Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lurer på om dere kjøper eller lager adventsstake. Hvordan ser den ut?

I fjor hadde jeg et stort glassfat (kjøpt på Ikea) som jeg pyntet med lilla kubbelys, granbar, kuler og hjerter. Fikk skryt for den. :)

I år vet jeg ikke enda hvordan jeg løser det, men det blir trolig noe liknende..

Videoannonse
Annonse
Gjest puselabb
Skrevet
I fjor hadde jeg et stort glassfat (kjøpt på Ikea) som jeg pyntet med lilla kubbelys, granbar, kuler og hjerter. Fikk skryt for den. :)

Det hørtes kjempefint ut, veldig god idé! Tror jeg kommer til å la meg inspirere av den :nisse: Har nemlig ikke adventsstake fra før, finner ingen jeg liker noe særlig.

Skrevet

Vi har en svart advensstake som vi har kjøpt. Og vi gjør ikke annet med den enn å bruke lilla lys og adventsmansjetter. Liker det enkelt. :)

Gjest *-*Pinky*-*
Skrevet

Har ingen adventstake, men idag kjøpte jeg ett sølvfat som jeg skal sette 4kubbelys på.

Skal også pynt med noe rundt lysene, er bare ikke helt sikker på hva enda... Lurer på om jeg skal kjøpe noe sånne geleaktige kuler som de hadde på blomsterbutikken..

Hmmm.. vansklig.

Er det noen som har noen tips kansje?

Skrevet

Jeg kjøpte en ny en nå nettopp på Jernia, i stål med glassfat i midten, synes den var fin og enkel...

Skrevet

Jeg har ENDELIG fått kjøpt meg adventsstaken fra Georg Jensen :hjerte: Den har jeg ønsket meg i flere år! Egentlig ville jeg ha den i hvitt gull, men det ble den i gull allikevel (til jul går det i rødt og gull her i huset, og det blir RØDE lys i staken, ikke lilla). Gleder meg til å sette den fram! :hoppe:

Skrevet
Jeg har ENDELIG fått kjøpt meg adventsstaken fra Georg Jensen :hjerte: Den har jeg ønsket meg i flere år! Egentlig ville jeg ha den i hvitt gull, men det ble den i gull allikevel (til jul går det i rødt og gull her i huset, og det blir RØDE lys i staken, ikke lilla). Gleder meg til å sette den fram! :hoppe:

Når desemberlønna kommer skal jeg gå amok i Georg Jensen utvalget på Glasmagasinet.

Var det denne du kjøpte

http://www.georgjensen.com/English/Collect...ticks/FOUR.aspx

eller denne?

http://www.georgjensen.com/English/Collect...NT%20CROWN.aspx

Skrevet

min adventsstake er fra black design. den kan man bruke både kulelys og vanlige lys. den er i en bue i sort smijern. i år skal jeg ha kulelys i lilla metallic fra kremmerhuset, og surre rundt sølvpynt i mellom lysholderene.. :):klemmer:

Gjest Julealven
Skrevet

Ahh.. jeg koser meg voldsomt på disse sidene, altså..

Min adventsstake blir i år, som tidligere, en borddekorasjon i en stor svart firkantet potte/fat med naturlige materialer, men i år har jeg i tillegg kjøpt engler som skal pryde dekorasjonen! - de er i glass med gulldekor, og resten av dekorasjonen blir i samme utforming og med lilla-så klart! Jeg synes rødt skal spares til jul..

Derfor byttes den ut med en ny jule-fager variant lillejulaften!

Skrevet

Min adventsstake henger fra taket og ned over kjøkkenbordet. Det er en kraftig ring i sort smijern med taggeformede hull som man trer kvister inni. Jeg bruker krisstorn, einer og noen tujagrener. Fester med blomstertråd og rundt hele kransen har jeg på tykt kremhvitt silkebånd med tynn gullkant som festes i en stor sløyfe. Kjøper håndlagede, kremhvite, superlange lys på Bærums Verk.

Skrevet

-Ifjor hadde jeg 4 hvite kubbelys på små firkantete sølvfat.-Et under hvert lys- enkelt og flott.- Fikk mye skryt for det.

Iår har jeg kjøpt meg en høy,stilig og enkel jernstake, som skal pyntes med litt perler og "diamanter". Til jul bytter jeg bare ut lysene, men det gjør vel de fleste. :fnise:

Skrevet

Har et rundt fat i børstet stål som jeg har lilla kubbelys i og lilla stener.

Skrevet

Har et sølvfat fra kremmerhuset som jeg setter lilla kubbelys på. Legger en slags perlesnor på brettet etterpå rundt lysene. Blir veldig vakkert:)

Skrevet

I fjor brukte jeg kubbelys på lysfat, vet ikke hvordan årets utgave blir.

Har vanlig adventsstake liggende også, men bruker den helst ikke. (Fire lys blir så feil, det burde vært tre eller fem søndager i advent. :fiksert på detaljer: )

Skrevet

Jeg sikler på den fra Georg Jensen jeg også, men har tatt til takke med en fra kremerhuset i år. Har tenkt å dille den opp med noen perler.

Skrevet

Jeg har også gått og siklet på Georg Jensen sin adventstake i hele år, og nå skal den endelig snart bli min. Jeg skal ha den samme som Opa, men i stål

Skrevet
Jeg har også gått og siklet på Georg Jensen sin adventstake i hele år, og nå skal den endelig snart bli min. Jeg skal ha den samme som Opa, men i stål

Georg Jensen staken er ganske fin faktisk (selv om det skurrer litt med fire lys :fnise: ) - vet noen hva den koster?

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg har den samme, i stål (og konstaterer at jeg er alt annet enn original :fnise: ).

Skrevet (endret)

Jeg har fryktelig lyst på Georg Jensen-staken, men i sort, men foreløpig så kommer jeg til å holde meg til et sort fat med fire hvite kubbelys på og en krans av gran rundt med lilla silkebånd surret rundt. Enkelt og greit.

Endret av Concertina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...