Latee Skrevet 20. november 2007 #1 Skrevet 20. november 2007 Noen som har tips om bøker som kan passe en 18-åring? Hun er fra før glad i forfattere som Agatha Christie og Amalie Skram. Bøkene må gjerne være på engelsk. Tips noen?
thapara Skrevet 21. november 2007 #2 Skrevet 21. november 2007 Om hun liker både Amalie Skram og Agatha Christie tipper jeg hun r ganske altetende, så du kan jo kanskje kjøpe en ny og populær bok? - eller en av de gamle klassikerne. Little women er jo kjempesøt! Eller noe av Emelie Brontë? Det finnes jo hundrevis av fantastiske bøker, men om du selv har en favoritt er det ekstra hyggelig å gi den bort. =)
billie Skrevet 21. november 2007 #3 Skrevet 21. november 2007 Hvis hun liker litt fantasy aktige bøker så kansje denne er noe? Det er en serie av bøker. De er rettet mot ungdom.. Trodde kansje det var for litt yngre,men det virker ikke sånn. Tim Burton skal forresten lage film av denne boken i 2009,så jeg ser for meg at det kansje blir populære bøker i fremtiden. Tenkte å lese de selv.. Og jeg er 26. For all del, ikke gi henne noen shopoholic bøker eller lignende!! hehe..
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2007 #4 Skrevet 23. november 2007 Vet den er på norsk men allikevel: Beatles av Lars Saabye Christensen
estrella Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Beauty Bible av Vendela Kirsebom Neida.. hehe, jeg liker veldig godt "a child called it", husker ikke forfatteren, men han som har skrevet boken skriver om seg selv, amazon.uk.com selger boka.
christine_ Skrevet 27. november 2007 #8 Skrevet 27. november 2007 Jo Nesbø - Snømannen. Alle bøkene til Nesbø om Harry Hole er kjempe spennende, så hvis hun liker krim er disse perfekte!
Gjest s0l Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 (endret) Det er ingenting som slår svensk krim på sitt beste. Bøkene i Wallanderserien (Henning Mankell) er nydelige. Bøkene om Van Veeteren (Håkan Nesser) er også himla bra Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole er også bra, men de ligger mye lengre ned på lista spør du meg. Edit: Skriveleif. Endret 29. november 2007 av s0l
Aurela Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Hvis hun liker litt fantasy aktige bøker så kansje denne er noe? Det er en serie For all del, ikke gi henne noen shopoholic bøker eller lignende!! hehe.. De er jo morsome de!! Men ja, en må kjenne den man gir disse til, for de er jo litt "useriøse" og "tullete" men de er morsom "koselesing" på ferie og sånt syntes da jeg Deilig å ikke alltid måtte tenke når man leser, de er morsome og lettleslige
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 The Catcher in the Rye av J. D. Salinger. Alle unge voksne må ha lest denne boken. Sangen om den Røde Rubin av Agnar Mykle. Det samme gjelder denne. 1984 av George Orwell. Blir jo bare mer og mer aktuell. Hvis noen hadde gitt meg en av disse bøkene da jeg var 18, ville jeg vært dem evig takknemlig i ettertid.
Latee Skrevet 29. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 29. november 2007 Takk for tips alle sammen! Skal sjekke ut alle bøkene
Kajal Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 Historikeren av Elizabeth Kostova, finnes på både engelsk og norsk. En virkelig bra, spennende bok. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...5702&rom=MP
Gjest Grafica Skrevet 29. november 2007 #15 Skrevet 29. november 2007 Pride and predjuice er en nydelig bok som de fleste jenter liker! Altså stolthet og fordom, som nylig ble filmatisert med kiera knightley i hovedrollen. Hvis hun liker fantasy og forfattere som leker med språket, vil jeg anbefale Neil Gaimans Good Omens. Kjempemorsom bok om akopalypsen, satt i den moderne verden, med engler og smådjevler og ikke minst antikrist, som er en 11 år gammel gutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå