prinsessa Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Jeg har vasket stekeoven og den har blitt ren men vinduet får jeg bare ikke rent. Har prøvd glass-spray, jif, ovnrens men blir ikke rent Noen som har tips?
Gjest Indo Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Kjøp slike småsvamper med ca 10 i hver pakke. De har jo en slik hard side. Bruk jif skurekrem og begynn å gni..hardt! Kan ta litt tid, men blir gullende rent til slutt..Bare husk å holde utsiden av ovnsdøra fast med den ene handa slik at du ikke ødelegger døra!=)
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Jeg fulgte et råd herfra; fyll en langpanne med salmiakk og vann, og sett på lav varme i stekeovnen (ca 50 grader holder). La det stå en halvtime/time. Da blir det MYE lettere å gjøre reint vinduet og ovnen forøvrig. Og vinduet i ovnen vår var ikke rengjort på sikkert et par år
Gjest Gjest_Nikoline_* Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Jeg bruker akkurat det samme som jeg bruker på keramikktoppen min .. altså både Miele pussemiddel og "barberbladet" .. vinduet blir skinnende rent etterpå - som nytt, faktisk
Gjest Asti Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 (endret) 😉 Endret 12. mars 2019 av Asti
Gjest Indo Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Jeg fulgte et råd herfra; fyll en langpanne med salmiakk og vann, og sett på lav varme i stekeovnen (ca 50 grader holder). La det stå en halvtime/time. Da blir det MYE lettere å gjøre reint vinduet og ovnen forøvrig. Og vinduet i ovnen vår var ikke rengjort på sikkert et par år tøft! Dette må prøves ut=)
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 tøft! Dette må prøves ut=) Ja, metoden kan anbefales En morsom bivirkning var at ovnen faktisk ble merkbart fortere varm etter rengjøringen, antagelig fordi varme...tråd/dingsene ble renset bedre enn med sånn kjapp skurevask.
prinsessa Skrevet 25. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. november 2007 Tusen takk for mange svar. Har prøvd Mr Muscel men det ble veldig rent inne i oven men ikke på ruta, men nå skal jeg prøve noen av de andre tipsene også så blir det nok rent til jul Tusen takk!!!
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Aske. Fikk noen til å prøve det på glasset i vedovnen som de slet med å få rent og det ble som nytt. Hjelper på glasset til stekeovnen også.
Gjest Gjest_Tante Pose_* Skrevet 3. desember 2008 #11 Skrevet 3. desember 2008 Jeg har irritert meg på at jeg ikke får keramikktoppen fri for fastbrent smuss rundt kokeplaten. Idag fant jeg løsningen: Hugos. Det er et middel som brukes på båter, men er ikke skadelig. Hugo lages i Fredrikstad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå