*MEDUSA* Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Hei. Vi planlegger Kina tur, skulle egentlig dit denne høsten. Men fant ut at det var regntid der da. Noen som anbefaler en årstid det er fint å reise.. Ikke for varmt og ikke for kaldt helst:) Tenkte også på å kjøpe en "pakke tur" med en liten rund reise med de mest "må se" plassene:) Men leker også litt med tanken på å bare reise ned og ta tingene på sparket på egenhånd... Er ganske vant med å reise og er ingen fare for å rote oss vekk:P Noen som har en anbefaling? Takk:)
Tussemøy Skrevet 22. november 2007 #2 Skrevet 22. november 2007 Når du sier de mest "må se" plassene, tenker jeg automatisk at dere skal til Beijing? Kina er jo stort og klimaet kan variere ganske mye ettersom hvor dere vil dra hen. Jeg var i Kina bl.a under når de feiret kinesisk nyttår... Det var virkelig noe å få med seg! Men er du på innlandet som f.eks Beijing, så er det vinter akkurat da. Gjerne med noen minusgrader og snø. Det plaget ikke meg eller noen av de jeg reiste med. Og når vi reiste ut mot kysten var det plutselig varmegrader så det holdt! En flott tur!
onyx Skrevet 22. november 2007 #3 Skrevet 22. november 2007 Det kommer helt an på hvor du skal. Beijing synes jeg er helt klart best i september-oktober. Nå sist var jeg i slutten av oktober deilig høstvær og lite turister. Et veldig fint tidspunkt å reise, men det kan bli kaldt og surt så lurt å ha med noe varmt tøy.
gard Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Hei Kona og jeg klarte oss ganske bra på egen hånd da vi dro til Kina. Jeg har lagt ut et reisebrev med bilder fra vår tur på http://gardkarlsen.com/china_beijing.htm . kanskje du kan finne noen tips der.
Donpedro Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Vinter kan være veldig kald, Vi var i juni, det var varmt men ok for oss. Har hørt våren skal være bra. Vi klarte oss bra selv. Anbefaler en dagstur på muren (ha sjåfør som plukker dere opp et annet sted.
*MEDUSA* Skrevet 23. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. november 2007 Takker for gode tips:) Det er sant, det er så masse, så stort og så mye å oppleve.. Jeg har vel mest lyst til å reise når det er godt og varmt, bare ikke for varmt, siden det er likt null varme i dette Norge landet:) Så kan vi ta disse høst turene rundt om i storbyene her omkring Europa;) Vi hadde vel tenkt å reise til Bejing, Shanghai, o.l.. sikkert der alle reiser.. Men det må vel oppleves Jeg kan nesten ikke vente;)
*MEDUSA* Skrevet 23. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2007 Ja Donpedro kansje våren er en fin tid, litt sent utpå eller tidlig vår.. Det er vel da forstår jeg at det er sommer der.. Gard.. Masse gode tips ser jeg på siden din, men så vanskelig å lese engelsk:P Du må få den oversatt:)
Lady Lovelylocks Skrevet 23. november 2007 #8 Skrevet 23. november 2007 Jeg har vært i Bejing to ganger. En gang i midten av mai og en gang i midten av juni. Var varmt men deilig, Og jeg er ikke spesielt glad i varmen. God tur. Jeg misunner deg... Spørs om det ikke blir en liten tur til våren igjen ja..
Wangstar Skrevet 23. desember 2010 #9 Skrevet 23. desember 2010 Jeg har vært i Bejing to ganger. En gang i midten av mai og en gang i midten av juni. Var varmt men deilig, Og jeg er ikke spesielt glad i varmen. God tur. Jeg misunner deg... Spørs om det ikke blir en liten tur til våren igjen ja.. Har du noen hoteller å anbefale? Vi vil bo veldig nær sentrum, da handlegata:)
Wangstar Skrevet 23. desember 2010 #10 Skrevet 23. desember 2010 Jeg har vært i Bejing to ganger. En gang i midten av mai og en gang i midten av juni. Var varmt men deilig, Og jeg er ikke spesielt glad i varmen. God tur. Jeg misunner deg... Spørs om det ikke blir en liten tur til våren igjen ja.. Har du noen hoteller å anbefale? Vi vil bo veldig nær sentrum, da handlegata:)
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2010 #11 Skrevet 23. desember 2010 Vi var i Shanghai i januar/februar og det var ganske kjørlig. Husker vi prøvde å kjøpe varme klær som så ok ut, men det var jammen ikke lett. Det var riktignok for 15 år siden, så utvalget har nok endret seg en del.
Lady Lovelylocks Skrevet 25. desember 2010 #12 Skrevet 25. desember 2010 Har du noen hoteller å anbefale? Vi vil bo veldig nær sentrum, da handlegata:) Vi bodde på Radisson sas (het det den gangen iallfall), bra hotell. Men det var ikke "midt" i senrum.
minipia Skrevet 28. desember 2010 #13 Skrevet 28. desember 2010 Vi var i Shanghai og Beijing påsken for noen år siden. Fin årstid, men anbefaler å ta med varme klær, jeg frøs mye (spesiellt på et par av de mindre turistifiserte hotellene!) Vi bodde bl.a. på Red Capital Club i en av hutongene i Beijing; kan absolutt anbefales hvis det eksisterer fortsatt. Ellers vil jeg anbefale guider, det er mye som kun står skrevet på kinesisk, vi hadde f.eks. aldri funnet riktig tog fra Shanghai til Beijing uten guide, alt sto skrevet med kinesiske tegn. Kontakt f.eks. Kinareiser el., de kan skaffe guider (vår snakket kav Stjørdals-dialekt!) for en dag eller flere, uavhengig om du reiser med dem (vi ordnet alle flybilletter på egenhånd).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå