Gå til innhold

Elixia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen hvordan man kan si opp medlemskapet? Når man har skrevet kontrakt. Er det noen mulighet for å si det opp i det hele tatt? Er det noen hake ved det? (Må man ha spesiell grunn, eller må man betale noe...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man binder seg for 1 år, så om du sier opp før (om det går), så tror jeg du må betale deg ut..Rett meg om jeg tar feil!

Skrevet

Problemet er at når jeg skrev under på kontrakten, fortalte ingen meg at det var binding for 12 mnd. Jeg måtte skynde meg på jobb, og hun bare krysset fort av og sa at "Så og så mye skal du betale per mnd" og jeg skrev under. For hun sa aldri at det var binding for 12 mnd. Jeg fikk beskjed at jeg betalte så og så mye hver mnd, og da tok jeg det som at jeg kunne trekke meg når jeg ville.

I senere tid har jeg betalt mer enn det jeg skal, to ganger faktisk under tiden jeg har fryst medlemskapet mitt selv om jeg har sagt ifra (Jeg har fått kyssesyken). Om et halvt år, flytter jeg. Og det resulterer i at jeg må slutte på jobben som sponser mesteparten av treningsmedlemskapet mitt. Som student har jeg ikke muligheten til å 600kr på Elixia.

Det var ikke akkurat planen å bli syk, og siden medlemskapet blir forskjøvet til jeg blir frisk og kan trene igjen, ender det med at jeg må betale full pris hele tiden mens jeg studerer og treningssenteret er ikke akkurat veldig i nærheten. Jeg vet jo ikke når jeg blir frisk.

Uansett, jeg er veldig misfornøyd egentlig pga alt surret med betalingene og lang kø til treningsapparatene.

Skrevet

Sån går det når man skriver under på kontrakter uten å lese dem :P

Gjest Elixia-medlem
Skrevet

Hei,

det er 10 dagers angrefrist på medlemskapet, men etter det er du i teorien bundet for 12 mnd.

MEN: hvis du flytter og det blir mer enn en halvtimes (tror jeg det er) reisevei til nærmeste treningssenter, får du avslutte medlemskapet likevel.

Forøvrig er jeg strålende fornøyd med elixa, trener mest på sjølyst (best), men også på flere av de andre sentrene i Oslo og ellers i landet.

Skrevet

Jeg sa opp før det hadde gått et år, selv om jeg i utgangspunktet også hadde bundet meg. Greia var at han som kom med kontrakten sa at det gikk greit å avslutte før, hvis jeg f.eks skulle flytte eller noe. Så når jeg sa opp, sa jeg enkelt og greit at jeg hadde fått beskjed om at det skulle gå bra (siden jeg skulle flytte). Hun som satt bak disken så litt tvilende på meg, men det at jeg var så sikker i min sak gjorde at hun gikk med på det med en gang.

Skrevet (endret)

Forbrukerrådet er klar over at treningssenterene kan drive med villedende markedsføring ved sine "kampanjer" og "tilbud".

Dessverre har du en svak sak siden du ikke leste det du skrev under på. Likevel kan det være du kan komme et stykke med at du aldri fikk det muntlig opplyst, at det ikke kom klart fram i markedsføringen/ kampanjen deres. Det skal ikke være tvil om at du binder deg i 12 måneder, forbrukkerrådet er ganske strenge på slikt.

Ta kontakt med forbrukerrådet og se om det løser seg. Du finner mer info her. Du kan ta kontakt og få råd.

Se også standardvilkår for treningsavtaler her.

Endret av Annikken
Gjest Golden Girl
Skrevet (endret)

På Elixia der jeg går (Colosseum) må man dokumentere at man skal flytte. Jobbkontrakt, studiepapirer, flyttemelding osv. osv. Skikkelig strikte og kjipe, altså...

Men... det ER skikkelig bra treningssenter!

Endret av Golden Girl
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg må bare spørre om en ting, selv om jeg tror jeg vet svaret...

Men jeg trener på Elixia på colosseum, men har lyst å melde meg ut før kontrakttiden er utgått. Grunnen er at de trekker avtalegiroen lenge før datoen som står i kontrakten, og sender til og med saken til inkasso før avtalegiroen skulle ha vært trekt fra kontoen min. Dette er jo helt klart kontraktbrudd mener nå jeg, og jeg gidder ikke å være medlem når de skal holde på slik.

Det er vel gyldig grunn til å si opp da? De har jo tross alt brutt sin egen kontrakt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...