Gjest Gjest_charlie_* Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 er det noen som kan ta seg tid til å beskrive disse for meg? Jeg antar at man gjør dette med vekter, eller...? og isåfall, hvor tunge, for en nybegynner som ikke har rørt en vekt i sitt liv? takker for alle svar som kan bidra til å løfte stumpen min til uante høyder
Supraspinatus Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 er det noen som kan ta seg tid til å beskrive disse for meg? Jeg antar at man gjør dette med vekter, eller...? og isåfall, hvor tunge, for en nybegynner som ikke har rørt en vekt i sitt liv? takker for alle svar som kan bidra til å løfte stumpen min til uante høyder Knebøy (eng squat): http://exrx.net/WeightExercises/GluteusMax...BFullSquat.html Utfall (eng lunge): http://exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html
Grønt blad Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 (endret) Her, her og her er det videosnutter som viser hvordan det og mye annet kan gjøres. Håper de gjør det litt forståelig. Lykke til! Endret 21. november 2007 av Grønt blad
Gjest Gjest_charlie_* Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 tusen takk for svar er det sånn at jeg innen en viss tid bør se forbedringer, eller er det som kremer og sånn? virker for noen, men slettes ikke alle?
Supraspinatus Skrevet 22. november 2007 #5 Skrevet 22. november 2007 tusen takk for svar er det sånn at jeg innen en viss tid bør se forbedringer, eller er det som kremer og sånn? virker for noen, men slettes ikke alle? Øvelsene fungerer nok for alle. Det er viktig at du utfører dem korrekt. Så du bør begynne med ingen belastning, gjøre et par sett slik. Til du gjør øvelsen helt korrekt. Så kjører du øvelsen med bare vektstangen, uten vekter på. Poenget er å bane øvelsen slik at du alltid gjør den korrekt med vekter på. Når det kommer til vekten du etterhvert skal ta på, så kommer det helt an på hva som er målet med treningen.
Gjest Gjest_charlie_* Skrevet 22. november 2007 #6 Skrevet 22. november 2007 takk for svar Da er det bare å sette igang, da! I natt drømte jeg at rumpen min hang helt ned til knærne... Det var grusomt, og jeg gråt og gråt. Så notat til meg selv: Ikke tenk på kropp i fullt forfall før leggetid.
Supraspinatus Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 takk for svar Da er det bare å sette igang, da! I natt drømte jeg at rumpen min hang helt ned til knærne... Det var grusomt, og jeg gråt og gråt. Så notat til meg selv: Ikke tenk på kropp i fullt forfall før leggetid. Knebøy og utfall vil nødvendigvis ikke gjøre deg slankere. Du blir sterkere og øker forbrenningen, men du må innta mindre enn du bruker for å gå ned i masse.
Gjest Gjest_charlie_* Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 jeg har ikke noe behov for å bli slankere. bare en god del fastere
Gjest klumpen Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Jeg har lært at ved knebøy skal hele tyngden være på hælene. Hvis kneet kommer for langt fram belaster du det feil og kan få skader. Tenk deg at du skal sette deg på do , da har du tyngden i hælene, og rumpa godt ut bak. Samme med utfall, skrev godt ut, det fremste kneet skal ikke gå lenger frem enn tærne.
Supraspinatus Skrevet 22. november 2007 #10 Skrevet 22. november 2007 Jeg har lært at ved knebøy skal hele tyngden være på hælene. Hvis kneet kommer for langt fram belaster du det feil og kan få skader. Tenk deg at du skal sette deg på do , da har du tyngden i hælene, og rumpa godt ut bak. Samme med utfall, skrev godt ut, det fremste kneet skal ikke gå lenger frem enn tærne. Jeg vil heller råde å ha vekten jevnt fordelt, slik at du har god balanse. Det beskrives veldig bra på de linkene i posten min lenger oppe. Legger man vekten for langt bak eller foran risikerer man å miste balansen og deretter vektene. Noe som kan bli ekstremt ubehagelig.
Gjest Tigress Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 Vær nøye med å holde naturlig svai i ryggen - begynner du å krumme ryggen kan du fort være ille ute med tanke på ryggskade. Løft lett til du føler hvordan øvelsen skal utføres, og ikke vær redd for å øke vektene - det skal være tungt. God balanse er viktig. Trening virker for alle friske mennesker. Når det gjelder utfall kan jeg gi de et tips hvis du sliter med å få øvelsen til å ta tak: ta stasjonære utfall: frem med et bein, deretter tar du alle repetisjonene på samme bein i ett, deretter bytt bein. Det synes i hvert fall jeg er lettere enn å ta et steg fram for hver gang - det er lettere å kontrollere hvordan man gjør øvelsen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå