Gjest Fi fi la Belle Skrevet 22. november 2007 #1 Del Skrevet 22. november 2007 hva skal jeg finne på i julegave til stefaren min?? han er bonde, og liker alt som er typisk norsk. han er ikke spesielt aktiv av seg, har alikevel det som er av de beste utstyret for jakt, fiske, friluftsliv osv. de har båt... men egentlig tror jeg ikke det er noe å gi til, da det passer bedre som bursdagsgave i mai han liker film, har gud vet hvor mange dvd'er, men nå har filmkanalene til canal + kommet i heimen så det blir mindre av det og. har gitt brettspill før, men monopol som han fikk i fjor har bare vært åpnet en gang tror jeg.. samler på cognac og piper....og har da også det i bøttevis! klær kjøper dem i utlandet på sine mange storbyferier.. jeg vet virkelig ikke hva jeg skal finne på jeg. tar i mot alle forslag med takknemmelighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 22. november 2007 #2 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Hvor mye penger har du tenkt å ... Fiske, gi han en sluk, en toby er en sikker vinner om han fisker laks, er det en stor elv bør den veie ca 18-20 gram... Toby er i mange farger, er han en som vet, så vet han hvilken farge han skal velge ...etter været... Men det er så fantastike mange vakre sluker, fisker han på sjøen, dvs etter sjø-ørret, så er stingsilla bra... Men du kan bare spørre de på butikken, og du kan gi han noe rare greier han aldri kanskje har sett, men som man faktisk får fisk på også, i alle fall ørret og laks... Har du tenkt å bruke f.eks. tusen kroner, så kjøp to toby, to stingsild (ikke tunge om han fisker i elv, men over tyve gram hvis det er dypt der han står og fisker, fisker han på dypet, så vet jeg ikke helt...men det vet de som selger slikt). Husker ikke navnet på den sluken (toby er min favoritt, og er i f.skj. farger og størrelser), MEN man kan få laks også på en slik rar sluk som har ører og spinner i vannet... Jeg har en hel samling av sluker...men har gitt bort noen til nevøer, min sønn osv. da de var barn. Så samlingen min er ikke helt...komplett, jeg har en rarietet, jeg samler på sluker, og fluer.... Når jeg fisker? Jeg fisker ikke. Endret 22. november 2007 av vimselot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 22. november 2007 #3 Del Skrevet 22. november 2007 Jaså, Vimselot. Jenta var jo skeptisk til å gi friluftslivsutstyr, jo. Jeg ville gått for en plate, tror jeg! Det får man aldri nok av uansett om man har en del fra før, og det har kommet så mye bra det siste halvåret at det helt sikkert er noe av det han ikke har. Eventuelt kan du spørre i platebutikker dersom det er noen band du vet han liker spesielt godt, det finnes mye staselig av samlebokser som man gjerne ikke tar seg råd til å kjøpe selv men som man likefullt blir glad for å få. Hvis han er glad i film er jo ikke det faktum at han har mange DVD'er en grunn til å la være å kjøpe fler til ham, han setter sikkert pris på en av de mange re-releasene av gode filmer som har kommet i det siste hvis han iker kvalitetsfilm. Allierer du deg med en som har tilgang til samlingen hans burde det ikke være vanskelig å få et overblikk over hva han mangler og hvilke han foretrekker. Lykke til uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 22. november 2007 #4 Del Skrevet 22. november 2007 Ts skrev da virkelig ikke at han var skeptisk til fiskeutstyr... Jeg kjenner gamlinger jeg, som har fiskeutstyr, men når de ser min samling, trur de at de er på en kunstutstilling, men jeg har faktisk fått fisk på de fleste av mine sluker. Men du forstår vel ikke den genuine interessen? Og obs. Det er få menn som briljerer med sin samling av sluker som samlet koster titusen pluss, det er bare jeg og noen få andre damer som tør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ancalime Skrevet 23. november 2007 #5 Del Skrevet 23. november 2007 Nå vet ikke jeg hvor mye penger du har tenkt å bruke, men hva med abonoment på jakt og fiske? Kaffa avtalen fra Statoli eller XY, Ulvang sokker, votter som du kan "vippe" tuppen av (sånn at fingrene er fri) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 23. november 2007 #6 Del Skrevet 23. november 2007 nja.. bortimot 1000lappen er nok beregnet, selv om jeg blir veldig fornøyd om det ikke blir fult så dyrt. nå er det så at han har masse friluftutstyr av toppklasse men han er en sofagirs.. så utstyret står vel og tar opp plassen i skapet. kaffeavtalen får han hvert år av mamma.. og disse vottene som er en genial ide fikk han faktisk i fjor! så kom gjerne med flere forslag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. november 2007 #7 Del Skrevet 23. november 2007 Siden han samler på cognac og piper - har han noen bøker om disse emnene? Det finnes litt store, dyre bøker om slike ting. Siden han liker film, så kan kanskje en bok og en film om cognac/pipe være et alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 23. november 2007 #8 Del Skrevet 23. november 2007 bok, ja... film....hm..tror ikke.. det skal jeg sjekke opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 25. november 2007 #9 Del Skrevet 25. november 2007 Kanskje en bok? Tenkte umiddelbart på Typisk norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 26. november 2007 #10 Del Skrevet 26. november 2007 har han!!!!! ... faktisk.. han er ikke den store boktypen heller.. men dette er vanskelig altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 26. november 2007 #11 Del Skrevet 26. november 2007 Var vanskelig han der stefaren! Vi har kjøpt Stelton kaffekanne til stefar. Ikke fordi han bryr seg så mye om design, men nå bruker han termoser han har fått i banken og sånt. Hva medførstehjelpspakke til bilen? Tøfler? Schibsteds store bok om konjakk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 27. november 2007 #12 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg har også både en far og en stefar som har "alt". Men i likhet med Lillesky har jeg også tydd til Stelton flere ganger. De har mange tøffe "dingser" som passer mannen. I fjor kjøpte jeg denne isskrapen til dem begge, og den ble veldig godt mottatt (foruten at pappa syntes den var for fin til å brukes og har satt den til pynt i bokhylla ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fi fi la Belle Skrevet 27. november 2007 #13 Del Skrevet 27. november 2007 kult! dette skal jeg sjekke ut! tusen takk til alle for fine svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå