Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg er ei jente som har gått på utallige pergotime kurer for å få EL etter at det viste seg at det var det som var problemet. Første kuren tok jeg i februar 07 og har kun hatt positiv blodprøve en gang siden det og det var på den første tripple kuren min.. etter det har det ikke vært en eneste positiv prøve selv om jeg har tatt tripple kurer.

Er det noen som vet om det er noe annet man kan gjøre for å få EL, har lest om noen sånne hormonsprøyter o.l. men kan ikke si at jeg har blitt noe klokere? For jeg vil prøve alt for å få til å bli gravid på egen hånd, og jeg vet jo at det kan være en sjangs siden jeg har hatt EL en gang..

Håper på svar :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei..

Jeg er ei jente som har gått på utallige pergotime kurer for å få EL etter at det viste seg at det var det som var problemet. Første kuren tok jeg i februar 07 og har kun hatt positiv blodprøve en gang siden det og det var på den første tripple kuren min.. etter det har det ikke vært en eneste positiv prøve selv om jeg har tatt tripple kurer.

Er det noen som vet om det er noe annet man kan gjøre for å få EL, har lest om noen sånne hormonsprøyter o.l. men kan ikke si at jeg har blitt noe klokere? For jeg vil prøve alt for å få til å bli gravid på egen hånd, og jeg vet jo at det kan være en sjangs siden jeg har hatt EL en gang..

Håper på svar :sukk:

Det burde vel utredes om du har egg, men at de bare ikke slipper. For i så fall kan du jo ta eggeløsningssprøyte. Vet ikke hvor vanlig det er jeg, men ville fått sjekket det ut.

Skrevet

Eggene er der, det er bare det at de "modnes" ikke.. :tristbla:

Må mase litt på legen min, før jeg helt mister håpet..

Er det noen som har kjennskap til denne EL-sprøyta? :forvirra:

Skrevet

Hvis du går inn på www.felleskatalogen.no og søker på Ovitrelle så får du opp litt info om den hvertfall.

Men hva sier legen din da, mener h*n at du bare skal fortsette med pergo?

Skrevet

Da skal jeg lese litt der, så skal jeg ta det opp med legen når jeg skal dit i januar.

Ja jeg har bare fått beskjed om å fortsette på pergo fordi det ga med EL i Juli, men har ikke hatt en positiv prøve siden det, så jeg kjenner jeg er utolmodig. Men der er jo mulig han bare øker dosen med pergo, fra 3 piller om dagen til 4 om dagen kanskje.. ikke vet jeg.

Takk for svar. :)

Skrevet

Bytt lege!

Å gå på utallige pergokurer er ikke bra for kroppen. Mener jeg har lest at hvis det ikke har gitt virkning på tre kurer så er det ikke noe vits i å forsøke flere.

Hormonsprøyter er de samme medisinene som brukes ved IVF (prøverør) bare i svakere dose. Du setter sprøyter i noen dager og sjekkes med UL for å se at det modnes ett egg. Når ett egg er modnet så settes eggløsningsprøyte.

Men jeg ville ha byttet lege til en som tok meg mer alvorlig. Hvis eggene ikke blir modne så må det ofte høyere doser til og da er ikke pergo det riktige. Og hvis kroppen din ikke klarer å slippe eggene så må du ha eggløsningsprøyte. Dette burde legen din ha forklart deg etter flere pergokurer.

Lykke til videre!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg har jo egentlig ikke noe peiling på hva man skal prøve og hva som evt er mulighetene når man sliter med å bli gravid. :tristbla: Det eneste jeg vet er at den privatlegen jeg går til faktisk klarte å finne ut hva som var problemet mitt, det gjorde nemlig ikke fastlegen (ikke fikk jeg noen henvisning videre heller). Så egentlig er jeg fornøyd, MEN jeg skjønner derimot at det må være noe rart når han bare ber meg fortsette på pergo når det ikke gir noe resultat. Så jeg skal ta meg en prat med han når jeg skal dit i januar for å høre hva han har å si om denne sprøyta, om kanskje det kan være en mulighet for oss... *håper håper* Jeg skal i allefall lese litt om det sånn at jeg er litt forberedt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...