Gå til innhold

Hva sier dette dere?

Anbefalte innlegg

Gjest Tvilende
Skrevet

Kvinne 31 år. Barn på ti år.

Vert arb.ledig siden hun var 16 år. Svært få langvarige arb.forhold. Lange perioder med underhold fra sos.etaten, nå er det attføring/rehab. (atter en gang)

Vennene blir yngre og yngre. venner er 19/20/21 år. (single, da menes uten barn og ofte bytting av kjærester)

Drømmen er å få piercing. Har i tungen.

Ukens spørsmål er hvor det er fest i helgen.

Og beklagelse for å takke nei pga det er ikke penger.

Man savner den gode samtalen som skulle ha opptatt en på denne alderen. Barn, hus, utforsking på kjøkken,osv..

Etter en reise så pratet vi andre om kulturen i det landet vi hadde vert. og om den gamle historien osv. hun svrte med at hun hadde vert i Bulgaria og det var j bra partysted. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Ingen person jeg hadde giddet å kaste bort tid på

2) Stakkar barn...

Skrevet

Tja, min umiddelbare tanke om jeg hadde møtt henne RL ville vel vært - Oh er det en måte jeg kan hjelpe henne på rett kjøl uten at jeg lar meg utnytte?

Hun høres litt ut som en venninne av meg.

Skrevet

Min første tanke er at her er det mer som ligger bak, og at jeg får for lite informasjon til å mene noe som helst!

Skrevet

Min tanke er:

Folk må få leve det livet de selv ønsker uten at andre skal blande seg

og

Jeg ville ikke hatt så mye med henne å gjøre.

Skrevet

Ikke en person jeg ville hatt noe med å gjøre.

Skrevet

Jeg ville ikke klart å ha noe annet enn et overfladisk hei og hadet forhold til henne. Man trenger gjerne noen som man kan ha litt dypere samtale med etterhvert som årene kommer men ellers må jo folk selv få velge de vennene de vil og gjøre hva de vil med kroppen sin.

Skrevet

Et øyeblikk her trodde jeg faktisk du skrev om ei venninne av meg...

Hun er akkurat som din venninne, stoppet opp på 20 år (mentalt). Er visst mange av dem og, man vokser vel fra hverandre etterhvert. Det blir sjeldnere og sjeldnere at vi er noe særlig sammen, blir stort sett om det er festing i bildet.

Syns litt synd på henne jeg da, det må da være kjedelig å sitte hjemme hele uka og bare leve for å få festet litt i helgene....?

Skrevet

Min første tanke: herregud så patetisk.

Trist for barnet, som helt klart må lide under dette. Jeg synes ikke det er normalt å leve livet sitt som en tenåring når man er vel passert den tia. Så vi hadde nok ikke hatt noe å snakke om :) Hun hadde helt klart hatt godt av noe terapi av et slag, men dette må hun ville sjøl

Skrevet
Man savner den gode samtalen som skulle ha opptatt en på denne alderen. Barn, hus, utforsking på kjøkken,osv..

Er den gode samtalen en samtale om barn,hus og kjøkken??? Det er en samtale som for meg fortoner seg som usigelig kjedelig, og langt ifra god :lete:

Men uansett da - ser at damen har et barn på 10 år, hvilket vil si at hun ble mor ganske så ung. Kanskje hun føler at hun har litt å "ta igjen" mht til ungdomstid og å "leve livet"? Når det er sagt så er det mer bekymringsverdig at det virker som om hun ikke evner å ta tak i sitt eget liv med tanke på jobb,utdannelse osv. Men 31 år er det virkelig heller ikke utgammelt, det er fortsatt ikke for seint. Er du en god venn er det der du bør starte, ikke med å bekymre deg for at damen liker en fest i helgene. At hun får stadig yngre venner er vel en konsekvens av at hun ikke er så veldig interessert i hverken hus eller kjøkken, noe jeg forstår godt. Og jeg er 40 år...

Skrevet

1. Ikke en person jeg ville hatt i min vennekrets.

2. Totalt uskikket som mor.

3. Patetisk og uansvarlig livsførsel.

Skrevet
Kvinne 31 år. Barn på ti år.

Vert arb.ledig siden hun var 16 år. Svært få langvarige arb.forhold. Lange perioder med underhold fra sos.etaten, nå er det attføring/rehab. (atter en gang)

Vennene blir yngre og yngre. venner er 19/20/21 år. (single, da menes uten barn og ofte bytting av kjærester)

Drømmen er å få piercing. Har i tungen.

Ukens spørsmål er hvor det er fest i helgen.

Og beklagelse for å takke nei pga det er ikke penger.

Etter en reise så pratet vi andre om kulturen i det landet vi hadde vert. og om den gamle historien osv. hun svrte med at hun hadde vert i Bulgaria og det var j bra partysted. :sukk:

jeg synes ikke du, Trådstarter, skal skamme deg over å ha gått på sosialen, at du har venner som er 10 år yngre enn deg eller synes at Bulgaria er et bra partysted. :)

Skrevet

Høres ut som at livet hennes har stoppet opp. Hvorfor spør du? Er du interessert i henne?

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet. Som noen sier, hun ble mor ung og har kanskje litt å "ta igjen".

Jeg er ikke slik selv, er 25 og gift og liker kjøkken hus etc. Men jeg ser ikke at det gir meg rett til å dømme andre som ikke har disse prioriteringene. Så lenge hun tar vare på barnet sitt må hun få leve som hun vil.

Om dine prioriteringer ikke er forenelige med hennes, må du jo bare bryte kontakten. Men hvorfor må du dømme henne for det?

Skrevet
Er den gode samtalen en samtale om barn,hus og kjøkken??? Det er en samtale som for meg fortoner seg som usigelig kjedelig, og langt ifra god :lete:

Men uansett da - ser at damen har et barn på 10 år, hvilket vil si at hun ble mor ganske så ung. Kanskje hun føler at hun har litt å "ta igjen" mht til ungdomstid og å "leve livet"? Når det er sagt så er det mer bekymringsverdig at det virker som om hun ikke evner å ta tak i sitt eget liv med tanke på jobb,utdannelse osv. Men 31 år er det virkelig heller ikke utgammelt, det er fortsatt ikke for seint. Er du en god venn er det der du bør starte, ikke med å bekymre deg for at damen liker en fest i helgene. At hun får stadig yngre venner er vel en konsekvens av at hun ikke er så veldig interessert i hverken hus eller kjøkken, noe jeg forstår godt. Og jeg er 40 år...

Som om jeg skulle sagt det selv.

Hva er det med folk som absolutt vil "redde" andre? kanskje denne damen faktisk er en av de maaaaange som ikke reiser på ferie for å "oppleve kulturer", men faktisk å slappe av og ha det gøy på et Syden-sted? Kanskje enkle sjeler er like lykkelige som de som krever mer av livet. Uansett må man få velge selv, uten å tenke på hva andre synes, eller bli offer for at andre skal "hjelpe" dem eller være fordømmende.

Ikke alle er like. Jeg er selv over 30, og har også begynt å få yngre venner. De er kanskje rundt 26-27 da... Men har mer til felles med min livssituasjon enn mine jevngamle som ikke snakker om annet enn barna sine og middagene, husvasken etc. Det er ikke slikt man ønsker å snakke om hele tiden som singel.

Skrevet

Jeg er litt enig i det som blir sagt ovenfor. Hvis festing og avslapping i Syden er det hun vil gjøre, så er det ikke noe andre har noe med. Hvilken rett har vi til å dømme det?

Så blir det selvsagt opp til hver og en og bestemme om man ønsker å være venn med henne. Selv har jeg minimalt med interesse for verken festing, Syden, kjøkken eller gardiner og ønsker ikke å bruke for mye tid på den type diskusjoner. Men det betyr jo ikke at folk ikke har like mye rett til å være interessert i de tingene som jeg har til å være interessert i mine. Jeg vil anta at den kvinnen TS skriver om antagelig finner det jeg snakker om like kjedelig og uinteressant som det jeg finnes hennes interesser. ;)

Skrevet

Hadde ikke tenkt noe særlig over det.. reagert hadde jeg sikkert, men så er jeg litt ndre veien. Jeg er kun 20, men vil ha hus, snakke med vennene mine om reiser, kjøkken, hus o.s.v

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det er selvsagt ikke nok informasjon til å si at hun er uskikket som mor, slik noen sier. Men jeg lurer på hva barnet gjør i helgene når mor fester, om barnet ser sin mor full, og om det at mor er bakfull gjør at barnet bare blir sittende hjemme, fordi mor ikke orker noen ting.

Det at mor har vært arbeidsledig hele sitt voksne liv lover heller ikke bra. Tenker da på barnets behov for stimulering. Hun kan selvsagt få det likevel, men jeg ser for meg at sjansen for leksehjelp f.eks. minker. Hvis mor ikke har en fysisk sykdom som gjør at hun ikke kan jobbe, så blir jeg skeptisk med tanke på hvordan eventuell psykisk sykdom, latskap, manglende evne til å få seg en jobb, kan virke negativt på barnet indirekte.

Det at mor vil ha piercing eller liker å reise til syden, er ikke nok i seg selv til at jeg tenker noe spesielt.

Skrevet
Det at mor har vært arbeidsledig hele sitt voksne liv lover heller ikke bra. Tenker da på barnets behov for stimulering. Hun kan selvsagt få det likevel, men jeg ser for meg at sjansen for leksehjelp f.eks. minker. Hvis mor ikke har en fysisk sykdom som gjør at hun ikke kan jobbe, så blir jeg skeptisk med tanke på hvordan eventuell psykisk sykdom, latskap, manglende evne til å få seg en jobb, kan virke negativt på barnet indirekte.

Mamma har ikke utdanning over ungdomsskolen, og jobbet ikke frem til jeg var 10 i alle fall, da var alle vi blitt så store at hun etter hvert gikk over i en deltidsjobb. Vi hadde en bra oppvekst, hvor mamma fikk bruke de ressursene hun hadde på oss heller enn på å jobbe.

Sies det noe om at mor har mangeldne evne til å få jobb, eller kan det hende hun ikke ønsker å jobbe men være mor hjemme med barnet? Er man psykisk syk eller lat om man ikke jobber? Er man automatisk flinkere til å gi leksehjelp om man arbeider feks som assistent i forhold til om man er hjemmeværende?

Det viktigste er da selvsakt mors evne til å ta vare på barnet, omsorg til barnet og nærhet etc. Det er mulig barnet er hos far annen hver helg når mor fester, det vet vi heller ingenting om. Men å bli skeptisk til en mor bassert på at hun ikke er i jobb kan jeg på ingen måte forstå. Ja jeg vet du sier at man ikke kan trekke noen sluttninger basert på den infoen man har her. men du trekker spørsmål som man heller ikke har muligeht til å dra ut av denne sammenhengen. Det er nesten like fordomsfullt det.

Skrevet

Vi har jo ikke mye info. om denne kvinnen men jeg synes hvertfall at hun virker som en ansvarsløs partyjente med lav/ingen utdanning, lav inntekt og lite økonomisk stabilitet. Da legger jeg alt dette sammen og kommer til den konklusjonen at dette er en kvinne jeg ikke ser skikket som mor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...