Gjest LoisLane Skrevet 13. april 2003 #1 Skrevet 13. april 2003 Vurderer å kjøpe brudekjole på nettet (fra USA). Hvordan er det med frakt og toll? Er det dyrt?
RoadQueen Skrevet 13. april 2003 #3 Skrevet 13. april 2003 Jeg bestilte kjolen min fra Bridesave i USA, frakten kom på 195 dollar, selve kjolen kostet 260 dollar. Jeg fikk kjolen i februar og har ikke fått noen regning på toll og moms.
Gjest LoisLane Skrevet 13. april 2003 #4 Skrevet 13. april 2003 Jeg har vært innom Bridesave og kikket - mye fint der, til en rimelig penge! Var de greie å ha med å gjøre? hvor lang tid tok det før du fikk kjolen?
Browneyes Skrevet 13. april 2003 #5 Skrevet 13. april 2003 Roadqueen Når du ikke har fått regning på toll og moms (+ gebyrer) så har ikke fraktfirmaet du fikk varen gjennom gjort jobben sin...men bra for deg selvfølgelig ! Avgifter til den norske stat blir du avkrevd hvis du bestiller varer som har en verdi over 200 nok.
Gjest LoisLane Skrevet 13. april 2003 #6 Skrevet 13. april 2003 Leste noe om dette i Dagbladet på lørdag, riktignok om å kjøpe bøker fra utlandet. Han som skrev tipset om at det ikke blir avkrevd toll hvis man kjøper varene i utlandet. Det gikk altså an å opprette en post restante-adresse i f.eks. Strømstad og hente pakken der... Lurt tips?
Browneyes Skrevet 13. april 2003 #7 Skrevet 13. april 2003 LoisLane Bøker kan du kjøpe fra utlandet uten å betale moms her i Norge, hvis det kun er til privat bruk vel og merke og ikke for salg.
RoadQueen Skrevet 14. april 2003 #8 Skrevet 14. april 2003 Bridesave var kjempegreie å ha med å gjøre, imøtekommende og god service. Kjolen hadde en bestillingstid på tre måneder (måtte syes - den var egentlig gått ut av produksjon og de hadde ingen rest igjen på lager). Selve frakten fra USA til postkontoret tok 11 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå