Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før var jeg veldig skeptisk til å kjøpe leilighet, for jeg hadde fullstendig angst mot å ta opp lån.

Så jeg og kjæresten har bodd i leid leilighet i ca et halvt år nå.

Nå har jeg begynt å tenke mer positivt på kjøp av leilighet. Det var greit å leie i starten, for å se om vi kunne bo sammen, slippe å ta opp lån osv...

Men nå vil jeg ikke kaste penger "ut av vinduet" og rett i fanget til utleierne mer. Og jeg vil ikke fortsette å bo i en leilighet der jeg nesten er redd for å bevege meg i tilfelle invertaret blir ødelagt. Det er jo ikke vårt. Bl.a. hvitevarer er inkludert i leia vår... Og vi begge vil ha noe som er helt vårt. Der vi kan male i farger vi liker, fjerne en vegg for å skape større rom osv... En leilighet som er "oss".

Lønna vår varierer fra 14.000-20.000 hver i måneden, ingen av oss jobber 100%. Vi betaler 3.000kr hver i husleie nå...

Og jeg er redd for om vi klarer oss greit med penger, selv om vi kjøper? Kanskje det ikke er så ille og dyrt som jeg har trodd?

Og vil vi flytte, får vi jo penger, istedet for å ha brukt mange tusen, uten å sitte igjen med noe.

Erfaringer fra andre som har vært i lignende situasjon settes pris på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med fjorten tusen i måneden kan man ikke vente seg en flott egen leilighet for å si det sånn.

Skaff et jobb til, så kanskje! Best å leie når dere så unge!

Skrevet

Ville leid, men vært strikt med å sette til side en fast sum i måneden til egenkapital. Det er også en god pekepinn på hvor mye lån dere kan betjene når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...