Gjest nimbus Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Hva synes dere? Jeg mener det er greit så lenge mor (eller far) sitter nær utgangen og går ut med en gang hvis babyen blir urolig. Tenker at det er ikke alle som har mulighet til å utsette studiene et år når de får barn...
Lily Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Jeg synes det er helt greit, så lenge det ikke forstyrrer de andre.
Plym Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Enig med deg. Så lenge det ikke medfører noe bråk, kan man ikke bli irritert bare av en liten babys blotte nærvær. Men man må skygge banen med en gang det blir lyd.
Gjest Bond Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 (endret) det spørs jo litt, men jeg må si at jeg hadde ikke vært veldig positiv over dette. det har skjedd en gang på en forelesning med meg, og den babyen holdt seg ikke så veldig rolig, det å løpe fram og tilbake med den var jo en del mas og (dørene som måtte åpnes sikkert hundre ganger, osv). hvis det ikke er så mange studenter (det betyr da at det er en litt mindre emne), kunne det jo være greit så langt du får dette avklart med alle studentene og også den som underviser. hvis babyen sover er det jo kanskje litt mer mulig. ellers hadde jeg egentlig sagt at helst nei... klasserom er klasserom og i universitetet er det mange som er der for å studere. å ha barn i samme sted er litt forstyrrende nesten sikkert. det skulle jo være mulig til å utsette studiene i alle steder, da en får barn, nei? Endret 21. november 2007 av mrs_bond
Kosemose Skrevet 21. november 2007 #5 Skrevet 21. november 2007 Jeg syns det er helt greit så lenge mamman(?) bruker hodet og er opptatt av å ta mest mulig hensyn. Syns det er flott at man kan studere selv om man har baby, hvis man har kapasitet!
Rosalie Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Nei, jeg syns ikke babyer har noenting i en forelesningssal å gjøre. Det er forstyrrende, og min erfaring er at mor har en tendens til å bli sittende og småpludre med babyen. Da kan de likesågodt holde seg hjemme. Dessuten kan jo far ta pappaperm dersom mor går tilbake til studiene, så jeg ser heller ikke behovet. 1
La Luna Skrevet 21. november 2007 #7 Skrevet 21. november 2007 I utgangspunktet synes jeg det er greit. Allikevel sier erfaring meg at det ikke er så gjennomførbart.....selvfølgelig, får du en veldig rolig baby som ikke lager støy, så værsågod, men de fleste babyer er ikke musestille. Pludrelyder og latter som til vanlig er veldig søtt hos en baby, er ikke så gøy lenger når du prøver å høre hva foreleseren sier. Det er bare noen mødre som ikke skjønner det....har opplevd et par ganger at foreleseren har bedt moren ta med seg barnet og gå, fordi han/hun også blir forstyrret av babypludring. Nei, det er ikke alle som vil utsette studiene sine, men hvis den andre parten jobber, kan jo denne være hjemme med barnet. 1
naley Skrevet 21. november 2007 #8 Skrevet 21. november 2007 jeg syns ikke det gjør noe så lenge man går ut når barnet er urolig. viktig å sitte nær utgangen. For å si det slik syns jeg en del av jentene i klassen som sitter å små prater eller blar i aviser er mer plagsomt en baby.
Gjest Wolfmoon Skrevet 21. november 2007 #10 Skrevet 21. november 2007 Enig med det flere her sier. Teoretisk er det ikke noe problem, men i praksis blir det noe helt annet. Selv om foreldren sitter nær utgangen med babyen, så tar det uansett litt tid før h*n kommer seg ut døra. Døra skal åpnes og lukkes, noe som lager ganske mye bråk mange steder. Babyer lager lyd selv når de er "stille" (hehe, vet det er en selvmotsigelse) etc.. 1
Gjest marihan Skrevet 21. november 2007 #11 Skrevet 21. november 2007 jeg syns ikke det gjør noe så lenge man går ut når barnet er urolig. viktig å sitte nær utgangen. For å si det slik syns jeg en del av jentene i klassen som sitter å små prater eller blar i aviser er mer plagsomt en baby. Ja, helt enig! Blir så irritert når folk sitter å prater på forelesningene.. Mye mer forstyrrende det!
Gjest nimbus Skrevet 21. november 2007 #12 Skrevet 21. november 2007 Nei, jeg syns ikke babyer har noenting i en forelesningssal å gjøre. Det er forstyrrende, og min erfaring er at mor har en tendens til å bli sittende og småpludre med babyen. Da kan de likesågodt holde seg hjemme. Dessuten kan jo far ta pappaperm dersom mor går tilbake til studiene, så jeg ser heller ikke behovet. Hvis mor og baby småpludrer blir det jo noe annet, da tar de ikke hensyn og det er selvfølgelig ikke akseptabelt. Men babyer sover jo mye, og det er ikke alltid far er med i bildet, eller kanskje han også studerer.
Gabriella Skrevet 21. november 2007 #13 Skrevet 21. november 2007 Nei, det synes jeg ikke er greit. Babyer er sjelden lydløse, og det kan bli mye bråk og styr av å gå ut og inn med dem. Og jeg tror mange mødre fort blir litt døve for babylyder, slik at de ikke tenker over at det faktisk kan virke sjenerende på andre.
Gjest nextlife Skrevet 21. november 2007 #14 Skrevet 21. november 2007 Da jeg studerte var det flere medstudenter som tidvis hadde med babyene sine. De var kjempeflinke til å gå ut når det ble lyd, satte nært utgang o.s.v. Synes ikke det var forstyrrende!
Trampe Skrevet 21. november 2007 #15 Skrevet 21. november 2007 Jeg har delte erfaringer fra baby på forelesning. Noen babyer er jo veldig rolige, noen er rolige av og til, andre er bråkete. Noen mødre tar ikke hensyn, sitter og snakker og leker med barnet, noen tar barnet ut alle fjorten gangene det lager lyd på en time - og det bråker faktisk det også. Så langt det lar seg gjøre synes jeg at nybakte mødre kan holde seg hjemme med barnet, eller la faren eller noen andre passe hvis det er en livsviktig forelesning. En sjelden gang går det bra, men jeg har opplevd folk som hadde med seg baby hver eneste dag, og ja, det forstyrret.
Arkana Skrevet 21. november 2007 #16 Skrevet 21. november 2007 Jeg synes det er greit så lenge unger er rolig. Det høres i teorien greit ut, og jeg vil tro at både studenter og mødre er enige i dette. Men min erfaring i praksis er at mødre har en helt annen terskel for støy enn det medstudentene har. I tillegg vil det som Wolfmoon sier også ta tid å få ut ungen når den skriker. Det kan dermed bli ganske mange avbrudd i løpet av forelesningene, med skriking og slamrende dører når moren flyr inn og ut.
Rosalie Skrevet 21. november 2007 #17 Skrevet 21. november 2007 Hvis mor og baby småpludrer blir det jo noe annet, da tar de ikke hensyn og det er selvfølgelig ikke akseptabelt. Men babyer sover jo mye, og det er ikke alltid far er med i bildet, eller kanskje han også studerer. Jeg har enda til gode å oppleve at mor og barn klarer å være stille på forelesning, ja. Så basert på egen erfaring klarer ikke mor/far å ta det hensynet som er nødvendig på forelesning. For øvrig lurer jeg fælt på hvilket studium man ikke kan ta permisjon fra. Og er man alenemor får man ta konsekvensen av at man er alene om omsorgen, og ta permisjon fram til barnet kan begynne i barnehage, evt. lese hjemmefra på egenhånd. Er både mor og far studenter, har de sjelden forelesninger samtidig, og har de det, får de gå på forelesning annenhver gang når forelesningene kræsjer.
Gjest Neria Skrevet 21. november 2007 #18 Skrevet 21. november 2007 Hva synes dere? Jeg mener det er greit så lenge mor (eller far) sitter nær utgangen og går ut med en gang hvis babyen blir urolig. Tenker at det er ikke alle som har mulighet til å utsette studiene et år når de får barn... Ja, hvis disse forutsetningene blir holdt. Moren eller faren skal sitte så nær døra som overhodet mulig, og ta med seg ungen ut når den blir urolig. Helst før den begynner å hylgrine.
Småsmurf Skrevet 21. november 2007 #19 Skrevet 21. november 2007 Jeg syns det er greit så lenge man tar hensyn til de andre og går om babyen gråter osv. Ei jeg gikk i klasse med tok med babyen sin til undervisningen, noe som ikke gikk så bra. Eller det var sikkert ålreit for henne, med tanke på at hun ikke tok hensyn til en kjeft og ungen gnåla omtrent fra de kom til de gikk
Gjest Gjest_charlie_* Skrevet 21. november 2007 #20 Skrevet 21. november 2007 det synes jeg er heeelt uproblematisk men det er klart at dette bør være en nødløsning, og ikke varig. for det blir, som de fleste nevner, sjelden helt rolig uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå