Gå til innhold

Valp og katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har cocker-valpen kommet i hus, og kattene våres reagerer veldig forskjellig på han. Hun-katten tolererer han ganske bra, men han-katten vår er livredd og veldig skeptisk. Er det noe vi kan gjøre for å hjelpe? Jeg får så vondt av han, for han er virkelig redd for valpen. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er vel bare å holde valpen litt borte fra katten i begynnelsen. At valpen leker og er i samme rom, men at han ikke løper etter eller vil leke med katten før denne er tryggere. Så vil jeg tro katten blir tryggere etterhvert som dagene går. :)

Skrevet

Pass godt på kattene og bikkja til å begynne med, katteklør er livsfarlige for valpeøyne! Om kattene blir pressa/stressa/forbanna er de som du sikkert vet kjapt ute med klørne. En kamerat som hadde ei gammal katt anskaffa seg hundevalp, den fikk smertelig erfare at pus var sjef i huset. Valpen berga såvidt synet, flytta hjem til kennelen og katta hadde gjenoppretta ro & orden...

Lykke til!

Skrevet

uff...Han løper så fælt etter kattene..Han vil jo bare leke (tror jeg), men de er jo livredde. Er det slemt å sette de på hvert sitt rom en dag eller to med en "gløtte" på døra så de kan snuse, titte og alt, men ikke komme inn til hverandre?

Skrevet

Nå har valpen vært her siden søndag og han ene katten er fremdeles livredd og skeptisk. Oppfører seg ikke sånn han pleier og jeg får så vondt av han.

Tar det lang tid før han evt. vender seg til hunden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...