Gå til innhold

Frakt og toll

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Vurderer å kjøpe brudekjole på nettet (fra USA). Hvordan er det med frakt og toll? Er det dyrt?

Skrevet

Jeg bestilte kjolen min fra Bridesave i USA, frakten kom på 195 dollar, selve kjolen kostet 260 dollar. Jeg fikk kjolen i februar og har ikke fått noen regning på toll og moms.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg har vært innom Bridesave og kikket - mye fint der, til en rimelig penge! Var de greie å ha med å gjøre? hvor lang tid tok det før du fikk kjolen?

Skrevet

Roadqueen

Når du ikke har fått regning på toll og moms (+ gebyrer) så har ikke fraktfirmaet du fikk varen gjennom gjort jobben sin...men bra for deg selvfølgelig ! Avgifter til den norske stat blir du avkrevd hvis du bestiller varer som har en verdi over 200 nok.

Gjest LoisLane
Skrevet

Leste noe om dette i Dagbladet på lørdag, riktignok om å kjøpe bøker fra utlandet. Han som skrev tipset om at det ikke blir avkrevd toll hvis man kjøper varene i utlandet. Det gikk altså an å opprette en post restante-adresse i f.eks. Strømstad og hente pakken der... Lurt tips?

Skrevet

LoisLane

Bøker kan du kjøpe fra utlandet uten å betale moms her i Norge, hvis det kun er til privat bruk vel og merke og ikke for salg.

Skrevet

Bridesave var kjempegreie å ha med å gjøre, imøtekommende og god service. Kjolen hadde en bestillingstid på tre måneder (måtte syes - den var egentlig gått ut av produksjon og de hadde ingen rest igjen på lager). Selve frakten fra USA til postkontoret tok 11 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...