Gå til innhold

Vente med sex??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurer på om det er manger her inne som har bestemt seg for å vente med sex til etter man har giftet seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. er litt for sent for meg til å tenke på det i hvert fall. Men - Britney ble jo plutselig jomfru igjen så hvorfor ikke? icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

icon_lol.gif

Du kan no få sakt det Anki1971... icon_smile.gif

der er nokk forsent for meg oxo,men jeg ser på det sånn at:

Det er flott om mann venter til mann er gift før mann har sex.

For min del så er det ikke mulig og jeg er faktisk glad for at jeg ikke har ventet....

Sex er jo en viktig del av et forhold og hvist den delen av forholdet ikke fungerer så ville jeg ikke klart å være i det forholdet....

Tenk tenk å gifte seg og finne ut at personen som mann er gift med ikke liker det du liker eller er kjæmpe sær....ka om mann ikke kan utfolle seg sexuelt med den personen....

Jeg mener at mann kjenner ikke sin partner ordentelig før mann har utforsket alle sider ved personen....

Vill si at et forhold uten sex eregentlig bare et venne forhold med klining.....

Tenk alle tankene som surrer rundt i hode alle forventningene til hvordan det skal bli å ha sex sammen.....Ka om mann blir virkelig skuffet....

Ikke det at jeg er nymfoman eller noe men jeg liker sex... icon_smile.gif

Det å kunne utrykke seg selv og prate om noe så sensitivt som sex er må mann kjenne kroppen sin og seg selv og partneren på godt og vondt....

Tok helt av her jeg.... icon_smile.gif

klem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kunne forandre på dette nå, (er ikke jomfru,) så hadde jeg ventet til jeg var iallefall 18 år med sex, men ikke vært jomfru helt til jeg giftet meg. Sex var ufritt, umodent og forbundet med mye kjipe følelser i begynnelsen, fordi jeg var for ung og usikker. Men etter den tid har jeg blitt en voksnere og tryggere persomn generellt, og jeg er glad for at jeg om mannen jeg skal gifte meg med har lært hverandre å kjenne også på den kanten.icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er nok for sent det eter at barna har kommet som prler på n snor......... icon_smile.gif

Ville nok uansett ikke ventet til bryllupsnatten, men kanskje begynt litt senere og vært litt mer selektiv i "ungdommen"...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Litt vanskelig å svare på om dette er lurt eller ikke.

Jeg vil tro det kommer veldig an på hvilket forhold man har til sex fra før av. Hvor går grensen, ved tungekyss eller oralsex (har kjent folk på begge disse fløyene, og alt i mellom)? Hvis man aldri har sett hverandre med klærne av, vil jeg si det er direkte LITE lurt å gå fra et slikt forhold til "full pakke" på èn kveld. Det blir altfor brått, og har minimalt med sjanser til å bli vellykket. Man trenger god tid til å føle en naturlig utvikling, at man blir klar for å nærme seg den andre mer og mer. Jeg vil si at man snyter seg selv hvis man ikke lar seg selv få oppleve denne modningen. Men selvfølgelig; det er mulig å gifte seg først og så ta modningen i etterkant. Tror likevel ikke det er mange som velger denne måten. Er man først gift, så skal man "gjøre det" på bryllupsnatten, koste hva det koste vil. Dumt, tror jeg. Det er få kvelder i livet jeg har følt meg mer utslitt og mindre klar for sex enn denne...

Selv om man har "gått rimelig langt" i forholdet fra før, er ikke dette en garanti for at det går helt fint på bryllupsnatten. Kjenner et par som fikk store problemer. Hun var veldig "keen" med klining og petting og det hele så lenge hun visste at de ikke kom til å gå lenger(fordi de var mot sex før ekteskapet). Hun trengte ikke bekymre seg, for grensen var helt klar. Da de endelig giftet seg, ble hele situasjonen endret. Nå var det "fritt fram", og damen gikk fulstendig i vranglås. Det var ikke det at hun ikke ville, hun hadde bare ikke et avslappet nok forhold til kropp og sex til at det gikk. De var gift i årevis før de klarte å gjennomføre et samleie. Til slutt dreide alt i forholdet deres seg om sex, så nå er de skilt.(Hvis sexen fungerer bra i et forhold, utgjør den 10% av forholdet. Hvis den ikke gjør det utgjør den 90...)

Dette var selvfølgelig et skrekkens eksempel, men det er nok veldig viktig å være superbevisst om man velger å vente med sex til etter man er gift. Tenk gjennom alt og vær klar over nøyaktig hva du føler.

Jeg vil også si at sex med en du har bestemt deg for å gifte deg med er noe helt annet enn sex med en hvilken som helst tilfeldig kjæreste.

Selv var jeg sammen med kjæresten min et helt år før vi lå sammen første gang, men det betydde jo ikke at vi ikke hadde sex...(hadde oralsex etter en uke, så det var jo ikke det at vi var blyge akkurat). Etter et helt år med å bli mer og mer kjent med hverandre fysisk, så var "første gang" for meg en helt fantastisk opplevelse, noe av det mest intense jeg noen gang har opplevd! Unner alle en slik fin opplevelse.

Tror ikke det finnes et enkelt svar på dette, det er mange feller å gå i på begge sider. Det viktigste tror jeg er å gjøre det som føles riktig for akkurat de det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Sorry, ser at jeg ikke svarte på spørsmålet ditt ovenfor.

Vi var mot sex før ekteskapet, men ombestemte oss. Dermed ventet vi altså ikke.

Anbefaling: Er man for utslitt på bryllupsnatten, har man som regel hotellrommet til langt på dag dagen etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...