Zero Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Så det var en annen tråd angående å ikke ha kvittering, men starter min egen. Har man overhodet noen rettigheter når man mangler kvittering på en dyr ting? Jeg betalte 6500 for mitt speilrefleks i 2006, men nå er det ødelagt. Har kvittering, men butikken har brukt såpass dårlig blekk at alle bokstavene på kvitteringen er slitt vekk etter at det har ligget et år i en mappe. Kjøpte kamera på Japan Photo.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Tja, rettigheter har du jo, men det stilles jo krav til å kunne bevise dine rettigheter. For å kunne gå på butikken så kreves det at du må kunne bevise at du har kjøpt tingen der. Jeg vet ikke om Japan Photo har noe kunderegister med navn?
Gjest kenneth Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Betalte du med kort? I så fall fremgår det vel i nettbanken dato, beløp og butikk?
LilleLy Skrevet 21. november 2007 #4 Skrevet 21. november 2007 Du kan jo prøve å snakke med dem om du ikke har forsøkt?! Kan jo hende det uansett er produsenten som har ansvaret..
Zero Skrevet 21. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2007 Betalte du med kort? I så fall fremgår det vel i nettbanken dato, beløp og butikk? Betalte bare delvis med kort dessverre. Men man kan vagt se beløpet jeg betalte på kort på den ene kvitteringen (fikk to, en for kortbelastningen og en for kontantene), så det hjelper kanskje.
Oliven Skrevet 21. november 2007 #6 Skrevet 21. november 2007 Kommer litt ann på deres datasystem også. Registerte du det på navn kan de søke på det å få det opp. Og har du datoen og kameraet kan de muligens søke opp på varekoden på kameraet og datoen og få opp kvittering. Dette var muligheter vi hadde der jeg jobbet før. Ta med det du har av kvitteringer til butikken så hjelper de deg sikkert.
Gjest Helen Parr Skrevet 22. november 2007 #7 Skrevet 22. november 2007 Det er riktig som det fremgår av tidligere svar - kvittering er ikke et vilkår for at du skal ha klagerettigheter, men du må uansett kunne dokumentere kjøpet. Jeg ville spurt i butikken, eventuelt tatt med det du har av bankutskrifter og restene av kvitteringen.
bella domina Skrevet 22. november 2007 #8 Skrevet 22. november 2007 Betalte bare delvis med kort dessverre. Men man kan vagt se beløpet jeg betalte på kort på den ene kvitteringen (fikk to, en for kortbelastningen og en for kontantene), så det hjelper kanskje. Det spiller liten rolle hvilken del du betalte hvordan, det viktigste er å kunne bevise at du handlet i den aktuelle butikken. Og det kan du jo da. Gå i nettbanken og ta en print av bilaget derfra, det bør holde. Kontakt evt. forbrukerrådet om det blir problemer, de kan hjelpe deg.
Zero Skrevet 22. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2007 Takk for svar alle sammen. Har bestilt kontoutskrift for gjeldende måned, så når jeg får det får jeg gå ned med alt beviset jeg har. Jeg mener de spurte etter navn og adresse da jeg var der og kjøpte kameraet, så det kan godt være jeg ligger registrert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå