Gjest Gjest_Mamma_* Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Hei alle jeg er mamma til en jente som går i 8. klasse på ungdomsskolen. I høst begynte det 3 muslimske jenter i hennes klasse som etterhvert har fått endel "makt" over de andre jentene i klassen. Jeg har etter samtale med noen av de andre foreldrene skjønt at dette dreier seg om en slags klubb eller forening som de har og at det handler om at norske jenter er billige og kler seg som horer. Jeg skjønte noe var fatt når jenta mi en lørdag tok ut alle klærne sine av skapet og la vekk de såkalte "horeklærne". Vi dro på shopping sammen og da ville hun ha gensere med høy hals og flere store sjal. I dag når hun kom ned til frokost var hun kledd i jeans, støvletter og en strikket jumper med hals helt opptil haken og et stort sjal rundt skuldrene. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette? Noen som har erfaring eller gode råd å komme med? Dette dreier seg ikke bare om klær men også det å aldri gå alene hjem fra skolen for det kan komme gutter, vide skjørt er horete fordi gutter kan løfte de opp og se "alt", ikke stå alene med en gutt i skolegården for da kan noen tro du er "hore" + + + +
Gjest Elfrida Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Er det ikke veldig vanlig at man blir påvirket av hverandre i den alderen? Hadde det vært bedre om det var motsatt? Jeg gjetter på at det er en fase.
Gjest Pet Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Om hun har funnet ut at hun ikke vil kle seg "horete" lengre, bør du vel bare være glad til? Jeg synes den halvnakne fjortissmoten er helt forferdelig, og hadde jeg hatt en datter som ønsket å kle seg sånn, hadde det vært store konflikter her i huset.
*Pepperkake* Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Jeg ville tatt det opp med klasseforstanderen. Det er ikke riktig at noen skal styre de andre hvis det er det som er tilfellet her. Våre barn blir jo opplært til å akseptere at andre går med sjal på hodet og burka. Aksepten bør gå begge veier og det bør noen fortelle disse jentene. Men jeg er i utgangspunktet i mot at unge jenter skal kle seg veldig utfordrende så sånn sett har jo dise muslimske jentene en positiv påvirkning på de andre. Men det spørs jo om det bare er påvirkning eller makt det er snakk om...
Antoinette Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Jeg kan godt forstå ts sin bekymring hvis det er slik at jenta di lærer at gutter er noe skummelt og farlig som bare er ute etter å slå & voldta. Når det gjelder klærne så synes jeg ikke det gjør noe, mange jenter som hadde fått mindre uønsket seksuell oppmerksomhet fra gutter i klassen hvis de ikke hadde hatt puppene på "utstilling" eller rompeballene utenfor bukselinningen med stringen godt oppi rassen.
Gjest Blondie65 Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg synes faktisk det er på sin plass å lære sin datter at det å kalle andres klesdrakt for "horete" er ufint. De religiøse forventer at vi ikke skal gjøre narr, latterliggjøre eller håne dem for deres valg og da synes jeg disse jentene setter en særdeles dårlig standard ved å henge ut andre. Ingen er hore fordi om man går med klær som viser hud eller vide skjørt. Uttrykket "hore" brukt på denne måten er ufattelig nedlatende. Jeg ville ikke akseptert at min datter brukte det slik. Hva hun vil gå med og føler seg vel i er en helt annen sak, men å rakke ned på andre som har annen smak/mening ville jeg ikke akseptert. Uansett fase som går over eller ikke.
Antoinette Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Jeg synes den halvnakne fjortissmoten er helt forferdelig, og hadde jeg hatt en datter som ønsket å kle seg sånn, hadde det vært store konflikter her i huset. Helt enig. Jeg hadde forbudt min evt. fjortis å kle seg slik.
Gjest Elfrida Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Hva hun vil gå med og føler seg vel i er en helt annen sak, men å rakke ned på andre som har annen smak/mening ville jeg ikke akseptert.Enig, det virker som det er det hele ungdomstida går ut på for enkelte. Ikke lett å være annerledes på ungdomsskolen tror jeg, men all ære til dem som ikke lar seg styre av 'de populære'.
Gjest AvaVilandra Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 (endret) . Endret 17. desember 2007 av AvaVilandra
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 Hei alle jeg er mamma til en jente som går i 8. klasse på ungdomsskolen. I høst begynte det 3 muslimske jenter i hennes klasse som etterhvert har fått endel "makt" over de andre jentene i klassen. Jeg har etter samtale med noen av de andre foreldrene skjønt at dette dreier seg om en slags klubb eller forening som de har og at det handler om at norske jenter er billige og kler seg som horer. Jeg skjønte noe var fatt når jenta mi en lørdag tok ut alle klærne sine av skapet og la vekk de såkalte "horeklærne". Vi dro på shopping sammen og da ville hun ha gensere med høy hals og flere store sjal. I dag når hun kom ned til frokost var hun kledd i jeans, støvletter og en strikket jumper med hals helt opptil haken og et stort sjal rundt skuldrene. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dette? Noen som har erfaring eller gode råd å komme med? Dette dreier seg ikke bare om klær men også det å aldri gå alene hjem fra skolen for det kan komme gutter, vide skjørt er horete fordi gutter kan løfte de opp og se "alt", ikke stå alene med en gutt i skolegården for da kan noen tro du er "hore" + + + + barn blir påvirket ute og hjemme. Det gjelder nok de muslimske jentene også. nå vet vi at noen muslimer ser på norske jenter som horer. men at de overfører dette til sine barn som sprer dette i en skolesituasjon hadde jeg villet attt opp ja. innkall foreldrene til disse jentene
Gjest imli Skrevet 25. november 2007 #11 Skrevet 25. november 2007 Det med klærne ville jeg ikke bekymret meg for, men det er jo kanskje et uttrykk for at hun er påvirket! Synes ikke dette høres så hyggelig ut. Ville tatt det opp med læreren, evnt fått snakket om det på foreldremøte. Det er vel det samme om de som har "makt" over de andre jentene er muslimer eller noe annet, poenget her er vel hverken klesdrakter eller andre overflatiske ting, poenget er at noen få personer styrer en hel gruppe. Slik er det ofte i den alderen, men det bør absolutt tas tak i!
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2007 #12 Skrevet 25. november 2007 Kan årsaken til hennes din datters bekymring være trussler eller vold fra disse jentene? Har flere ganger hørt om muslimske jenter som har hatt en utagerende adferd mot etnisk norske jenter. De er ofte i gjenger, og mener at de norske jentene er mindre verdt. Derfor skal de ydmykes. Dette gjøres på ulike måter ved at de etnisk norske jentene kalles horer, eller må underkaste seg på ulike måter. Sier ikke at dette er årsaken, men synes du skal være klar over det. De fleste muslimske jenter er hyggelige og tolerante overfor andres kleskoder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå