Gjest Gjest Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Har begynt på handelen og ser pengene går. En fam på fire(to barn) Hv bruker dere på: Egne barn Ektemann Evt særkullsbarn Ektemanns søsken hustruens søsken Svigerforeldre tanteunger barnas venner dagmamma barnebarn venner av mann og kone. noen tanter av onkler Hva bruker der i matinnkjøp til julehelgen/nyårshelgen Klær til jul julepynting
Arkana Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Hva bruker dere på: Ektemann: Alt fra 1000 kroner og oppover. Ektemanns søsken: 2-300 (vi kjøper gave sammen, kun symbolsk, barna deres får mer) hustruens søsken: 4-500 siden han ikke har barn og vi har betydelig mer kontakt med min bror enn hans søsken. Svigerforeldre: Ca 500 på hver av dem tanteunger: 4-500 på hver av dem venner av mann og kone: Alt fra 200 og oppover Hva bruker der i matinnkjøp til julehelgen/nyårshelgen: Ikke den ringeste anelse, men vi bruker ca 1000-1500 kroner uken til vanlig, så det blir nok betydelig mer. Klær til jul: Veldig varierende, vanligvis ikke så mye da vi har nok av juleklær fra før. Julepynting: Siden vi feirer hos oss selv for første gang i år, og dermed trenger nesten alt, blir det nok en god del. Regner med et par tusen. De senere årene trenger vi nok minimalt.
Gjest Opa Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Har begynt på handelen og ser pengene går. En fam på fire(to barn) Hv bruker dere på: Egne barn Ektemann Evt særkullsbarn Ektemanns søsken hustruens søsken Svigerforeldre tanteunger barnas venner dagmamma barnebarn venner av mann og kone. noen tanter av onkler Hva bruker der i matinnkjøp til julehelgen/nyårshelgen Klær til jul julepynting Samboer: de siste årene har det blitt rundt 4000... Samboers søsken: de fikser han til selv, men i år blir det vel 200-300 kr til hver = 600-900kr Mine søsken: 200 til hver = 400 Hans foreldre: varierer, kanskje 300? I år blir det ullpledd fra bokklubben = 0kr Mine foreldre: 400 kr Mine besteforeldre: rundt 100 kr, i pr blir det ullpledd = 0kr Min tante og onkel: samme som over, i år blir det antakeligvis gavekort og bladabonnement eller karen blixen julepynt Min tante: rundt 100kr, i år ullpledd To av mine venninner: 150-200 til hver. Matinnkjøp vet jeg ikke; vi feirer juleaften borte, men har koldtbord med 14 gjester en dag i jula, og gjester nyttårsaften så regner med det blir litt. Klær i jula: bruker ikke kjøpe noe nytt Julepynt: bruker samme pynt flere år, gitt
Gjest Bond Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 (endret) Samboer: rundt 1000-1200, kanskje litt mer, men regner med noe sånt. Resten av gavene gjør vi sammen, vi har kjøpt jo en del allerede og Mine foreldre: rundt 1000-1200 for begge to (to småting, og da en større ting for begge to) Broren min: 400 Hans foreldre: rundt 1000-1200 for begge to (er jo egentlig separate gaver) Hans bestemor osv: rundt 100-150kr hver Broren hans: 400 Barnet til broren hans: 150 Gjør ikke noe gaver for tanter og onkler, men eventuelt til noen venninner. Men det blir som oftest med lodd og da blir det bare en gave å gjøre, som oftest rundt 100 kroner ikke noe mer. Og noen ting har vi kjøpt med salg og, spesielt når det gjelder begge brødre. Men vi prøver å holde tallet til de som vi gjør gaver for litt mindre. Best å gjøre noe fint for dem som du gjør gaver til, sånne pyntegaver for 100 kroner er jo fine, men en får jo litt mer for 300-400 kroner og da kan det kanskje allerede være noe en har bruk for. Når det gjelder besteforeldregenerasjon så jeg har ikke noen igjen og når det gjelder fra samboerens side, da kjøpes det ofte sammen med flere barnebarn til å få noe finere og. Bra vi har ikke så mange søsken og søskenbarn ah.. mat - vi reiser alltid til hans foreldre eller mine foreldre.. så vi er litt parasitter der.. klær for jul - pleier ikke å kjøpe noe før jul. ofte gjør større inkjøp etter jul i januar når det er salg pynt - kjøpte jo litt i går, vi har ikke hatt så mye selv tidligere, reiser jo alltid bort selv. men ikea hadde massevis av veldig fine ting som kostet veldig veldig lite. brukte rundt 100-150 kroner og fikk massevis av fine ting! kan nesten ikke forstå at noen skulle kjøpe julepynt til et annet sted enn ikea :D Endret 22. november 2007 av mrs_bond
Arkana Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 men ikea hadde massevis av veldig fine ting som kostet veldig veldig lite. brukte rundt 100-150 kroner og fikk massevis av fine ting! kan nesten ikke forstå at noen skulle kjøpe julepynt til et annet sted enn ikea :D Det er en grunn til at det koster veldig veldig lite, synes jeg da. Jeg fikk veldig plastfølelse da jeg så pynten og syntes det var temmelig lite av det som var fint, men det er nå min mening da.
Gjest Bond Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 jo da, helt enig der, det var jo massevis av stygge ting der som så ikke så fine ut, men de få ting som var fine nok, var mer enn nok for meg. og DE fikk jeg for billig pris! selv kjøpte jeg bare noen små lys en kan gjemme i vasene, med batteri - utrolig god ide! og litt røde perler og enkle røde kuler å ha i alle slags glass-vaser og lignende. med lys og litt perler i tillegg ser de helt fantastiske ut! og selvfølgelig masse kubbelys og jeg er klar
Frk. Stella Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Samboer- rundt 2000 tenker jeg... Ektemanns søsken - enebarn Hustruens søsken - ca 400,- *2 = 800,- Foreldre - tilsammen mellom 500-1000,- Svigerforeldre - aner ikke, samboer fikser Tanteunger - ca 300,- Venner av mann og kone - gir gave til et vennepar, max 200,- + at vi gir for ca en hundrelapp til tre vennepar-barn = 500,- Tanter og onkler - gir ikke Besteforeldre - et sett, ca 300,- tilsammen To venninner - ca 50-200,- alt ettersom Hva bruker der i matinnkjøp til julehelgen/nyårshelgen - inkl baking o.l. før jul, rundt 3000,- kanskje? Klær til jul - blir sjelden kjøpt nytt til jul, er i tilfelle kjøpt tidligere på høsten og så gjenbruk i løpet av "festsesongen" Julepynting - veldig lite, men en del stearinlys + litt dill, maks 500,- (og da tar jeg i...)
ToveM Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Mann- rundt en 1000,- Barn - varierer veldig fra år til år Foreldre/svigerforeldre rundt 400/500 pr. par Tantunger (9stk) rundt 150,- år unge Søsken/svigersøsken - en symbolsk ting rundt en 100 lapp eller noe Ugift - barnløs søster til mannen får litt mer Besteforldre - ingen å gi til Venner og beskjente ingenting
Helen Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Jeg og mannen kjøper ikke noe til hverandre, vi kjøper heller noe sammen som vi trenger Ungene: Det varier veldig, kommer ann på hvor mye vi har å rutte med, men sånn ca 500- 1000 pr unge (vi har 4 stk). Tante/onkelunger: 200,- pr unge (14 stk, de over 18 år har vi kuttet ut) Min lillebror: 200,- Min stesøster: 200,- Min bestemor: ca 200,- Foreldre/svigerforeldre: 200,- - 500,- pr par. Til søsken som har unger kjøper vi kun til ungene, dette er noe vi har bestemt i fellesskap. Gir ingenting til venner og bekjente.
Gjest vimselot Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 (endret) Har begynt på handelen og ser pengene går. En fam på fire(to barn) Hv bruker dere på: Egne barn (ang. kroner, gir noe jordnært eller noe jeg har sydd selv, dvs. gardiner, puter m.m.) Maks 300 kroner. Ektemann (er singel) Evt særkullsbarn (samme som barn generelt) Ektemanns søsken (Ingenting, dvs har hendt jeg har kjøpt en flaske vin) hustruens søsken (ingenting, om jeg var lesbisk...) Svigerforeldre (gamle rare antikke ting, som jeg har funnet på loppemarkeder etc, eller ingenting) tanteunger (samme som på egne barn) barnas venner (ingenting, baker heller kaker og lager pizza, dvs. når jeg hadde småbarn...) dagmamma (en flaske vin f.eks.) barnebarn (har ikke, men samme som barn generelt) venner av mann og kone. (ingenting, de har ALT...) noen tanter av onkler (ingenting, de har også alt...) Hva bruker der i matinnkjøp til julehelgen/nyårshelgen Klær til jul julepynting Bruker nesten ingenting, men når jeg selv har bedt familiene, har det selvsagt kostet en del... kanskje 2tusen ekstra, vet ikke, satte ikke opp noe budsjett, men alt skulle jo være tilstede, nøtter, lys, sjokolade, mat til også vegeratianere, kaker osv. Klær til jul? Nåvel, jeg og eksen ga hverandre klær til jul...så nå vet jeg ikke. Men bruker ikke mer enn maks 200 på det, kjøper slike klær på bruktbutikker og syr om osv. Endret 22. november 2007 av vimselot
thapara Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 (endret) m Endret 23. februar 2009 av thapara
Gjest Pepper Skrevet 23. november 2007 #12 Skrevet 23. november 2007 (endret) Hva bruker dere på: Samboer: 1500-3000. Svigerinne: 500 Svoger: 500 Mitt søsken: 500 Svoger 2: 500 Foreldre:500 pr. stk Svigerforeldre: 500 pr. stk tanteunger:500-700 pr. stk Tante/onkel: 200 Kusine/fetter: 200 pr stk Besteforeldre: 300 Min venninne: ca 300 Barn av venninne: 100-200 pr stk, kommer an på hva jeg finner Hva bruker der i matinnkjøp til julehelgen/nyårshelgen: Aner ikke, men det blir jo litt ekstra godt til frokoster i julen. Er nesten alltid bedt bort hele julen. Klær til jul: Kjøper stort sett kjole til julebordet og den blir og brukt på julaften. Prøver å finne noe mellom 300-600. Samboer har dress han bruker. Julepynting: 1000 kr tenker jeg. Elsker å kjøpe nisser og andre juleting. Samboeren er litt oppgitt over all julepynten jeg har Endret 23. november 2007 av Pepper
Anglofil Skrevet 2. januar 2008 #13 Skrevet 2. januar 2008 Mamma: ca. 800 kr Pappa: ca. 400 kr Mamma & pappa: ca. 800 kr Bestefar: ca. 200 kr. Tanta mi: ca. 350 kr. Bestevenninner: ca. 200 kr hver. Farmor: ca. 200 kr. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå