Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2003 #1 Skrevet 13. april 2003 Hei! Jeg vil at samboeren og jeg skal skrive en samboerkontrakt. Men hva skal det stå i denne? Er det noe sted man kan laste ned en kontrakt eller noe? Er en samboerkontrakt nok når det gjelder f.eks plutselig dødsfall eller lignende. Om jeg dør, vil jeg at min samboer får det som er mitt/vårt. Må vi i såfall skrive noe mer enn en samboerkontrakt? Må bare innrømme at jeg har veldig lite peiling på sånt.. :oops:
Gjest Lea Skrevet 13. april 2003 #2 Skrevet 13. april 2003 Mener at det ligger en standardkontrakt på www.dinside.no. Bruk god tid på kontrakten, slik at alt kommer med.
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2003 #3 Skrevet 13. april 2003 http://www.gjensidigenor.no/default.asp?p=...p=384207&pp=nor Her er en skisse til en annen samboerkontrakt. Så vidt jeg har skjønt gjelder samboerkontrakten ikke som testamente. Det må man ha i tillegg. I samboeravtalen må dere ha med hvem som skal ha hva ved et eventuelt brudd. Hjemme hos oss har vi regnet ut nøyaktig hvor stor andel hver av oss har i leiligheten for hvert år fremover. Vi vet at dersom det blir slutt i år, skal jeg ha så og så mange prosent av salgssummen. Hvis det blir slutt etter at lånet er nedbetalt, er vi enige om at vi skal ha 50 prosent hver. Må bare oppfordre deg og alle til å skrive en sånn avtale. Man håper jo selvfølgelig at et forhold ikke tar slutt, men hvis det plutselig en dag blir slutt likevel er det ille nok om man ikke skal krangle om penger i tillegg.
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2003 #4 Skrevet 13. april 2003 Hjertelig takk for hjelpa. Skal sette meg ned med samboeren og få skrevet en slik en ganske snart. Det er så sant som du sier Gjest, vi heller har ingen planer om å gå fra hverandre, men man har aldri noen garantier for hva som skjer i fremtiden. Da er det greit å ha papirene i orden syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå