Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi lurer på å dra en uke til Marrakech i februar.

Jeg har i den forbindelse noen spørsmål til dere her:)

Er det for lenge med en uke kun i Marrakech?

Noen som har vært på kameltur i Sahara? Er det verdt å bruke et par dager på?

Andre tips?

Vi har vurdert å ta en kombinasjon av Agadir og Marrakech,men har vel kommet fram til at muligens Agadir ikke er verdt å bruke tid på i februar med temperatur rundt 20 grader.

Lurer også på overnatting, om man skal velge et flott stort hotell etter gå for Riad? Muligens en kombinasjon?

Endret av vilde
Skrevet

Hei!

Jeg svarer selv om jeg ikke har erfaringer fra Marrakech - men jeg skal også dit i februar! :-)

Av den informasjonen jeg har funnet på andre forum (Lonley Planet osv) virker det som at mange synes 1 uke er litt for lenge. Men jeg går utifra at dette er veldig individuelt. Vi skal kombinere med en tur til Essaouira.

En kombinasjon av Riad og større hotell er sikkert ikke dumt. Jeg synes iallefall at det er spennende å prøve en Riad når man først er i Marokko.

Skrevet

En uke er absolutt ikke for lenge! Marokko er et stort land med mye å se. Vi var en uke, fløy til Agadir, men dro umiddelbart videre til Marrakech, var der noen dager og dro videre til Essaouira og tilbragte de siste 3 dagene der. Synes det var mer enn nok å se og gjøre, og det hadde blitt stress med ørkentur osv i tillegg. Nå er jeg av dem som liker å se et sted skikkelig da, sikkert noen som synes 4 dager i Marrakech er altfor mye.

Skrevet

Takk for svar begge to!:)

Tar gjerne i mot flere svar også!

Jeg var ikke så bekymret for at en uke i Marokko var for lenge, men mer om det er lenge å kun være i Marrakech en uke :-)

Skrevet

Lenge siden jeg var der (1988), men svarer likevel. Vi tok fly til Agadir. Var der i to dager. Tok buss til Marrakech og var der i 3 dager. Jeg skulle gjerne vært der lengre. En utrolig spennende by. Bodde innenfor murene. Først to netter på et middels hotell. Siste natten bodde vi privat i en bakgård, uten lås på døra og med felles do som bare var et hull i gulvet. Jeg liker å leve som de lokale når jeg reiser. Da får man også bedre kontakt med folk. En mer ekte kontakt.

Markedet er fantastisk. Med jøglere, slangetemmere og selgere. Pleide å spise middag fra bodene. Spennende å ta seg frem gjennom labyrinten av små smug og smale veier innenfor bymuren. Dere burde bo i gamlebyen. Første stedet vi bodde hadde vi utsikt over byens tak og mot de snøkledde atlasfjellene. Det var magisk.

Vi ble kjent med en gutt og ble invitert hjem til familien hans. Der gikk hasjpipa rundt bordet. Det ble veldig god stemning etterhvert.

Tilbake i Agadir skulle vi ri på hester, men måtte avlyse det fordi vi ble dårlige med diare og oppkast. Tror aldri jeg noen gang har vært så dårlig. Ble sannsynligvis syke fordi vi hadde kjøpt en vannflaske som ikke var forseglet. Tok mange uker før magen fungerte normalt igjen.

Vi var der i januar. Badet litt i Agadir, men det var litt kaldt både å bade og å slappe av i bikini på stranda. Brukte mest olabukse, t-skjorte og genser utenpå på kveldene. Perfekt temperatur for opplevelsesferie.

God tur! :)

Skrevet

Jeg syns det hørtes litt lenge ut å være i Marrakesh en hel uke.... Var der i 3 dager selv for etpar år siden, og syns egentlig det var nok. Det er en fantastisk by, for all del, men ikke så mange severdigheter at det kan fylle en uke.

Var i Marokko i januar, og i Agadir var det da deilig strandtemperatur på dagtid, men det var bukse og genser-vær om kvelden. Ganske mye kjøligere i Marrakesh.

Så hvis jeg skulle anbefale noe, måtte det være å kombinere Marrakesh med enten Agadir eller Essaouira- eller begge deler. Kommer litt an på hva man vil ha. Absolutt mulig m strandferie i Agadir i februar. Er også en fantastisk nydelig fjellby en times biltur unna Agadir som kan anbefales. Essaouira er koselig, men kald i februar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...