Gå til innhold

Bratsj i kirka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å bestemme inn- og utgangsmarsjene i kirken.

Det er mange som er fine med trompet, men vi er så heldige at en med bratsj skal spille for oss - både solostykke og på inn- og utgangsmarsj. Er det noen av dere som har gode forslag til stykker med stryker? Forslag til solostykker tas også imot med takk! :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Har ingen forslag, men jeg vil anbefale at du snakker med han eller hun som skal spille for dere. Han/hun vet nok hva som egner seg, og har sikkert noen forslag selv også.

Skrevet

Det finnes masse bruremarsjer for stryk, kanskje i utgangspunktet fiolin, men ser ikke at det kan være et problem med bratsj i steden. Har vært i bryllup med fiolin-innmarsj (vi skal ha det selv også....) og det satte en utrolig flott stemning for vielsen!!

Hør på en Susanne Lundeng-plate, så får du kanskje noen ideer. F.eks bruremarsj fra sørfold, bruremarsj fra beiarn og bruremarsj fra lødingen. Vil også tro at "bratsjisten din" kjenner til ulike bruremarsjer fra ulike steder i landet, hvis du spør.

Bach`s "jesu joy of man desiring" er jo også nydelig da....

Lykke til med valget!!

Skrevet

Som solostykke er "gabriels obo" nydelig. Jeg prøver å få noen til å spille den på cello i mitt bryllup, men det blir sikkert bra på bratsj også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...