wind-up bird Skrevet 21. november 2007 #21 Del Skrevet 21. november 2007 Sims 2 kom vel både til PS2 og Nintendo Gamecube, og siden Wii er bakoverkompatibel med Gamecube, vil man kunne spille gamecube-utgaven på Wii så vidt jeg har skjønt. Det kommer sannsynligvis et nytt Sims-spill i løpet av 2008, og jeg vil tro de gir det ut på begge disse konsollene (og sikkert xbox 360 også..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. november 2007 #22 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Var innom en butikk idag og kikket på wii og ps3. Der sa de at at ps 3 kan kobles på nett. Hva mener de? Kan man spille internetspill gjennom ps3? Eller mener de at man kan knytte seg opp mot andre ps3 spillere? Sims kan visst nok spilles på wii. Men ikke på ps3. Er det rett? Ps3 kan kobles opp mot nettet hvor man da kan spille mot andre og laste ned gamle spill (mot penger). Men med mindre du hr fått tak i ps3 60 gb versjonen anbefaller jeg deg å holde deg unna. Den med 40gb er utrolig teit. Den har to mindre usb porter og den kan ikke spille gamle spill. Spill som f.eks buzz, singstar, eyetoy o.s.v vil da ikke funke. Tror forresten noen av disse spillene fortsatt ikke funker. Og hvis du først kjøper 40 GB versjonen så må du regne med at det blir lite barnespill, hvertfall for en jente.. Evt så må du beregne på og betale 6-700 kr pr spill, er redd singstar kommer til å koste mer enn det også.. Man kan spille sims på begge to tror jeg, ble plutselig usikker, men jeg må bare si at sims på konsoller er drit kjedelig ettersom det er oppgave basert og man bestemmer ikke selv. Derimot har wii en egen versjon som heter mysims. Oppgave basert, men man kan bygge ting selv og man må finne ting o.l. Med tanke på alder ville jeg anbefalle wii. Selv om guttungen er en racer på xbox spill så finnes det fortsatt mange slike spill på wii. Godt mulig han også kommer til å elske de enda mer. Å bruke kontrollen som gevær er utrolig morsomt, i tilleg trener man opp kordinasjonen, eller hva det nå enn heter med sikting o.s.v . I tilleg vil det finnes "barnsligere" spill til jenta. F.eks har det akkurat kommet et heste spill. Rayman raving rabbits kan de også spille sammen. Ren gjetting når det gjelder maskinen. Ps3 vil føre til at guttungen jubler, jenta vil nok syntes det er morro i starten helt til hu finner ut at veldig få av spillene er jente spill. Akkurat nå finnes det vel ingen som jeg kan komme på. Xox 360 vil være morro for begge en god stund helt til evt jenta blir lei scene it (buzz til 360), viva pinata og evt andre spill. Wii er nok den som kommer til å bli brukt lengst tenker jeg meg. En del av spillene er også veldig samarbeid og da kan man ta med vennene mye mer, i tillegg slipper man at de kun sitter på rompa og spiller. Rayman med to player er dritmorro, også når man må samarbeide fordi det blir for vanskelig. Dessuten er wii for voksne og.. Sims 2 kom vel både til PS2 og Nintendo Gamecube, og siden Wii er bakoverkompatibel med Gamecube, vil man kunne spille gamecube-utgaven på Wii så vidt jeg har skjønt. Det kommer sannsynligvis et nytt Sims-spill i løpet av 2008, og jeg vil tro de gir det ut på begge disse konsollene (og sikkert xbox 360 også..) Sims 2 dyreliv kom til ps2, wii, psp, pc og DS.. Konsollversjonene (altså ikke pc) er oppgavebasert ala gå dit, bygg det, kjøp det, få de glade o.s.v. Endret 21. november 2007 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 21. november 2007 #23 Del Skrevet 21. november 2007 Ps3 kan kobles opp mot nettet hvor man da kan spille mot andre og laste ned gamle spill (mot penger). Dette kan man med Wii også. Laste ned mot poeng/penger de gamle spillene de hadde på de eldre konsollene. Og at man kan bruke gamecube-spill også er jo genialt, det er mange bra spill til GC som ikke er kommet til Wii også! :D Rayman Raving Rabbids er kjempeartig! Er for små barn og oppover, og jeg er faktisk ikke et barn lenger *storkoser seg med sin Wii* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 21. november 2007 #24 Del Skrevet 21. november 2007 Ser nok for meg at gutten kan finne Wii litt kjedelig i lengden. Wii er soleklart innovativt og spennende, og gledelig nytt fra Nintendos side (endelig en maskin som innfrir etter NES og SNES). Men det er bare det at det er litt begrenset for hvor gøy det er å stå å hoppe og danse uten å få noen spesiell storyline med litt guttete action. Nintendo er mange år etter i utviklingen av fengende spill, i forhold til Xbox og PS2/3. Xbox 360 er sikkert og stødig, mye gøyale titler og definitivt noe du finner noe du liker til. PS3 er .. ja.. forbløffende? Ikke bare får du en fantastisk rask spillemaskin, men du får en høyt kapabel blueray spiller som lar deg utnytte potensialet av en flatskjerm til det store, også filmmessig. Her i huset er det PS3 som gjelder. Prisen er noe høyere enn de andre maskinene på markedet, men herregosj så fantastisk maskinkraft og mulighet man får. Nå er det heller ikke lenge til det velkjente bilspillet Gran Turismo får neste tilskudd i rekken av herlige bilsimulatorer heller, og denne gangen snakker vi fotorealistiske opplevelser. Både lillesøs og brødrene mine har uttrykt store forhåpninger til akkurat denne, i mellomtiden går det høylytt i Ratchet & Clank og Sonic The Hedgehog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 21. november 2007 #25 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Wii kan også kobles til nett, slik kan man laste ned gamle klassiske Nintendo-spill til maskinen og det vil etterhvert kommer demoer av DS-spill også. I tillegg er det flere spill hvor man kan bruke nettet for å spille mot andre som i Mario Strikers, hvor spiller man fotball mot folk fra hele verden. Veldig gøy, det vekker konkurranseinstinktet da det er morsommere å vinne over en person enn en maskin så ikke at det var blitt to sider med diskusjon, så noen hadde allerede påpekt poengene mine Endret 21. november 2007 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. november 2007 #26 Del Skrevet 21. november 2007 Ser nok for meg at gutten kan finne Wii litt kjedelig i lengden. Wii er soleklart innovativt og spennende, og gledelig nytt fra Nintendos side (endelig en maskin som innfrir etter NES og SNES). Men det er bare det at det er litt begrenset for hvor gøy det er å stå å hoppe og danse uten å få noen spesiell storyline med litt guttete action. Nintendo er mange år etter i utviklingen av fengende spill, i forhold til Xbox og PS2/3. Må bare spørre? Har du spilt skytespill på wii? Syntes det er tøft å faktisk kunne heve seg over på siden og skyte noen øvert i høyre hjørne uten å måtte faktisk flytte hele skjermen. Tror dessuten ps3'en vil falle i dårlig smak hos jenta. Spillene hittil på ps3 er skuffende, og lister framover ser heller dårlig ut.. Såklart får du tak i 60 GB versjonen ser jeg ingen vits i å ikke slå til, men ikke vurder tanken på 40 gb engang.. Veldig kjedelig om du kjøper ps3 også syntes jenta at ingen av spillene til den er spennende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 21. november 2007 #27 Del Skrevet 21. november 2007 Hjelpe meg. Jeg blir bare mer og mer i tvil om hva jeg skal velge. Tror jeg like godt kan trekke lodd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 21. november 2007 #28 Del Skrevet 21. november 2007 Hjelpe meg. Jeg blir bare mer og mer i tvil om hva jeg skal velge. Tror jeg like godt kan trekke lodd. Wiiii *nod no* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 21. november 2007 #29 Del Skrevet 21. november 2007 Hva med å kjøpe en egen datamaskin til dem slik at de kan spille spill som ligger på internett og dataspill feks Sims. Er det helt på bærtur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 21. november 2007 #30 Del Skrevet 21. november 2007 Hva med å kjøpe en egen datamaskin til dem slik at de kan spille spill som ligger på internett og dataspill feks Sims. Er det helt på bærtur? kanskje best med konsoll i denne omgang? Da er det ingen umiddelbar sjanse for at de vil prøve/bli hekta på MMORPG spill som f.eks. WoW med det samme Vent litt med PC er mitt råd i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 21. november 2007 #31 Del Skrevet 21. november 2007 http://gammelnerd.nettblogg.no/1195635973_..._playstati.html Les den linken, så kanskje du blir litt klokere? Ta med barna i butikken og se hva som fenger dem er et annet tips. Spør hva vennene liker... Ha noe som er kult for barna, ikke nødvendigvis noe gammelt alle andre har spilt igjennom for leeenge siden... Hva sier lommeboken? Moden for ny maskin neste jul? Jeg ville, med den kunnskapen jeg har om alle konsollene - valgt Wii til barn i den alderen. Men hva jeg gjør er ikke nødvendigvis fasit vet du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest javac Skrevet 21. november 2007 #32 Del Skrevet 21. november 2007 Hva med å kjøpe en egen datamaskin til dem slik at de kan spille spill som ligger på internett og dataspill feks Sims. Er det helt på bærtur? Du er på ingen måte på bærtur. De få gangene jeg føler meg inspirert til å spille, så er det PC som gjelder. Har over lengre tid hatt Half-Life 2 installert, men jeg har ikke orket eller giddet å spille meg igjennom det (ikke akkurat et barne-spill, btw). Kan du ikke "fiske" litt hos ungene, da? Høre hvor landet ligger, mener jeg? Jeg vet jo ganske godt hva jeg hadde kjøpt dersom jeg skulle ha meg en konsoll og måtte velge én av dem, men det er forsåvidt en helt annen sak.. Det bor jo en guttunge i meg som hos alle andre mannfolk, så som ren spillemaskin hadde valget ganske enkelt falt på XBox 360 - mest på grunn av de tilgjengelige spilltitlene og ikke minst XBox Live. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 21. november 2007 #33 Del Skrevet 21. november 2007 Jeg prøver jo å fiske ut av dem hva de liker. Jenta vil ha hvit nitendo ds ("Fordi den får man kjøpt så fin veske til!"). Gutten vil spille Sims på pc. Kjøper vi xbox 360 får vi låne mange gutte spill av en bekjent. Wii er vel det som er billigst. Ps3 og Ps2 er vel det spillet som de fleste av vennene har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 21. november 2007 #34 Del Skrevet 21. november 2007 Hva med å kjøpe portable spillkonsoller til de? DS til lille frøken og PSP til gutten? Ellers høres det egentlig ut som om jenta deres ikke har lyst på spillkonsoll, og da blir det dumt å kjøpe det i felles julegave... Blir jo strengt tatt gave kun til gutten det, jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. november 2007 #35 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg prøver jo å fiske ut av dem hva de liker. Jenta vil ha hvit nitendo ds ("Fordi den får man kjøpt så fin veske til!"). Gutten vil spille Sims på pc. Etter dette vil jeg anbefalt wii igjen. Selv om den ikke er portabel så vil jenta få den type spill som DS har og guttungen kan spille sims.. Evt en DS til begge.. Du kan alltids kjøpe en psp til guttungen, men da må han passe godt på den for den tåler ikke mye. Ds'er kan også spille sammen på diverse spill selv om kun den ene har spillet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antagonist Skrevet 22. november 2007 #36 Del Skrevet 22. november 2007 Hjelpe meg. Jeg blir bare mer og mer i tvil om hva jeg skal velge. Tror jeg like godt kan trekke lodd. Du bør kanskje tenke litt målgruppe - ønsker du at dette skal være noe det er sjanse for at begge bruker, går du for Wii, og ønsker du at dette primært skal være noe for gutten, går du for PS3 eller X360. Wii er ikke på noen måte en barnslig maskin som man blir raskt lei av, og har også mange av de klassiske "guttespillene". Den vesentlige forskjellen mellom Wii og de andre konsollene, er at kontrollene er annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 22. november 2007 #37 Del Skrevet 22. november 2007 Er ikke helt sikker på hva en psp er...... Noe ala nitendo ds? Hva kan man gjøre med den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 22. november 2007 #38 Del Skrevet 22. november 2007 psp=playstation portable. Det er en håndholdt variant fra playstation, likner i den forstand på nintendo ds ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. november 2007 #39 Del Skrevet 22. november 2007 Er ikke helt sikker på hva en psp er...... Noe ala nitendo ds? Hva kan man gjøre med den? PSP er playstation sin bærbare konsoll. Den kan spilles på, overføres musikk til, se på filmer. Anbefaller derimot ikke å se filmer på den skjermen er 3 tommer og veldig vondt og se på etterhvert. Spillene er litt dyrer og må nok dessverre medele at spillutvalget begynner å minske. Dessuten har EA, som lager de fleste tøffe spill, valgt og droppe PSP og gir ut kun fifa, nhl og andre store spill som kommer til alle andre på den. Men hvis han ikke er flink til å passe på tingene sine vil jeg ikke anbefalle den. Hvis den først blir ødelagt så er det lite som går på garantien og de er kjent for å være dyre. I tillegg har jeg opplevd at de har brukt 1-2 måneder på å reparere maskiner(eller faktisk så bare bytter de de). Nintendo bruker en uke kanskje hehe. Jeg kunne sende inn maskiner på mandag og fikk de tilbake på torsdag/fredag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerglede Skrevet 22. november 2007 #40 Del Skrevet 22. november 2007 ville absolutt ha gått for nintendo wii... har en gutt på 7 og ei jente på 5 som begge liker å spille... og her foretrekke de begge gamecube... så nå blir det handling av den nintendo wii her oxo............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå