Gå til innhold

vaske klær for hånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan vasker dere klær for hånd? hva slags vaskepulver bruker dere? og bruker dere tøymykner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De få gangene jeg vasker for hånd (unngår å kjøpe klær som må vaskes for hånd, det er et ork) bruker jeg Milo fordi det løser seg lettest i vannet. Noen ganger bruker jeg tøymykner, andre ganger ikke.

Skrevet

Jeg vasker med MILO når jeg vasker ull og silke for hånd og med Bio-Tex når jeg vasker andre ting.

Jeg har såpe og vann i en bøtte, har i klærne. rører litt rundt, vrir klærne i vannet, gnir hvis det er noen flekker eller lar det ligge i bløt litt hvis det er veldig skittent. Skyller i minst 4 bøtter vann og har litt tøymykner i siste vann hvis jeg gidder. Drypptørker eller sentrifugerer i vaskemaskinen.

Skrevet

vasker gjerne i oppvaskkummen eller vasken på badet når jeg vasker for hånd( noe jeg prøver å unngå mest mulig) bruker helst milo, gnir på flekkene og evt under armene hvis det er gensere. skyller mange ganer og har skyllemiddel i det nest siste vannet. greit med oppvaskumm eller vask så kan man bare dra ut proppen, skylle litt og fylle på igjen...

Skrevet

Jeg var på arkeologisk utgravning i 5 uker uten vaskemaskin... det var interessant! Attpåtil var dette i Argentina. Løsningen ble vanlig såpe (kanskje av Sunlight-typen i blokk, vet ikke noe om argentinsk såpe) og SKRUBB. Etter dette har jeg fått ny respekt for skrubben. Sokkene mine har aldri vært så rene verken før eller siden! Ikke hadde vi varmt vann heller. Skikkelig primitivt.

Først bløtte jeg klærne, og så gnuret jeg masse såpe på skrubben. Deretter skrubbet jeg rett og slett møkka ut av klærne - man kunne se den bli skjøvet ut av stoffet. Når jeg var fornøyd med skrubbingen lot jeg klærne ligge litt til i såpevann, før jeg skylte grundig. Dersom flekken fortsatt ikke var vekk, var det bare å ta skrubben fatt påny.

Heia skrubben! Helt vanlig vaskekost med stiv bust.

Skrevet

milo eller bio-tex her..bruker aldri tøymykner dersom jeg skulle finne på å vaske for hånd(allergisk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...