Gjest Christian Skrevet 21. november 2007 #1 Skrevet 21. november 2007 Min samboer som er i midten av tyveårene jobbet et sted tidligere der sjefen hennes var en psykopat og har dratt henne veldig langt ned. Pga. at vi flyttet kom hun seg heldigvis unna. Nå har hun fått en ny jobb, en salgsjobb med 100% provisjon. Hun sliter med å lykkes, selv om jeg vet hun egentlig har en sinnsyk arbeidsmoral og de riktige egenskapene for å gjøre det meget bra. Hva kan jeg gjøre for å støtte henne? Jeg merker hun begynner å slite veldig og hun begynner å bli usikker på om dette er noe for henne, noe jeg er overbevist om at det er. Jeg vet hun også ser med skrekk og gru på å evt. måtte ut i jobbmarkedet igjen å sende søknader og dra på intervju osv.. Har vondt av henne om dagene og er usikker på hva jeg kan gjøre for å støtte/hjelpe henne best mulig.. Noen innspill?
Gjest Heloise Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Det er en salgsjobb.. med provisjon... og hun tviler på at det er noe for henne... Been there, done that. Det var ikke noe for meg i det hele tatt, men nå er jeg ikke typen til å selge heller. Nå vet jeg ikke hvordan hun er, for det er jo de som er helt rå på salg! Er hun en slik type, kan det vel hende hun bare har en dårlig periode, noe som sikkert ikke er så rart med tanke på den forrige jobben og flyttingen. Er hun ikke en slik type vil jeg vel anbefale at hun finner seg en ny jobb, som hun får fast lønn/timesbetaling for, for å ikke få solgt noe i en provosjonsbetalt jobb er ikke veldig lurt i lengden... (som sagt, been there.) Det holder ikke at du mener jobber er rett for henne, hun må føle det selv Min eks mente min sagsjobb var super for meg, noe det ikke var i det hele tatt. Lykke til! Håper det ordner seg for dere! ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå