen)?
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2007 #9 Skrevet 23. november 2007 Jeg fikk påskeegg fyllt med godis og med smykke i til 1000 kroner dagen etter vi ble sammen jeg da... :rødme: Men jeg har en mann som elsker å skjemme meg bort, jeg får gaver stadig vekk........
momo Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 Jeg selv er veldig ukomfertabel med og få dyre gaver i begynnelsen av et forhold og vil heller ikke ta imot gaver som er for dyre. Føler liksom at det forplikter til noe mer, blir litt mer seriøst enn hva jeg er klar for.
Frk Johansen Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 Du kan jo dempe det litt med å ta en hotellovernatting i deres by eller en by i nærheten? Hva med å bestille en felles massasje til dere også en middag på byen etterpå? Selv om du har penger tror jeg at jeg ville lagt meg på et noe mer moderat nivå, rundt 1000 tror jeg jeg ville prøvd å få til. (Får jo kanskje ikke noe hotell og massasje for den prisen men det er jo en opplevelse for dere begge)
Abraxas Skrevet 23. november 2007 #12 Skrevet 23. november 2007 (endret) ...... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #13 Skrevet 24. november 2007 Jeg har også ganske ny kjæreste og gruer meg til jul på en måte. Han snakker om den ene fine tingen etter den andre han har lyst til å kjøpe til meg, mens jeg får angst bare ved tanke på å få sånne dyre gaver så tidlig. Det skaper som momo mer forpliktelse enn hva man kanskje er klar for så tidlig i et forhold. På den annen side syns jeg en reise og opplevelses gave kanskje er mindre forpliktende enn et smykke, ringe, klokke osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå