Gå til innhold

Julekort/brev med personlige bilder

foolish

Anbefalte innlegg

Hva syntes dere om familie og venner som sender ut julekort/brev med familiebilder og 5 a4 sider om hva som har skjedd det siste året?

Selv syntes jeg det bare er kos, men kjenner til flere som syntes dette er tåpelig og utrolig skrytete. Litt sånn "Se her alle, se min perfekte familie"..

Så, hva sender dere ut? Og er det virkelig så teit med bilder og masse tekst?

Personlig sender jeg ut helt vanlig "God jul og godt nyttår" kort til de nærmeste venner og familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Gulla_*

Jeg synes det er koselig med bilde. Særlig dersom det ikke er så ofte jeg ser familien. At det følger noen ord om hva som har skjedd i løpet av året er bare fint, men jeg ville nok ha reagert dersom jeg anså innholdet som bare skryt.

Har en venninne som alltid skriver et julebrev til sine venner. Det inneholder både oppturer og nedturer i løpet av året. Jeg setter pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Jeg synes det er veldig koselig å få bilder av familien til venner, og særlig de jeg ser sjelden.

Imidlertid har jeg vanligvis ikke hatt spesielt sansen for lange julebrev, men det er fordi jeg ofte synes de er intetsigende og dårlig skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mest koselig. Jeg synes i hvert fall det er hyggelig å få bilder av venner eller familie jeg ser sjelden. Samtidig har det satt samboern min og meg, som er barnløse, på ideen å ta noen oppstilte nisseluebilder med oss selv og evt katten foran et julenek, på et saueskinn e.l. og sende til venner og kjente. Vi må jo få lov å skryte vi som ikke har en flokk med unger også...

(det spørs om vi kommer til å gjennomføre ideen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar :)

Syntes det hadde vært kult jeg Gjest, om dere hadde gjennomført ideén deres. Tror jeg hadde glist litt om jeg hadde vært den som hadde fått kortet i posten!:) Tøft..hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mest koselig. Jeg synes i hvert fall det er hyggelig å få bilder av venner eller familie jeg ser sjelden. Samtidig har det satt samboern min og meg, som er barnløse, på ideen å ta noen oppstilte nisseluebilder med oss selv og evt katten foran et julenek, på et saueskinn e.l. og sende til venner og kjente. Vi må jo få lov å skryte vi som ikke har en flokk med unger også...

(det spørs om vi kommer til å gjennomføre ideen)

Det må dere gjøre, men ta et litt alternativ bilde.

Har ei venninne som overgår seg selv på dette hvert år. Et år var det i snekkerbukse og nisselue med store pepperkakehjerter foran puppene. Et år i store gummistøvler, nissereinsdyrting på hodet oppe i en pappeske ute i snøen. Et med bikkja med nisselue osv osv. De er skikkelig artige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig ville heller hatt julekort enn A4 ark med bilder og tekst som går i søpla etter jula. Korta sparer jeg på og har en fin samling etter årenes løp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig, vanskelig, og så lett å tråkke folk på tærne... :ler:

Men jeg prøver: Jeg blir glad for julekort med bilder. Særlig fra de jeg ser sjelden, er det moro å se hva som skjer fra år til år, fortrinnsvis med barna (selv om det hadde vært morsomt med julekort med bilde av voksne, hehe).

Men julebrev?

Nei, jeg kan styre meg. Ikke fordi det blir for personlig, men hallo- de sier det samme alle sammen. jeg har til gode å lese et julebrev der det står "Vi slet med oppussingen og ble egentlig ganske lei alle sammen. Mor har gått opp tre buksestørrelser og far kikker tidvis litt for dypt i whiskyglasset. Sånn er det når man har problemer på jobb. Petter har flyttet ut, og gudskjelov for det. Lasse har det fint, men han strøk på eksamen og vet ikke hva han vil med livet sitt. Lise er sur og sær som tenåringer flest. Gledelig jul og godt nyttår fra oss i familien Larsen!"

Satt litt på spissen selvsagt- man ønsker jo ikke nøedvendigvis å vite slikt. Men det jeg har lest av julebrev har vært påfallende likt, og påfallende skrytete. Ser ikke helt vitsen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel faktisk ærlig talt innrømme og si at jeg hadde trukket litt på smilebåndet om jeg hadde fått dette julebrevet fra familien Larsen..

Jeg er nok enig som noen av dere nevner, det kan bli fort litt mye skryt om familien og tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er koselig med bilder, får endel julekort med bilder av barn til familie og venner hvert år, det er bare koselig. Julebrev er greit, dersom det er godt skrevet og jeg får vite litt om livet til venner jeg ser sjelden. Får et par julebrev hvert år og de bruker å være hyggelige å lese.

I år skal vi også gi bort bildekort, synes vi barnløse har "lov" til det i år siden vi har valp i hus nå. Vi har tatt bilde av han med nisselu i munnen og noen av kortene er jeg med på bildet også. Sikkert noen som synes det er teit, men det får bare være :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs.. Jeg blir kjempeglad for julebrev av noen venninner, men det er fordi hun ene bor i Ohio, hun andre er et år i Panama og hun tredje er fra Gaza, men for øyeblikket studerer i Egypt. Da liker jeg å få brev! Hun fra Ohio får jeg ofte brev fra uansett utenom og, men julebrevet er så morsomt :fnise:

Ellers så liker jeg vanlige bilder best! Får alltid bilde av småsøskna mine.. De er utrolig søte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen forslag til hvordan jeg og samboeren kan ta et julete bilde av oss til å sende med julekortet vårt (som det bare skal stå, bittte, bitte litt på) selv om snøen ikke har kommet, og julestemningen ikke har kommet helt ennå...??

Jeg syns julebrev burde holde seg til et a4 ark, toppen to (litt avhenging av hvor mange det er i familien), og jeg synes det er koselig å lese dem, for jeg veit at mange av de som faktisk skriver disse brevene har lagt vekt på hva de skriver... De som ikke gidder ikke å legge så mye arbeid i det... Jatkk til julebrev med bilder!

Endret av No Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ulykkelig barnløse på syvende året og jeg er nå så lei av at det dumper inn kort på kort med nye sneiper og dritunger på fra alle venner og bekjente. Vel, sikkert koselig for bestemødre og gamle tanter, men jeg har fått nok, så i år lager jeg Foto session med begge bikkjene og katten , kler de opp i englekostymer og nissluer og jeg vet ikke hva, som jeg har tenkt å sende alle mine venner, med et laaaaaaangt utfyllende brev om hva alle mine kjære firbente har funnet på i året som gikk i samme stil som alle "litt trist å sende han i barnehagen etter at permisjonen var over brevene....."".....

God jul og godt nyttår er nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ulykkelig barnløse på syvende året og jeg er nå så lei av at det dumper inn kort på kort med nye sneiper og dritunger på fra alle venner og bekjente. Vel, sikkert koselig for bestemødre og gamle tanter, men jeg har fått nok, så i år lager jeg Foto session med begge bikkjene og katten , kler de opp i englekostymer og nissluer og jeg vet ikke hva, som jeg har tenkt å sende alle mine venner, med et laaaaaaangt utfyllende brev om hva alle mine kjære firbente har funnet på i året som gikk i samme stil som alle "litt trist å sende han i barnehagen etter at permisjonen var over brevene....."".....

God jul og godt nyttår er nok!

trist å være så bitter, håper det klaffer for dere...men å kalle venners barn drittunger er vel litt unødvendig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempekoselig.

Hyggelig å bli huska, og hyggelig å bli oppdatert på både hvor de jobber, hva barne aheter og hvordan de ser ut, og andre ting som har skjedd i livene deres.

Synes det er litt utakknemlig å sutre over at man får julebrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
trist å være så bitter, håper det klaffer for dere...men å kalle venners barn drittunger er vel litt unødvendig.. :sjenert:

det er ikke slik at folk ikke vet at vi strever med dette. er det da jeg som er bitter eller er det mine "venner" som er lite hensynsfulle ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke slik at folk ikke vet at vi strever med dette. er det da jeg som er bitter eller er det mine "venner" som er lite hensynsfulle ?

Jeg hadde nok ikke helt tenkt på dette når jeg sendte ut julebilder til vennelista.. Jeg hadde nok tenkt kanskje at dere ville blitt sint om jeg heller hadde sendt et vanlig julekort til dere, men alle andre fikk bilder av barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk til bilder, det er alltid koselig. Derimot tre oppkopierte A4 sider med tettskreven skryt av det siste året kan bli litt i overkant. Det koseligste syns jeg er et fint kort med et par linjer tekst og et bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter stor pris på julekort med bilder, og jeg synes det er hyggelig med litt mer enn "god jul og godt nytt år". Julebrev har jeg et litt mer ambivalent forhold til. De kan være bra, men tipper lett over til klissete skrytebrev. Finner man balansen (og klarer å stoppe før det er skrevet side opp og side ned) synes jeg bare det er koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...