Gå til innhold

Bursdagsgave til jente på 13 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldste blir snart 13 år. Og jeg er helt blank med tanke på hva vi skal gi henne. Hadde tenkt litt på å gi henne "nytt" rom, men nå har vi bestemt oss for vi skal bygge hus, så da er det litt bortkastet..

Har spurt henne om hva hun ønsker seg, men det er stort sett ting som ikke er aktuelle. (feks. hest, hull i tunga, hund osv)

Broren skal kjøpe gave selv. Han hadde så lyst, så da ble vi enige om at han får en sum og at faren blir med han (sånn at han ikke finner på noe tull) Noen som har formening om en passende sum som broren skal få?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo veldig vanskelig å svare på da vi ikke aner hvor mye dere normalt legger i gave. Om sønnen din fikk gave til 1000 kr forrige bursdag, er det kanskje uaktuelt å bruke 400 kr til datteren? Nå er det jo forsåvidt slik at det er gaven som teller, men slik tenker ikke barn..(ikke alle voksne heller for den saks skyld..) he he..

Og det spørs jo også veldig på hva du skal kjøpe, hva med å splitte 50/50? Eller at du f.eks hadde kjøpt PSP, og sønnen hadde kjøpt et spill, alltid morsomt med gaver som passer sammen fra forskjellige mennesker.

Som f.eks en bærbar cdspiller fra en, og en cd fra en annen :)

(Nå går det vel heller i mp3 spiller og gavekort på digitalmusikk..hi hi)

Først og fremst, finn ut hvor mye penger dere skal bruke, og jeg kan gi masse gode ideér:D (Greit med så mange barn i familien a gitt..)

Og når har hun bursdag forresten? Hva liker hun?

Skrevet

Takk for svar :)

Hun har bursdag om en liten uke..

Hun liker hunder, hester, være sammen med venner, lese bøker, høre på musikk. Ja, hun er vel som 12 åringer flest. :sjenert:

Ang pris så tenkte vi at broren skulle få rundt 500 kr å bruke, og vi har egentlig ikke satt noe pris. Kommer litt ann på hva vi slags gave vi ender opp med.

Til jul har vi tenkt å gi dem Nitendo Wii (sammen) så Ps3 er ikke aktuellt. Er ikke lett dette gitt

Skrevet

Hvorfor ikke spørre henne hva hun ønsker seg :) ?

Skrevet

Har spurt henne om hva hun ønsker seg, men det er stort sett ting som ikke er aktuelle. (feks. hest, hull i tunga, hund osv)

----

Hva med ipod/mp3 spiller? Eller har hun dette kanskje fra før?

Kanskje noen ungdomsbøker? Sengetøy som har hest/hund på? Sikkert stas om det snart blir nytt rom også:D

Bøker om dyrene hun liker? En tøff ny genser og bukse? Å gå i en bokbutikk eller leketøysbutikk gir mange fine forslag også forsåvidt :)

500 kr til broren hørtes flott ut, og han har sikkert litt peiling på hva han skal gi siden han var så bestemt på at han ville gi egen gave?

Forresten, heldige barn som får Wii! Et lite tips, kjøp det nå! Med så mye reklame blir vel ratt Wii utsolgt innen en uke tenker jeg :)

Kjedelig å få julegaven i Januar :P

Skrevet

Hvis broer skal kjøpe for 500 , ender kanskje dere foreldre på litt mer. Vet at de selger digitalkamera fra ca. 800. Det ønsker datteren min seg til jul. Hun er snart 13:-)

Skrevet

Takk for mange gode forslag. Digetalkamera var ikke dumt!

Kjempe bra tenkt ang det å kjøpe Wii nå. Har ikke tenkt så langt som å kjøpe det nå. Takk!

Gjest Gjest_Mamma til 2_*
Skrevet

Tar du datteren din med på en runde på kjøpesenteret, er jeg ganske sikker på at det kommer noen "Den ønsker jeg meg!" " Den var fin!"...

Kan nevne hva min datter på 11 ønsker seg; kanskje det kan være noen tips:

Sims 2 årstider

Alt av High school musical 1 og 2 ting; dvs cd, dvd, bok.

Div andre filmer

Øredobber og hull i ørene

Støvletter

Sengetøy med hest på

Skrevet

Har en jente på snart 14 år som ønsker seg:

* Penger som hun kan bruke/spare til noe hun virekelig ønsker seg

* Ipod

* Linser til Canon 10D kameraet sitt

* Harry Potter 7 på norsk

* Sminke

* Plektere til gitar

* Klær

* Hello Kitty undertøy

* Treningstøy

* Perler

* Flere Singstar til Playstation

* Sims til pc

* Smykker, øredobber, armbånd etc fra Glitter, KappAhl, H&M etc

Skrevet

Jeg går utifra at hun rir siden hun ønsker seg hest ;) Hva med utstyr feks Stallsko, jakke, ridebukse, sokker, genser...det er jo en helt egen mote i stallklær nå for tiden.

* klær

*ipod

*Kinobiletter og gavekort på feks peppes til henne og en venninne.

*Smykkeskrin el noe annet til organisere div stæsj i

*Hvis hun har tv på rommet: dvd spiller

*DVD Box med en serie el et band hun er gad i.

*Faktavideoer om ridning, faktisk veldig nyttige og undeholdene for de som har interessen

Gjest Gjest_Lolita_*
Skrevet

Når jeg ble 13 Snart to år siden. Så fikk jeg 1300 kr og så tok jeg og mamma bussen til oslo og shoppet så fikk jeg sånn omtrent det ejg ville ha.

Men kanskje en dyr parfyme? Eller litt dyrere klær enn det hun ville fått til vanlig hvis hun er litt opptatt av sånt. Hårprodukter, da snakker jeg ikke om Define eller no men et litt dyrt merke f.eks Loreal så kunne hun fått en hel serie med sjampoo, balsam, spray, skum osv.

• 3 år senere...
Skrevet

Heihei:) jeg er 13 år, og ønsker meg veldig

- Ny mobil

- Ny PC

- Speilrefleks kamera

- ny sykkel

- sminke (helst litt bra sminke (loreal Paris, lancome, urban decay, MAC) ikke sånn H&M sminke:)

- gavekort<3

Håper dette var til hjelp:)

Skrevet

Vår snart 13åring ønsker seg speilreflekskamera og tegnebrett til pc.

Gjest frøken am
Skrevet

Lillesøsteren min er også 13, synes det er hjelpeløst å finne noe som faller i smak.

Sykkel, speilrefleks, mobil, pc.

HALLO?! Hvordan skal man få råd til å følge opp disse ønskene? Det er jo helt absurd :ler:

Da jeg var liten fikk jeg penal til skolen...og smykker.

Har ikke akkurat mulighet til å kjøpe lillesøsteren min en pc eller speilrefleks hver jul og bursdag.

• 3 år senere...
Skrevet (endret)

Hei, jeg er en jente på 12 år og blir 13 i juni. Dette er hva jeg ønsker meg til jul.

• Eyebrow fix — HM — ?

• Oral B elektrisk tannbørste, Pro 600 — Elkjøp — 389 kr

• Stjerne sengesett — JYSK — 199 kr

• Stol underlag, Price Star — JYSK — 200 kr

• Torbjørn Kontorstol — IKEA — 295 kr

• Superbitchene driter seg ut, bok — ARK — 218 kr

• Please Me MAC leppestift — KICKS — 175 kr

• Waterlily oil — VITA — 38 kr

• Dove dusj såpe granat — VITA — 49 kr

• Boxer — HM, Cubus, bjørn borg osv — ?

• Deksel til MacBook Pro 13 / helst blå, lilla, lys lys grønn / lime — kanskje Elkjøp, Lefdal, Expert, XXL, G-sport osv — 100-300 ??

• Mac Pro Longwear concealer — KICKS — 160 kr

• Batiste Cherry tørrshampo — VITA — 48 kr

• Trippel sett med øredobber — VITA, KICKS, glitter osv — 30-100 kr

• Gavekort på WOW — Pris for de bestemme selv

• iPhone 6 gull — FINN — 6 200, fjerdingby

• Pretty Little Liars Sesong 5 og 6 — Gamestop osv — ?

• Sykkel, lilla eller blå — xxl, g sport osv — ?                                                                           
Endret av frisve
Skrevet

Hei, jeg er en jente på 12 år og blir 13 i juni. Dette er hva jeg ønsker meg til jul.

• Eyebrow fix — HM — ?

• Oral B elektrisk tannbørste, Pro 600 — Elkjøp — 389 kr

• Stjerne sengesett — JYSK — 199 kr

• Stol underlag, Price Star — JYSK — 200 kr

• Torbjørn Kontorstol — IKEA — 295 kr

• Superbitchene driter seg ut, bok — ARK — 218 kr

• Please Me MAC leppestift — KICKS — 175 kr

• Waterlily oil — VITA — 38 kr

• Dove dusj såpe granat — VITA — 49 kr

• Boxer — HM, Cubus, bjørn borg osv — ?

• Deksel til MacBook Pro 13 / helst blå, lilla, lys lys grønn / lime — kanskje Elkjøp, Lefdal, Expert, XXL, G-sport osv — 100-300 ??

• Mac Pro Longwear concealer — KICKS — 160 kr

• Batiste Cherry tørrshampo — VITA — 48 kr

• Trippel sett med øredobber — VITA, KICKS, glitter osv — 30-100 kr

• Gavekort på WOW — Pris for de bestemme selv

• iPhone 6 gull — FINN — 6 200, fjerdingby

• Pretty Little Liars Sesong 5 og 6 — Gamestop osv — ?

• Sykkel, lilla eller blå — xxl, g sport osv — ?                                                                           

Det er alltid veldig stas og ønske seg BH fordi dette er noe vi jenter blir litt flaue av over og si til mammaene våres, hihi. Derfor er det veldig viktig at hvis vi jenter skriver BH på lista er det fordi vi ikke vil si det selv. Ta hintet, og ikke spør hvorfor de ønsker seg det. Alle jenter har gått gjennom den tiden :-) Vi syntes det bare er gøy og få det ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...