Gjest Lassesen Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Er det noen som vet om dette kan tas på garantien? Jeg synes jo det er litt dårlig at en tv til 15000 ikke skal tåle at man har på text-tv.
Gjest marihan Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Plasma tven skal aboslutt tåle at man har på tekst tv!! På vår tv ble tvnorge merket fastbrent en gang, men det ble vekke etter en liten stund.. Hadde det blitt stående, hadde jeg ikke nølt med å tatt kontakt med butikken du kjøpte tven på og krevd en ny tv, eventuelt hevet kjøpet!
TheHairyToothfairy Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 kommer litt ann på. stått lenge?
Gjest marihan Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Da vi kjøpte tven vår, sa de på butikken at de eldre utgavene av plasma lett kunne brenne seg fast, hvis man hadde på samme kanal i mer enn 4 timer, men at på de nye utgavene, skulle dette ikke være noe problem..
Gjest Lassesen Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 kommer litt ann på. stått lenge? Tja... Det er jo sjelden vi har på text tv noe lenge av gangen, så en time-halvannen kanskje. TV er vel 7-8mnd gammel, og da vi kjøpte den var det en av de nyeste modellene til Panasonic.
Gjest marihan Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Jeg synes du burde klage på dette!
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 Jeg fatter ikke at noen frivillig kjøper plasma. Det suger max.
Cathie Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 Er det ikke noe form for "renseprogram" på tv'n. De fleste nye har vel det? Og for oss som bare har vanlig kabeltv og som ikke bruker tv til så mye annet enn det er nok plasma et bedre alternativ enn LCD. (bare en liten kommentar til gjesten over her)
Gjest marihan Skrevet 22. november 2007 #9 Skrevet 22. november 2007 Jeg fatter ikke at noen frivillig kjøper plasma. Det suger max. Hva er vitsen med en sånn kommentar? TS stilte et konkret spørsmål, og var ikke interessert i å vite hva andre synes om plasma..
Gjest Indo Skrevet 23. november 2007 #10 Skrevet 23. november 2007 Da vi kjøpte tven vår, sa de på butikken at de eldre utgavene av plasma lett kunne brenne seg fast, hvis man hadde på samme kanal i mer enn 4 timer, men at på de nye utgavene, skulle dette ikke være noe problem.. Vi fikk noenlunde samme beskjed når vi skulle kjøpe ny tv. Men vi fikk vite at dette er helt normalt fenomen med plasma-tv uavhengig om den er ny eller gammel. Så da tror jeg ikke du kan ta dette på garantien(men er ikke helt sikker) Vi kjøpte ikke plasma av denne grunnen.
~Mocca~ Skrevet 23. november 2007 #11 Skrevet 23. november 2007 Svaret vi fikk av butikken når vi kontaktet de etter ett fastbrent tv3 merke, var at vi skulle la tv stå på "snø" en stund. Så her kommer merkene opp etter vi har sett lenge på en kanal, så forsvinner de etterhvert..
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #12 Skrevet 24. november 2007 Har lest et sted (husker ikke) at man kan: - ta ut kontakten så all strøm til tv blir borte i noen timer - ha et helt hvitt bilde på skjermen noen timer Vet ikke om det funker altså, har ikke plasma selv. Men om man ikke kan få igjen på garanti så burde vel kjøpsloven dekke slikt om man ikke har fått opplyst dette problemet med plasmatv'er når man kjøpte den?
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 24. november 2007 #13 Skrevet 24. november 2007 Er riktig som noen skriver her at man kan sette tv lik at den viser bare snø... La den stå over natta. Vi har hatt slik tv i mange år og hadde dette probleme på dei første tv vi hadde. Det mange som selger slike tv glemmer å si er at man må ikke ha for sterke farge kontraster (eller noe slikt) den første tiden. Da får man dette probleme. Vi satte ned kontrasten på den siste plasman vår og har ikke fått dette problemet denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå