Gå til innhold

Få vindet på stekeovnen ren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vasket stekeoven og den har blitt ren men vinduet får jeg bare ikke rent. Har prøvd glass-spray, jif, ovnrens men blir ikke rent :kjefte:

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp slike småsvamper med ca 10 i hver pakke. De har jo en slik hard side. Bruk jif skurekrem og begynn å gni..hardt! Kan ta litt tid, men blir gullende rent til slutt..Bare husk å holde utsiden av ovnsdøra fast med den ene handa slik at du ikke ødelegger døra!=)

Skrevet

Jeg fulgte et råd herfra; fyll en langpanne med salmiakk og vann, og sett på lav varme i stekeovnen (ca 50 grader holder). La det stå en halvtime/time. Da blir det MYE lettere å gjøre reint vinduet og ovnen forøvrig.

Og vinduet i ovnen vår var ikke rengjort på sikkert et par år :sjenert:

Gjest Gjest_Nikoline_*
Skrevet

Jeg bruker akkurat det samme som jeg bruker på keramikktoppen min .. altså både Miele pussemiddel og "barberbladet" .. vinduet blir skinnende rent etterpå - som nytt, faktisk :)

Skrevet
Jeg fulgte et råd herfra; fyll en langpanne med salmiakk og vann, og sett på lav varme i stekeovnen (ca 50 grader holder). La det stå en halvtime/time. Da blir det MYE lettere å gjøre reint vinduet og ovnen forøvrig.

Og vinduet i ovnen vår var ikke rengjort på sikkert et par år :sjenert:

tøft! Dette må prøves ut=)

Skrevet
tøft! Dette må prøves ut=)

Ja, metoden kan anbefales :) En morsom bivirkning var at ovnen faktisk ble merkbart fortere varm etter rengjøringen, antagelig fordi varme...tråd/dingsene ble renset bedre enn med sånn kjapp skurevask.

Skrevet

Tusen takk for mange svar. Har prøvd Mr Muscel men det ble veldig rent inne i oven men ikke på ruta, men nå skal jeg prøve noen av de andre tipsene også så blir det nok rent til jul

Tusen takk!!!

Skrevet

Aske. Fikk noen til å prøve det på glasset i vedovnen som de slet med å få rent og det ble som nytt. Hjelper på glasset til stekeovnen også.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Tante Pose_*
Skrevet

Jeg har irritert meg på at jeg ikke får keramikktoppen fri for fastbrent smuss rundt kokeplaten. Idag fant jeg løsningen: Hugos. Det er et middel som brukes på båter, men er ikke skadelig.

Hugo lages i Fredrikstad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...