Gå til innhold

Sorel eller La Cross

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt begge deler... :sjenert: Så jeg vet dessverre ikke hvem som forteller sannheten.

Litt utenom tema, jeg har i hvertfall et par lacrosse ridgetops som jeg bestilte fra denne siden her i fjor:

LaCrosse

Da kostet de 999 kr og jeg måtte ikke betale noe ekstra i frakt eller noen ting. Nå er de satt ned i pris ytterligere ser jeg. Hvordan frakten er i år, aner jeg ikke noe om men jeg var ihvertfall storfornøyd med å få skoene til en rimeligere peng samt slippe å fryse på beina. Nå kan vinteren i år bare komme for min del- jeg er forberedt! :)

Skrevet
Jeg har hørt begge deler... :sjenert: Så jeg vet dessverre ikke hvem som forteller sannheten.

Litt utenom tema, jeg har i hvertfall et par lacrosse ridgetops som jeg bestilte fra denne siden her i fjor:

LaCrosse

Da kostet de 999 kr og jeg måtte ikke betale noe ekstra i frakt eller noen ting. Nå er de satt ned i pris ytterligere ser jeg. Hvordan frakten er i år, aner jeg ikke noe om men jeg var ihvertfall storfornøyd med å få skoene til en rimeligere peng samt slippe å fryse på beina. Nå kan vinteren i år bare komme for min del- jeg er forberedt! :)

oi, de var billig, 699 kr mot 1600 i norge. men du slapp vel ikke unna toll osv eller?

hvordan er de i str? jeg bruker 39 til vanlig, bør man da bestille 39 el 40 i vintersko?

Skrevet
oi, de var billig, 699 kr mot 1600 i norge. men du slapp vel ikke unna toll osv eller?

hvordan er de i str? jeg bruker 39 til vanlig, bør man da bestille 39 el 40 i vintersko?

Nå har jeg sjekket nettbanken min for å gi deg mer nøyaktig sum over hva jeg betalte. Da jeg bestilte de kostet de 999 DKR og jeg betalte 1126 NKR.

Var så fornøyd med kjøpet helt til ei venninne sa at jeg måtte forberede meg på en heftig toll/mva avregning.

Men da pakkelappen kom sto det ingenting om at jeg måtte betale for å hente ut pakken og på postkontoret sa de heller ingenting.

Så ikke noe toll eller moms betalte jeg.

Men om det var flaks eller om det er vanlig praksis for denne butikken vet jeg ikke.

Jeg bruker også str 39 til vanlig og bestilte de i 39 (etter å ha lett på nett etter størrelsestips om disse skoene)

De er mer enn store nok for meg. Tror jeg kan slite litt hvis jeg skal dytte ullsokker inn i termosokken, men det har jeg ikke hatt behov for. Uten termosokken er de altfor romslige.

Skrevet
Nicky B: Er de glatte?

Har ikke testet de på speilblank is, men de har tykke og veldig grovmønstrede såler så de har et godt grep på vanlig snødekket bakke hvertfall.

Skrevet

Jeg har hørt at Kamik var først ute jeg da men......

Skrevet

Sorel, Kamik og LaCrosse, samt L.L. Bean - alle er tradisjonsrike merker, og det med original og kopi er bare tull, den samtalen tror jeg handler mer om hvilke som først ble importert til Norge og hvem som kom etter. Vulkaniserte sko har blitt laget i Nord-Amerika i snart 100 år. Kamik er kanadisk, Sorel og LaCrosse holder til i Oregon, vest i USA, mens L.L. Bean holder til på vestkysten. LaCrosse ble til i 1897, Sorel i 1908, Bean i 1912 og Kamik er også over 100 år gammelt.

Joda, LaCrosse kom først, men original og kopi jfr. Crocs og Ugg-debatten blir på en måte litt irrelevant når disse skotypene er over 100 år gamle....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...