Gjest Giftesi08 Skrevet 22. november 2007 #1 Skrevet 22. november 2007 Ber dere arbeidskollegaer i bryllupet? Er så usikker på hva jeg skal gjøre... Jeg har 5 kollegaer jeg har jobbet sammen med lenge. Vi er veldig sosiale på jobb, tilbringer jo veldig mye tid sammen med dem, og på mange måter føler jeg at jeg kjenner dem bedre enn noen av mine venner, men vi har liten omgang på fritiden. Arbeidskollegaer har ikke blitt bedt i selskap til hverandre på runde dager, men bryllup er en større anledning, synes jeg. I tidligere bryllup jeg har vært i, har jeg opplevd begge deler. Har god plass til dem (blir eventuelt 8, da 2 er enslige). Mannen ber et par arbeidskamerater (han jobber i et stort konsern med over 100 ansatte). Vet ikke helt hva som er verst; å faktisk be dem og de synes det er rart (på en måte for "personlig"), eller å ikke be dem, og de blir skuffa over det.
Honey Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Hvis du har plass og råd synes jeg du skal gå for å invitere de. Jeg ville kanskje sett det an i forhold til andre kollegaer, med tanke på at ingen vil føle seg utelatt. Men dersom magefølelsen din sier at du ønsker å be de, så vil nok dette være mest riktig. Verre å bli snurt for over ikke å bli bedt enn å bli overrasket over å bli det synes jeg. Men jeg tror de fleste forstår hvis du skulle la være også. Da kan det jo være en idè at de blir med på utdrikningslag også kan du heller ha en liten "jentekveld" etter bryllupet en gang med fremvisning av bilder, god middag og kaker/kaffe. Du nevner jo også noe om at mannen din skal be kollegaer, og da er det jo naturlig for deg å gjøre det også vil jeg si. Men tenk godt igjennom så du ikke "sårer" noen andre på jobben som evt ikke blir bedt.
Gjest Veronica Mars Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 (endret) -- Endret 2. april 2008 av Gjesten
Gjest giftesi08 Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Men tenk godt igjennom så du ikke "sårer" noen andre på jobben som evt ikke blir bedt. Det er kun oss 5 som jobber der, så jeg risikerer ikke å såre noen som ikke blir invitert.
Maja_83 Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 Om du synes det er hyggelig å ha de til stede, så inviter de! Vi kommer til å invitere kollegene vi har mest kontakt med på kaffe og kaker, ikke til middagen.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 Jeg og jobber på et kontor hvor vi er fem stykker og om jeg skulle gifte meg ser jeg ikke for meg et bryllup uten dem.. Vi omgås ikke på fritiden, men har et par-tre fester (med følge) i løpet av året. Vi tilbringer jo syv-åtte timer sammen hver dag, har et kjempebra arbeidsmiljø og det ville vært rart for meg å ikke invitere dem.
rusketulla Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Som du sier har dere mye kontakt på jobb, derfor tror jeg de vil synes det er veldig hyggelig å bli invitert Har dere kaffegjester ville jeg invitert dem til det.
Gjest giftesi08 Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Som du sier har dere mye kontakt på jobb, derfor tror jeg de vil synes det er veldig hyggelig å bli invitert Har dere kaffegjester ville jeg invitert dem til det. Vi har i utgangspunktet ikke tenkt å ha kaffegjester. Utenom kollegaene mine ber vi 50 stykker (velger å be de vi har kontakt med, og ikke søskenbarn etc vi omtrent aldri har truffet).
Gjest julibrud 08 Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 VI hadde litt problemer i starten med å velge ut gjester. Vi har stor slekt, masse venner og gode kollegaer. En ting var helt sikker, nemlig at vi ville ha med gode venner! Vi endte opp med å kutte ut søskenbarn, og invitere venner i stedet sammen med nærmeste familie, tanter og onkler. Noen av våre venner er jo også kollegaer, så det var naturlig å be dem. Vi skal ha bryllupet vårt på et grendehus ved der vi bor, og ordner med mat og drikke selv. Dermed bestemte vi oss for å spørre andre jobbkollegaer om å servere under middagen, for så å være med på kaffen og festen etterpå! Vi har ei gjesteliste på ca 110, og skulle vi ha bedt søskenbarn m/ektefelle, hadde vi endt opp mot nærmere 200.... Ingen sjanse!
Gjest =tentacle= Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Jeg synes ikke det er naturlig å be kolleger hvis ikke forholdene er såpass personlige at man besøker hverandre hjemme hos hverandre.
Gjest giftesi08 Skrevet 30. november 2007 #11 Skrevet 30. november 2007 Takk for alle svar! Jeg har følt litt på stemningen blant kollegaene mine, og tror nesten sikkert at de ikke regner med/synes det er naturlig å bli bedt. Så da ber jeg de ikke, tar bare med bryllupskake etc (regner med at det blir noe igjen!) første arbeidsdag etter bryllupet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå