Gå til innhold

Han biter så fælt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå kommer det endel innlegg her, men valpen er så ny at alt er uvant. Han er jo bitteliten og klør fælt i tennene, men jeg lurte alikevel på om det er noen tips der ute ang den bitingen? Han har sine "egne" ting å bite på, men de er ikke spennende så lenge. Nå går det i ledninger, fjernkontroller, klorestativet til pusene, bordet osv..Og det er IKKE lov, noe vi konstaterer, men det hjelper ikke stort.

Noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at det kan hjelpe å "smøre" litt eddik på ting dere ikke vil det skal bites på.

Skrevet

Tabasco og pepperrot kan også smøres på ting. På Ikea får dere kjøpt ledningssamlere det kan være greit å investere i. I tillegg er det lurt å lære inn en nei-kommando. Pass på å legge alle løse ting som fjernkontroller, mobiler, briller osv på slike steder valpen ikke får tak i dem. Sørg også for at den har nok biteting, finn ut hvilke av dem valpen synes er best på smak.

Gjest rikkerikke
Skrevet

Støtter det over. Et ekstra tips om nei ikke er tilstrekkelig er å bruke dusjeflaske med vann og dusje på valpen som en forsterker av komandoen. Vi har for øvrig hatt stort hell med en type trådknutelekesak fra hundebutikk. Litt hard og litt myk på samme tid. Begge vår hunder har elsket den.

Skrevet

Det finnes en leke som heter Kong som hunden våres iallefall ikke blir lei av . Det er en sånn leke som man fyller mat på , slik at interessen for den varer mye lengre enn for andre leker .

Hunden vår som er litt over 1 år , spiser bare på sminken min når hun er alene av ulovlige ting her nå , mens tidligere så spiste hun på alt hun fikk tak i av undertøy , sminke , puter , sko , penner , blyanter ja hun har til og med gnagd 2 hull i gipsveggene i huset !!

Skrevet

Tusen takk for masse fine tips! :)

Væren75: Hvor har du kjøpt den leken? :)

Skrevet

Svarer jeg selv om du ikke spurte meg: kong får du kjøpt i mange varianter på alle dyrebutikker :)

Gjest LilleLovely
Skrevet

lær hunden nei, og innen da så knurr. knurring betyr ligg unna på hundespråk:) funket på min labrador som ville putte alt i munnen sin...

Skrevet

Vi har egentlig slitt mest med at vofsen har bitt på oss og buksebena våre, men har vært konsekvente med nei. Det er en tålmodighetsprøve, det skal være sikkert! Vi har også hatt masse tyggebein og diverse leker tilgjenngelig og han vet godt at det er disse det er lov å tygge på. I tillegg kan det være greit å fjerne ting man er redd for, de fineste skoene og sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...